En restore betyder att allt innehåll försvinner och jag måste låsa upp den igen?
iTunes tar backup på det mesta av innehållet på din telefon varje gång du synkar den (t.ex. programinställningar, SMS, senaste samtal mm) och alla låtar, bilder och videor finns ju redan på din dator också (eftersom man måste ha dom på datorn för att synka in iPhone - många protesterar mot iTunes sätt att jobba, men jag skulle nog påstå att detta är en fördel för man har backup). Du kan kolla i iTunes inställning när senaste backupen gjordes.
Jag testade en återställning av en 1.0.2-telefon förut och det mesta kom tillbaka. Igår testade jag en återställning av en 1.1.1-telefon och allting kom tillbaka förutom mejlen av någon anledning.
Vad du måste göra efter en återställning är att du måste aktivera telefonen igen. Har du en 1.0.2-telefon görs det enklast med iNdependence. Då är det viktigt att du inte uppdaterat till iTunes 7.5 eftersom iNdependence inte fungerar med 7.5.
Du behöver också göra om SwePhone och alla extraprogram du installerat med Installer.