Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gul triangel "Please connect to itunes" efter freeze

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Panik!

Min iPhone 1.0.2 hängde sig idag. Jag försökte få liv i den utan att lyckas. I panikens hetta höll jag inne home-knappen och power-knappen samtidigt och nu står det bara "Please connect to iTunes" när jag försöker starta den. Vad har jag gjort??

Senast redigerat 2007-11-08 15:34
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-08 16:11

Inget särskilt. Du har sagt till telefonen att den ska söka kontakt med itunes för vidare anvisningar. Minns inte om du är tvungen att göra en restore (till 1.0.2) eller om det bara är att få kontakt med iTunes för att tuta o köra igen.

Testa att starta om den utan iTunes. Fungerar inte det får du nog tyvärr göra en restore mha iTunes.

Edit: Kom på att du kanske kan koppla ihop den med iNdependece, hjälpte mig med ett liknande problem.

Jag är inte hemma just nu så jag har försökt starta om den utan itunes. Ska prova connecta den till iTunes när jag kommer hem. Men vad ska man göra då? Och vad kommer hända?

En restore betyder att allt innehåll försvinner och jag måste låsa upp den igen?

Ursprungligen av jennyarvidsson:

En restore betyder att allt innehåll försvinner och jag måste låsa upp den igen?

iTunes tar backup på det mesta av innehållet på din telefon varje gång du synkar den (t.ex. programinställningar, SMS, senaste samtal mm) och alla låtar, bilder och videor finns ju redan på din dator också (eftersom man måste ha dom på datorn för att synka in iPhone - många protesterar mot iTunes sätt att jobba, men jag skulle nog påstå att detta är en fördel för man har backup). Du kan kolla i iTunes inställning när senaste backupen gjordes.

Jag testade en återställning av en 1.0.2-telefon förut och det mesta kom tillbaka. Igår testade jag en återställning av en 1.1.1-telefon och allting kom tillbaka förutom mejlen av någon anledning.

Vad du måste göra efter en återställning är att du måste aktivera telefonen igen. Har du en 1.0.2-telefon görs det enklast med iNdependence. Då är det viktigt att du inte uppdaterat till iTunes 7.5 eftersom iNdependence inte fungerar med 7.5.

Du behöver också göra om SwePhone och alla extraprogram du installerat med Installer.

Ok tack för föklaringen. Men hur vet jag om jag måste göra en restore?

Och finns iNdependence för windows?

  • Medlem
  • Boden
  • 2007-11-08 18:32

Jag har liknande problem med min iPhone att den hänger sig ibland, kan inte tryck på home eller sleepknappen alls, inget händer, jag har löst det genom att antingen koppla in laddaren eller be någon ringa mig, då vaknar den upp igen och jag kan starta om och köra på som vanligt. Dock tror jag det funkar i ditt fall, men kan ses som ett tips för framtida "hngninar"

Jag har nu löst det.

När jag kopplade in iPhone med iTunes gick det bara att återställa den. Jag återställde den med 1.0.2. Gjorde precis likadant som när jag låste upp den för första gången. När det var klart gick det att ringa, skönt

Dock var alla filer/sms/kontakter borta, men efter inkoppling till iTunes kunde även dessa återställas, tyvärr 1 vecka gamla men det var helt ok.

Märkte precis att inga bilder var sparade!

Men där har ni svaret.

Ursprungligen av jennyarvidsson:

Dock var alla filer/sms/kontakter borta, men efter inkoppling till iTunes kunde även dessa återställas, tyvärr 1 vecka gamla men det var helt ok.

Ja, det blir inte nyare än senaste synkningen. Därför är det bra att synka telefonen ofta, så får man backup på köpet.

Det är alltid skönt när det ordnar sig, även om allt inte fanns kvar. Den gula triangeln brukar få mitt hjärta att hoppa över några slag.

Jag tycker ändå att iPhone låser sig ganska ofta. Beror det på att man har 1.0.2? Är 1.1.1 stabilare?

jag har också problem med min 1.0.2

Programmen hoppar ur sig, och någon gång har de även hänt att de låst sig
och jag starta om telefonen. Konstigt nog är det bara pekskärmen som låser
sig.

Om man håller strömknappen intryckt så kan man stänga av den och starta
den igen..

Även volymknapparna fungerar.

1
Bevaka tråden