Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använder jag CanoScan D2400U i PS CS3?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-10-25 21:04

Min gamla CanoScan-plugg till CS2 fungerar inte med CS3. Hur gör jag?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-26 12:09

Till min Canon N1240 använder jag ScanGear CS7.01 plugin och den funkar i CS3 utan problem. Jag har i och för sig fortfarande en G4 PB :">

Janne

• Medlem
  • 2007-10-26 12:39

Var har du fått den ifrån? Jag hittar inget senare än 4.1.3 på Canons downloadsite. Det finns två version 6.x för Windows.
PS CS3 hittar inte min plugg om jag lägger den i pluggmappen.

Eller är Scangear nåt annat? Vad heter filen?

Plugins måste vara portade till Intel för att funka på MBP

• Medlem
  • Nacka
  • 2007-10-26 22:41

jag hade samma problem med en canoscan lide 80 och då funkade det om jag startade photoshop via rosetta.

• Medlem
  • 2007-10-26 23:56

Richard, det gäller väl bara program som inte körs i Rosetta? Jag har redan CS2 och där fungerar det fint.

Simbup, kör du CS3 i Rosetta?!

• Medlem
  • Nacka
  • 2007-11-04 17:41

Ja om du markerar programmet i finder och trycker äpple+i så kan du kryssa i en ruta som heter typ "öppna med rosetta".

• Medlem
  • 2007-11-13 10:08

Då kan jag lika gärna ligga kvar i CS2. Främsta skälet för mig att använda CS3 är att slippa Rosetta.

Jag tar en omväg och scannar in i GraphicConverter (via Rosetta) ochs edan skickar till PS CS3

Hur ser lösningen ut för detta problemet idag?

Sitter med en ny MBP och vill få min canon LiDE80 scanner att funka, måste man ladda ner något program för att scanna eller finns det någon bra Plug-In som gör att det funkar i typ Photoshop?

Min senaste plug-in heter: "ScanGear CS 7.2X" den filen går inte att öppna med photoshop CS3

Har precis samma problem.
I CS2 väljer jag "Importera", väljer min scanner (Epson Perfection 2580) och scannar.
Nu när jag kör CS3 kan jag inte få in scannern där.

Jag hittar inte ens plug in:en i CS2, var tusan ligger den? Har letat i library, i PS eget bibliotek, plug-in-mappen, sökt på namnet i hela datorn men hittar den inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-02 08:21
1
Bevaka tråden