Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SwePhone

Tråden skapades och har fått 492 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av bassofreissue:

Tänkte bara kolla om nån vet om PwnageTool går att använda på en redan upplåst och jailbreaked telefon (ZiPhone) ? 16 G 1.1.4
om man måste/kan återställer den för att köra PT, eller kan man bara kör på direkt ?

Hej,

Om jag förstått det rätt, så måste man göra en Återställning via iTunes först sedan köra hela upplåsningen igen med PwnageTool.

Har själv köpt min iPhone med ZiPhone upplåsning. Så jag är också intresserad av att köra om hela proceduren med PwnageTool när den väl finns för Windows.

Rätta mig om jag har fel någon.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-18 15:30

Har jag missat något, eller varför får jag inte in SwePhone (1.1.4) under Installer även om det är min version? Hittar endast upp till 1.1.3. Ni ska dock veta att Tweaks finns med för 1.1.4. Använder ifun.se/swe som källa.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-18 19:06

asså jag fattar inte det där med installer,"Öppna Installer och välj “Sources“, välj “Edit“, välj “Add“.
Ange: http://ifun.se/swe och tryck OK" vadå öppna installer,vad e det?

Jag tror jag fattat det nu...man ska göra det på självaste iphonen va?

Senast redigerat 2008-04-18 19:27
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-22 13:49

Jag har än en gång uppdaterat den svenska ordlistan (förmodligen sista gången eftersom det ingår svensk ordlista i iPhone 2.0!).

Numera finns det även ett repository. Läs mer:
http://svenskiphoneordlista.wordpress.com
http://www.iphonedict.com

Ursprungligen av kia2:

Numera finns det även ett repository. Läs mer:
http://svenskiphoneordlista.wordpress.com
http://www.iphonedict.com

Ambitiöst projekt det sistnämnda! Men känns det inte lite som i elfte timmen när 2.0 som sagt innehåller svensk ordlista? Eller är det mer för dom andra språkens skull?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-22 16:20
Ursprungligen av Adrian B:

Ambitiöst projekt det sistnämnda! Men känns det inte lite som i elfte timmen när 2.0 som sagt innehåller svensk ordlista? Eller är det mer för dom andra språkens skull?

Nu vet jag inte riktigt vilka språk som följer med i 2.0. Men när jag ändå hade gjort allt arbete kändes det lite dumt att kasta bort det. Men visst, det är lite i elfte timmen. Men ni får njuta av dem i en månad iallafall

Kia är flitig som vanligt. Mkt bra, stort tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-27 08:42

Nu har jag använt den senaste versionen av min ordlista några dagar. Bortsett från att den föreslår "I" när jag skriver "i", så tycker jag att den fungerar perfekt.

Den rättar ord när man skriver fel. Den föreslår längre ord som passar in på det man börjat skriva. Den lär sig nya ord och kommer ihåg ord som man har tryckt bort. Och sist, men inte minst så föreslår den ord med å, ä och ö - så att man slipper hålla inne a och o.

Jag misstänker att ordlistan inte kan bli så mycket bättre än så här. Men givetvis tar jag fortfarande emot tips om det är någonting som fungerar dåligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-27 12:36
Ursprungligen av kia2:

Nu har jag använt den senaste versionen av min ordlista några dagar. Bortsett från att den föreslår "I" när jag skriver "i", så tycker jag att den fungerar perfekt.

Den rättar ord när man skriver fel. Den föreslår längre ord som passar in på det man börjat skriva. Den lär sig nya ord och kommer ihåg ord som man har tryckt bort. Och sist, men inte minst så föreslår den ord med å, ä och ö - så att man slipper hålla inne a och o.

Jag misstänker att ordlistan inte kan bli så mycket bättre än så här. Men givetvis tar jag fortfarande emot tips om det är någonting som fungerar dåligt.

Använde innan 1.1.2 vesionen av swephoneordlistan och din var ett stort steg framåt. Går betydligt mycket snabbare att skriva! Tackar och bockar för ditt arbete! Som du säger enda felet jag märkt är att i blir I men det är inte lika jobbigt som att behöva hålla inne A eller O för att få ÅÄÖ i ord längre än två bokstäver.

Ursprungligen av kia2:

...
Jag misstänker att ordlistan inte kan bli så mycket bättre än så här. Men givetvis tar jag fortfarande emot tips om det är någonting som fungerar dåligt.

Kia, ett kanonarbete! En bön: för oss som kör med det ryska tangentbordet (och måste döpa om dina filer) skulle det vara bra om du kunde publicera filerna direkt, i st för paketerade i en installer. Då slipper man kopiera dem fram och tillbaka.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-05-05 16:00

Hur gör man för att få in svenskt tangentbord med Å,Ä,Ö i iPhonen på ett sätt för windows XP användare hittar bara guider för mac datorer.
Mycket tacksam för hjälp!

Älskar erat jobb

Christoffer

Ursprungligen av harden:

Hur gör man för att få in svenskt tangentbord med Å,Ä,Ö i iPhonen på ett sätt för windows XP användare hittar bara guider för mac datorer.
Mycket tacksam för hjälp!

Älskar erat jobb

Christoffer

Har du installerat swephone?
Har du ändrat till svenskt tangentbort under inställningar?
Har du sökt på forumet?

Kungligt Kia! är ju som natt å dag jämfört med den ordlistan som jag hade tidigare.
Känns som jag kan skriva hur knasigt som helst - men att den ändå föreslår rätt ord.

Största fördelen tycker jag är att man slipper leta deda på åäö för att den fixar det ändå, vilket snabbar upp betydligt.

Funderar på om man kan neka "I" förslaget tillräckligt många gånger så att den till slut slutar föreslå det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-12 09:14
Ursprungligen av bstark:

Funderar på om man kan neka "I" förslaget tillräckligt många gånger så att den till slut slutar föreslå det.

Tyvärr hjälper inte det.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-05-12 18:33

theplague

Ja de har jag ja har bara hittat för MAC men om någon vet snälla hjälp mig:D

Ursäkta mig om jag är liten okunnig, men vad gör Swephone som inte FW 1.1.4 gör? Den har väl svenska menyer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-30 09:53

1.1.4 har inte stöd för svenska överhuvudtaget. SwePhone lägger till menyer, ordlista och stöd för svenska telefonnummer.

Ursprungligen av kia2:

1.1.4 har inte stöd för svenska överhuvudtaget. SwePhone lägger till menyer, ordlista och stöd för svenska telefonnummer.

Min Touch har 1.1.4 och har svenska menyer, Touchens firmware är väl samma som iphonens?

Ursprungligen av frosse:

Min Touch har 1.1.4 och har svenska menyer, Touchens firmware är väl samma som iphonens?

Nix, inte samma

Ursprungligen av PeeMaN:

Nix, inte samma

Okej, men när iphone släpps i sverige, typ runt firmware 2.1.3 kanske, kommer det då komma 2.1.4 med svenska som språk även på amerikanska iphones?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-02 15:26

Ja. Nästa version (som kommer den 9:e juni) har fullt stöd för svenska.

Ursprungligen av kia2:

Ja. Nästa version (som kommer den 9:e juni) har fullt stöd för svenska.

Jaha, va kul Då finns det alltså inget behov av Swephone?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 13:03

För tidigt att svara på det. Det kan eventuellt behövas en del justeringar. Vi får se.

Jag har faktiskt fått en del mejl från tyskar som är missnöjda med den inbyggda tyska ordlistan - som undrar om jag kan hjälpa dem att få en bättre ordlista. Så jag skulle nog säga att det finns en liten risk att den svenska ordlistan inte är perfekt. Men den är förhoppningsvis ändå bättre än den som jag har skapat.

Ursprungligen av kia2:

För tidigt att svara på det. Det kan eventuellt behövas en del justeringar. Vi får se.

Jag har faktiskt fått en del mejl från tyskar som är missnöjda med den inbyggda tyska ordlistan - som undrar om jag kan hjälpa dem att få en bättre ordlista. Så jag skulle nog säga att det finns en liten risk att den svenska ordlistan inte är perfekt. Men den är förhoppningsvis ändå bättre än den som jag har skapat.

Jaha, du är skaparen till Swephone? Nice.

Förväntas ett svenskt tangentbord komma i 2.0?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-03 16:37

Nej. Jag är endast skapare av ordlistan.

Om du menar med tangenterna å, ä och ö så har jag faktistk inte någon koll på det. Om man kollar på det tyska tangentbordet i 1.1.4 så innehåller det inte några specialtecken (som ex. ü). Så min gissning är att det inte kommer. Men man kan ju alltid hoppas

I see, kanske kommer en inställning som gör detta i 2.0

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-10-28 20:00

Problem med installer

När jag installerade Swephone Beta2 så fick jag under instalationen upp ett medelande i telefonen att jag snart hade slut minne i min iPhone, men har 3,5 gb ledigt, den siffran står även i iTunes. Men fick bara in 50 mb av 79 på en fil från swephone, fine, telefonen funkar fortfarande, svenska har jag till en del, men nu när jag försöker installera saker via installer så kastar installer bara ut mig till Summerboard. Någon som haft liknande problem? Kunde tillexempel inte installera det senaste swephone.

Ursprungligen av Xoonix:

Någon som haft liknande problem?

Jag har hört andra som haft det, men inte hur man löst det.

Vissa ikoner i Summerboard byts Ej ut?

Fukar verkligen Swephone för 1.02 lurar ihop med Summerboard? Oavsett vilka themes jag använder, byts endast en del ikoner ut? På ett engelskt forum påstod någon att detta berodde på olika språk i luren och att ställde till det.

någon?

Ordlistor Swephone 1.1.1

Jag undrar lite vad alla menyer i International gör.
Language: Menyerna?
Keyboards: ÅÄÖ finns väl från början?
Region Format: Kalender osv är på svenska

Var är ordlistan?

Bevaka tråden