Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ställa i iPhone för internet utan WiFi (med Telenor)?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-22 21:51

Hur får man telefonen att ansluta till internet utan att man har tillgång till wlan? För närvarande har jag ett Telenorkonto.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-22 22:09

kolla telenors gprs intällningar på deras sida. Men akta dig det kan bli väldigt dyrt att surfa med gprs.

  • Medlem
  • 2007-10-22 22:22

Hmm... Kan man inte på nåt lätt sätt ha olika mailserverinställningar för gprs resp wifi? Kan man som i OSX välja portprioritet i nätverksinställningarna? Hittar inget sånt i iPhone.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-22 22:24
Ursprungligen av Baron:

Hmm... Kan man inte på nåt lätt sätt ha olika mailserverinställningar för gprs resp wifi? Kan man som i OSX välja portprioritet i nätverksinställningarna? Hittar inget sånt i iPhone.

...Går det lika bra med selleri?

Ursprungligen av Baron:

Hmm... Kan man inte på nåt lätt sätt ha olika mailserverinställningar för gprs resp wifi?

Varför vill du ha det?

iPhone väljer alltid WiFi före EDGE/GRPS, så några såna inställningar behövs inte.

  • Medlem
  • 2007-10-22 22:43
Ursprungligen av wunderbaren:

iPhone väljer alltid WiFi före EDGE/GRPS, så några såna inställningar behövs inte.

Bra, tack!

Ursprungligen av wunderbaren:

iPhone väljer alltid WiFi före EDGE/GRPS, så några såna inställningar behövs inte.

Fast den försöker först med GPRS för det går snabbare, innan den får kontakt med wifi, det är värt att tänka på. Alltid när den varit i viloläge har den tappat wifi-kontakten, men har kvar GPRS-kontakten.

Ursprungligen av Baron:

Hur får man telefonen att ansluta till internet utan att man har tillgång till wlan? För närvarande har jag ett Telenorkonto.

Får man lite fräckt fråga om du ens sökt på forumet innan?

Från ett gammalt inlägg:

Ursprungligen av Casper:

har telenor abonemang edge(eller gprs) funkar på min uplåsta iphone man måste bara aktivera det genom att gå in på settings>Network>edge>och skriva in i apn fället services.telenor.se.och sen e det bara att köra men kostar typ 9kr per dag

Från ett annat inlägg:

Ursprungligen av Christian Å:

För att aktivera GPRS & EDGE i sverige väljer du menyn Settings -> General -> Network -> EDGE.

Radera alla gamla uppgifter och använd endast nedanstående uppgifter under fältet för APN - välj den operatör du använder.

De svenska operatörerna använder följande APN:

* Telia - online.telia.se
* Telenor - internet.telenor.se
* Tele2/Comviq - internet.tele2.se
* Halebop - halebop.telia.se
* Djuice - internet.djuice.se

Jag säger inte att det är relaterat, men vi har ett stort problem i iPhone-forumet just nu när nyblivna iPhone-ägare tillkommer dagligen, ignorerar alla gamla diskussioner och ställer samma frågor om och om igen, vilket i sin tur leder till för många trådar vilket gör det svårare för de som faktiskt söker...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-10-23 07:02

Kanske dags för en iPhone FAQ tråd? Jag hjälper gärna till!

Ursprungligen av Jetwash:

Kanske dags för en iPhone FAQ tråd? Jag hjälper gärna till!

Känns viktigare att vi delar upp forumet, det kommer minska "trycket" avsevärt. Björnström!?

Ursprungligen av wunderbaren:

Känns viktigare att vi delar upp forumet, det kommer minska "trycket" avsevärt. Björnström!?

Jag har tjatat lite på honom, när han är hemma i Sverige igen så ska han ta tag i det.

Ursprungligen av Jetwash:

Kanske dags för en iPhone FAQ tråd? Jag hjälper gärna till!

Jag har börjat på en FAQ för iFun, dock har jag haft alldeles för lite tid för att slutföra den för tillfället. Den behöver dessutom få lite snyggare design och troligtvis någon typ av struktur (frågor om användning, frågor om upplåsning, frågor om användning i Sverige idag, osv osv). Om någon vill hjälpa till att strukturera och skriva frågor och svar så tar jag gärna emot hjälp. iFun är ju en helt annan sajt än 99.se och vi kanske vill ha en egen FAQ här av medlemmar, för medlemmar, men en fördel med den där typen av FAQ är att den inte "smutsas ner" av massa inlägg som en tråd här lätt kan göra (men man kan förstås rensa).

1
Bevaka tråden