Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod touch jailbreakad!

Tråden skapades och har fått 201 svar. Det senaste inlägget skrevs .

mm, lugnt.
Jag tror du har förstått poängen.
IP-adressen du loggar in på via din FTP-klient i datorn är den IP-adress som du är uppkopplad mot i iPoden.
Som sagt, säg till när det kör ihop sig (hoppas inte!) så kan vi lösa det.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-27 15:17

jag tror att toc2rta sidan är nere igen.. försöker förgäves komma in på sidan men den vägrar.. får bara

Safari kan inte öppna sidan.

Felet var: "lost network connection" (NSURLErrorDomain:-1005)

efter att den blåa laddnings"baren" står precis efter h:et i http.. sen får jag meddelandet.. står heller inget på hemsidan om att den är nere.. någon som vet något??

Hackade nyss min touch med ijailbreak och måste säga att det fungerade helt smärtfritt! Underbart program. Det enda som jag saknar är "plusset" i kalendern. Hur får jag dit det?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-27 20:05

antone.. använde du 0.3 eller? för jag körde faktist precis den och inte fan funkade det för mig haha något speciellt jag borde tänka på?

edit: jag börjar nästan tro att jag ej kommer år http://jailbrea.toc2rta.com för att jag delar ut mitt internet genom macens airport och inte genom att connecta touchen direkt till en trådlös router.. eller? för om någt precis fixade det så betyder ju det att serven är uppe? dock fortfarande inte för mig..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-27 20:54

även jag fick till det nu till slut haha

jo plusset i kalendern saknas och vädret och maps funkar ju ej

Ursprungligen av Compoxid:

även jag fick till det nu till slut haha

jo plusset i kalendern saknas och vädret och maps funkar ju ej

Väder och Maps fungerar utmärkt för mig

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-10-28 12:53

jag märkte idag att jag troligtvis har problem med mitt wifi i ipoden.. för först trodde jag att problemen med att connecta och refresha installer.apps source var pga att jag ansluter via min mac. dvs delar ut nätet från macen til poden.. men idag testade jag på ett vanligt nätverk och då var det samma sak

jag gissar på att mitt wifi i poden är dåligt.. eller bara jävla buggigt för om jag tex ska ladda ner ett nytt paket så vägrar den.. sen låter jag skärmen dö så jag måste låsa upp den så kommer jag tillbaka till samma skärm men den säger att den inte kunde connecta.. och då testar jag igen och då funkar det.. (detta funkar ibland och ibland inte)

förstår inte vad felet kan vara att den inte funkar som den ska.. för jag har samma problem med tex maps och sånt.. ibland laddar den upp mapen utan problem och ibland vägrar den..

inget som känner till problemet?

  • Oregistrerad
  • 2007-10-28 14:52
Ursprungligen av Compoxid:

jag märkte idag att jag troligtvis har problem med mitt wifi i ipoden.. för först trodde jag att problemen med att connecta och refresha installer.apps source var pga att jag ansluter via min mac. dvs delar ut nätet från macen til poden.. men idag testade jag på ett vanligt nätverk och då var det samma sak

jag gissar på att mitt wifi i poden är dåligt.. eller bara jävla buggigt för om jag tex ska ladda ner ett nytt paket så vägrar den.. sen låter jag skärmen dö så jag måste låsa upp den så kommer jag tillbaka till samma skärm men den säger att den inte kunde connecta.. och då testar jag igen och då funkar det.. (detta funkar ibland och ibland inte)

förstår inte vad felet kan vara att den inte funkar som den ska.. för jag har samma problem med tex maps och sånt.. ibland laddar den upp mapen utan problem och ibland vägrar den..

inget som känner till problemet?

Ett tips är att testa vanliga hemsidor för att se hur dom fungerar! Surfa runt lite på Aftonbladet eller Youtube så kommer du direkt märka om det är problem med det trådlösa nätet eller din mac. Kolla också signalstyrkan och att du verklingen är ansluten till din mac (Så din touch inte har hittat något annat öppet trådlöst nät i närheten)

Hmm.... Min installer.app har försvunnit... Hur får jag tillbaka den? Måste jag jailbreaka touchen igen?

Har kört den automatiska jailbreakern som jag hittade här: http://www.botgod.net/
och kikat på http://www.youtube.com/watch?v=SuVUmmNG_HA
för guidning. Men när jag skriver in min IP-adress blir det bara "FATAL ERROR" något.

Vad är problemet?

  • Medlem
  • Valdemarsvik
  • 2007-11-06 17:21
Ursprungligen av Stabil:

Har kört den automatiska jailbreakern som jag hittade här: http://www.botgod.net/
och kikat på http://www.youtube.com/watch?v=SuVUmmNG_HA
för guidning. Men när jag skriver in min IP-adress blir det bara "FATAL ERROR" något.

Vad är problemet?

Jag har fått exakt samma som du.. Har du löst det än ?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-11-08 10:13

Misslyckas med att hitta google maps & mail-apps

1, installerade jailbrakeme.com och det funkar finfint med msn, icq etc..

2, jag hittar inte google maps & mail-apps.. ingenstans via den jailbraken..

Kan någon ge en LÄTT guide till dessa? Gärna med länkar som fungerar...

Vore tacksam.. finns nog fler som undrar över detta också..

//Najkks

ps. dessutom, finns det program för att "arrangera" och ordna ikonerna i touchen??

  • Medlem
  • 2007-11-08 15:04

Efter jailbrakeme så kolla in denna youtube video:

http://www.youtube.com/watch?v=rVp3Wmm1QB8

som förklarar allt väldigt enkelt hur man får in installer. Kolla även hans länkar under "About this video more...."

Sen tankar man ner programvarorna från denna länk: http://www.iptouch.co.nr/ och sen ner till downloads och välj iphoneapps.rar packa upp den till en ny folder. Tanka ner ftpklienten http://winscp.net/download/winscp404setup.exe

logga in på ipoden. Dvs starta Winscp knappa in din ipadress till ipoden. Anv.namn: root Pwd: alpine

Sen visar han vilka filer som ska läggas var och hur man ändrar behörigheten på dom. Jag hade ingen media_sym katalog men det är inga problem då det bara är en länk till rootkatalogen. Kolla på högra sidan och gå upp till /root det är samma katalog som media_sym

Jag märkte att min ipod inte startade om riktigt när jag tryckte på den övre knappen vilket gjorde att jag inte fick in mina nya applikationer på skärmen. Var på väg att initiera om den när jag kom på att man kanske ska starta om den via övre knappen intryckt i mer än 10 sec. Voila så hade jag maps, mail, väder mm. Så jävla coolt....:cool:

Sen kan jag tipsa om en cool utility som man hittar under installer och heter SwapTunes, den byter mellan 2 olika musikdatabaser så man kan synka ipoden på flera datorer.

Senast redigerat 2007-11-08 20:44
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-11-08 17:10

Fråga.. winscp...

Efter att ha startat winscp.. knappa in ip-adr från din Ipod.. var hittar jag den?

var ska jag sedan knappa in den i winscp?

//najkks

Ursprungligen av Compoxid:

jag märkte idag att jag troligtvis har problem med mitt wifi i ipoden.. för först trodde jag att problemen med att connecta och refresha installer.apps source var pga att jag ansluter via min mac. dvs delar ut nätet från macen til poden.. men idag testade jag på ett vanligt nätverk och då var det samma sak

jag gissar på att mitt wifi i poden är dåligt.. eller bara jävla buggigt för om jag tex ska ladda ner ett nytt paket så vägrar den.. sen låter jag skärmen dö så jag måste låsa upp den så kommer jag tillbaka till samma skärm men den säger att den inte kunde connecta.. och då testar jag igen och då funkar det.. (detta funkar ibland och ibland inte)

förstår inte vad felet kan vara att den inte funkar som den ska.. för jag har samma problem med tex maps och sånt.. ibland laddar den upp mapen utan problem och ibland vägrar den..

inget som känner till problemet?

jag har oxå lite problem med wifi. vissa sidor funkar bra andra inte. youtube kan krångla å få felmeddelande om att anslutningen till serven är borta. i installerapp går det inte att ladda ner program för den stannar. vad beror de på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-10 02:07
Ursprungligen av riiickard:

jag har oxå lite problem med wifi. vissa sidor funkar bra andra inte. youtube kan krångla å få felmeddelande om att anslutningen till serven är borta. i installerapp går det inte att ladda ner program för den stannar. vad beror de på?

hade liknande problem men kollade lite inställningar på routern och så... kan även vara dns inställningarna på din ipt kommer inte ihåg hur man skulle ställa om såhär på rak arm men googla så hittar du nog

Ursprungligen av jezpas:

hade liknande problem men kollade lite inställningar på routern och så... kan även vara dns inställningarna på din ipt kommer inte ihåg hur man skulle ställa om såhär på rak arm men googla så hittar du nog

snälla kan du inte hjälpa mig förklara hur man ska göra? är verkligen inte kunnig när det gäller trådlösabredbandet!´?

  • Oregistrerad
  • 2007-10-28 14:50
Ursprungligen av Compoxid:

antone.. använde du 0.3 eller? för jag körde faktist precis den och inte fan funkade det för mig haha något speciellt jag borde tänka på?

edit: jag börjar nästan tro att jag ej kommer år http://jailbrea.toc2rta.com för att jag delar ut mitt internet genom macens airport och inte genom att connecta touchen direkt till en trådlös router.. eller? för om någt precis fixade det så betyder ju det att serven är uppe? dock fortfarande inte för mig..

Du märker det direkt eftersom safari krashar DIREKT du kommer in på den sidan. Om din safari inte krashar så fungerar inte "TIFF_explorit" och det finns ingen chans i världen jailbreak kommer fungera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-29 16:07

Hur är det med garantin om man jailbreakar?
Man skulle ju kunna återställa den i iTunes, men om den säckar ihop helt så kanske det inte går...

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2007-10-30 11:25

jag har kört jailbreakoch även plockat ner någon app direkt via gränssnittet i podden, men det går inte att starta, trycker jag på ikonen så flimmrar det bara till och så är jag tillbaka på menyn!?
Är det någon annan som fått det att funka, vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-30 12:10

då har det blivit fel i installationen av applikationen
Om du får samma fel med alla program får du prova att resetta via itunes och göra om jailbreaken men det borde inte behövas...

Finns det något annat sätt än att köra sftp för att flytta filer till sin ipod? Har inget trådlöst nätverk till min stationära dator. Enda sättet för mig att jailbreaka är att söka efter random olåsta wifi och därigenom köra http://www.tuaw.com/2007/10/29/instant-jailbreak-for-iphone-and-ipod-touch/ med mig touch. Eftersom att min dator och ipod inte ligger på samma nätverk kan jag ju inte överföra filer via sftp. Behöver verkligen installera en del apps. Som till exempel Notes och en editerbar kalender.

Problem efter summerboard, -går inte att återställa.

Jag har fått stora problem:tveksam:
Jag började med jailbraka ipoden och gjorde det då med denna nya metoden. Jailbrakeme.com. Funkade perfekt, enkelt och snabbt.

Efter det fortsatte jag med att lägga in iphoneprogram, läste då en tråd från "the ultimate guide" gjorde som de stod och allt funkade perfekt även där, väder, mail, maps osv..

Sedan skulle jag ge mig på summerboard och använde mig då även denna gången av en tråd på the ultimate guide. Här har ni länk:

http://www.ipodtouchfans.com/forums/showpost.php?p=31603&postcount=8

Det är här jag inte riktigt hade 100 % koll på vad jag gjorde dels för att guiden är ganska otydlig (enligt mig) och dels för att filnamnen i guiden skiljer sig smått ifrån filerna i Ipodens system.
Jag la in dessa nya filer och ersatte com.apple.SpringBoard.plist.
Jag ändrade permissions till 755.

Efter jag gjort detta funkade inget, alla program kraschade efter uppstart och inte ens Music funkade. Jag startade om ipoden och nu har den fastnat vid Apple loggan! Jag får kontakt med datorn (Itunes, Ws_ftp) och kan ändra i filerna men vet inte hur jag ska ändra tillbaka! Därför försökte jag restora ipoden genom itunes men efter laddat ner programuppdateringen så får jag felmeddelandet, "du kan inte återställa din ipod, okänt fel, Error (-50)"
Vad ska jag göra!? Kan jag ändra tillbaka filerna i ipoden till orginal eller går det att återställa den på något annat sätt?

Hjälp!:confused:
Jag använder Ipswitch btw.

Fixat!

Problem löst! Jag gjorde denna , "håll inne av/sleep samtidigt som home-knappen" saken, och kunde därefter återställa ipoden Ganska onödig tråd innan kan jag väl erkänn eftersom jag lyckades lösa allt två minuter efter, men huvudsakliga problemet var väl att det inte gick att återställa den, de andra problemen var min egen smörja. Men iaf, ni som stöter på samma fel på Itunes.
Håll inne sleep/av knappen samtidigt som home knappen, när apple loggan kommer upp, släpp sleep/av knappen och fortsätta hålla in home knappen, efter ett tag kommer itunes ikonen komma upp, och då itunes fixa resten!;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-02 15:48

Kan tyvärr inte hjälpa dig med hur du ska restora, det får ngn som faktiskt har en ipod touch (min är på väg) göra...
Men till dig när du lyckats restora och till andra som vill ha summerboard. Det ska tydligen vara ganska avancerat att göra det men om man använder Touchfree (http://www.slovix.com/touchfree/) så installeras summerboard automatiskt när man jailbreakar.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-11-06 08:38

Hjälp med jailbreaking Ipod touch

Har försökt med toc2rta.. men får det inte att fungera, blir bara directad till deras hemsida..

Behöver hjälp med en bra och enkel jailbreaking-app.. så att jag får tex. mail samt google maps (men självklart också lite andra godsaker...)

//najkks

Jag hjälpte kompisen att jailbreaka hans touch, (min kommer på torsdag!) skörde den enkla versionen då man gick in på en adress i safari, safari krashar, man väntar på att skärmlåset ska gå igång, sen har man en installer! MEN.. hur får man in NES-rom?? Vi lyckas inte få in det genom iTunes, eller ta hem det direkt från internet på touchen!
Kör för övrigt Windows till på torsdag..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 10:17

använd ssh guide finns på tuaw

letade nu runt på tuaw.. men hittade verkligen inget konkret svar! Någon som har fått igång någon NES-rom, kan ni väl förklara lite enkelt hur man gör!

Och så en liten halvpinsam fråga.. vad är ssh??

tack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-06 23:03

SSH är bara en säker anslutning har du mac kan du få finder access till din ipod touch (guide på tuaw) eller använda cyberduck. Du använder då protokollet sftp ansluter till din ipods IP (går att hitta under nätverksinställningar) och loggar in med Root / Alpine (User / Pass) och så är det bara att lägga dom där de ska vara
(kan vara mer detaljerad om ett par dagar när jag gör det själv )

Bevaka tråden