Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod touch - USB 1.0?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Köpte iPod touch igår.

Glad som alla andra såklart. Förutom på en punkt. I familjen har vi gemensamt en Macbook Pro (i huvudsak min i och för sig), men jag själv har en gammal powerbook g4 12".

Nu är problemet att min iPod touch inte svarar med min powerbook. Inget alls händer. Och man vill ju kunna ta med sig sitt musikbibliotek.

Finns det någon lösning på problemet, eller blir det att surt vänta på köp av en ny dator?

//C

Vet inte hur pass seriöst man skall ta olika produkters systemkrav, gäller även iPods etc.
Men enligt den tekniska specifikationen för iPod Touch så är systemkravet USB 2.0 för Mac.

Min funkar med min gamla TiBook 400MHz!
Gick inte på första försöket men när jag försökte på nytt efter att först startat iTunes så fungerade det. (Går förstås rätt långsamt att föra över låtar, men funkar gör det.. i alla fall för mig..)

Ursprungligen av thomasti:

Min funkar med min gamla TiBook 400MHz!
Gick inte på första försöket men när jag försökte på nytt efter att först startat iTunes så fungerade det. (Går förstås rätt långsamt att föra över låtar, men funkar gör det.. i alla fall för mig..)

Hade du haft den inkopplad i en annan mac innan?

För det är kanske det som är problemet. Har ställt in den på att synca kontakter och podcaster från min macbook pro nu. Kanske därför det inte fungerar.

Eller ska man slå på "hantera musik och video manuellt"?

//C

Jo, jag hade haft den inkopplad i min G5:a innan dess. Men jag kör med att "hantera manuellt".

Ursprungligen av thomasti:

Jo, jag hade haft den inkopplad i min G5:a innan dess. Men jag kör med att "hantera manuellt".

Jag prövade det med.

Men det fungerade inte heller.

Talade med några killar på macoteket också. Verkar vara helkonstigt.

//C

Kan ju hänga ihop med systemversion också.
10.4.10 lär ju krävas av Ipoden. Är det samma
system i båda burkarna?

/martinator

Jag har också prövat Touch med USB 1.1. Det fungerade en stund, men sedan bröts filöverföringen och jag fick ett meddelande i stil med "tidsgränsen har överskridits".

Denna tidsgräns finns inte i den nya iPod Nano, generation 3. Den går att fylla via en USB 1.1-koppling, men det tar en väldig tid. Men den som väntar på någonting gott...

Kolla bara så att du har rätt systemversion i din PBG4. Höstens iPodar kräver MacOS 10.4.8 och uppåt, om jag minns rätt.

Glömde berätta att det som hann tankas till iPod Touch fungerade utmärkt att spela upp.

Min PB G4 12" hade en USB 1 och en USB 2. Den övre är USB 2

1
Bevaka tråden