Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte förbi "äpplet"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag stängde av telefonen inatt, och sen satte på den nu på morronen så har den fastnat vid det vita äpplet, jag kommer inte vidare.

Har provat alla tänkbara möjligheter men inget funkar. Det går att komma åt telefonen via SSH så den är "igång" men jag kommer inte till Springboard liksom..

Nån annan som har upplevt samma?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-27 16:14

Jag fick samma problem efter att jag avinstallerade några program via installer.app. Kunde inte ens SSH till den, så det fick bli en komplett restore via iTunes, sen köra hela 1.1.1 jailbrake och aktiveringen.

Första gången jag gjorde detta och installerade SSH via independence så gick det inte att SSH till telefonen oavsett hur mycket jag försökte. Fick bara host refused connection on port 22. Så jag körde en restore vi iTunes igen, sen funkade. Man var lite svettig ett tag.

Det som jag blev lite förvånad över var att jag inte behövde köra anySim igen, det funkade med sim-kortet från Tele2 direkt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-27 16:15

Prova att hålla in sleepknappen och homeknappen samtidigt i 10-20 sekunder.

Jag fixade det genom att installera om SwePhone!

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-03 20:48

Intressant!

Jag har exakt samma problem nu, efter en misslyckad installation av just SwePhone! No offence, jag är jävligt imponerad och glad över att man jobbat så hårt med detta. Men just nu känns det bara - va fan, jävla skit!

@Patrik,
hur installerade du om SwePhone om nallen inte går att nå varken via SSH eller GUI't ? Min står bara vid äpplet och efter en stund bootar den om. Känns som en restore via iTunes är min enda utväg. Sedan blir det ingen SwePhone, no, nix, no Sire.

Tänkte prova denna metod istället, den känns lite stabilare på något sätt. Apple's egna, inget hack.

Edit: Wooosh - glöm allt stök och bök. Lägg bara till http://i.unlock.no till Installer.app Sources och installera "Unlockling tools/International Menu" så får man välja språk, keyboard och menyer på alla möjliga språk, inklusive Svenska så klart. Fungerar toppen!

Blåste nyss min telefon med den nya datorlösa metoden, var fantastiskt enkelt och gick på under tio minuter!

p.s. innan jag bashar SwePhone för mycket skall jag erkänna att jag faktiskt lade till online.telia.se som APN för EDGE också innan jag startade om telefonen. Så det var inte _bara_ SwePhone som ändrades. Dock gick ju den installationen åt fanders tidigare så jag misstänker starkt att det är var något där som strulade.

-s

Senast redigerat 2007-11-04 00:25
1
Bevaka tråden