Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt Jailbreak kommer snart.

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-04 00:46

Via Installer.app källan "http://i.unlock.no" är flera problem nu lösta. Den källan ger kategorin "Unlocking tools". Här finns AnySIM, EDGE-patch (behåller inställningarna efter omstart), YouTube fix samt internationella inställningar för hela telefonen.

Jag följde nyss guiden på http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step_1.html och den fungerade klockrent. Min nalle var dock redan upplåst sedan tidigare guide, men som jag förstod det fungerar denna metod från ruta noll. Dvs helt ny telefon 1.1.1 ur kartong.

-s

Ursprungligen av shoe:

Via Installer.app källan "http://i.unlock.no" är flera problem nu lösta. Den källan ger kategorin "Unlocking tools". Här finns AnySIM, EDGE-patch (behåller inställningarna efter omstart), YouTube fix samt internationella inställningar för hela telefonen.

Jag följde nyss guiden på http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step_1.html och den fungerade klockrent. Min nalle var dock redan upplåst sedan tidigare guide, men som jag förstod det fungerar denna metod från ruta noll. Dvs helt ny telefon 1.1.1 ur kartong.

Japp och det är precis så min senaste guide på iFun fungerar, som jag redan berättat om i den här tråden.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-05 19:32
Ursprungligen av Adrian B:

Japp och det är precis så min senaste guide på iFun fungerar, som jag redan berättat om i den här tråden.

Märkte det. Bra jobbat förexten.

-s

Adrian B:
Bara för att försäkra mig, din guide är den här fast översatt?:
http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step_1.html

Ursprungligen av theplague:

Adrian B:
Bara för att försäkra mig, din guide är den här fast översatt?:
http://www.hacktheiphone.com/111/iphone_step_1.html

Nope, vore under min heder att kalla det min guide då.

Min guide är en blandning av olika källor (t.ex. AppSapps egen sida om att komma åt Safari), tips från andra och inte minst egna erfarenheter också. Jag har i princip följt lite olika instruktioner och testat medan skrivit ner precis varje steg jag varit med om och sedan sammanställt det i en guide. Sedan har jag genomfört samma procedur på flera telefoner och jämfört med mina instruktioner.

Det enda jag tog från guiden du länkade till var att lägga till i.unlock.no som Source för att få in anySIM utan SFTP. Men på många punkter är guiderna ändå lika varandra, fastän jag inte ens kände till den guiden när jag skrev den första guiden om AppSapp.

Adrian B:
Rent spontant, vad säger du om metoden i guiden som jag länkade till?
Vilken skulle du säga är enklast och säkrast, bortsett från att du har "övat" på den du har skrivit ihop?

Ursprungligen av theplague:

Adrian B:
Rent spontant, vad säger du om metoden i guiden som jag länkade till?
Vilken skulle du säga är enklast och säkrast, bortsett från att du har "övat" på den du har skrivit ihop?

Det är ju samma steg, bara några mindre skillnader i detaljerna i vilken ordning man gör det, eller har du hittat någon stora skillnader?

Eftersom AppSnapp numera verkar starta om telefonen direkt, installerar en nyare Installer samt lägger till Community Sources direkt så har jag uppdaterat min guide med detta, något dom inte verkar ha gjort. Plus att min guide innehåller SwePhone förstås, och YouTube-fixen.

Jag skulle inte se att deras guider var mer eller mindre säker än min. Det mest kritiska är när man kör anySIM för upplåsningen och båda guiderna hämtar anySIM från i.unlock.no (vilket förstås är en risk - till exempel om någon hackar i.unlock.no och byter ut anySIM mot ett virus) och själva upplåsningen av telefonen med anySIM går förstås till på samma sätt.

En liten skillnad är att deras guide säger att man ska ta ut AT&T:s SIM-kort det första man gör och istället stoppa i det man ska använda sedan. Enligt rapporter här verkar dock det första steget inte fungera med svenska SIM-kort så det kanske inte är ett bra förslag. anySIM själv föreslår att man ska köra anySIM med det nya SIM-kortet, vilket jag också skriver i guiden, men för mig har det fungerat bra att köra med AT&T:s kort istället.

Adrian B:
En fråga bara,. OM man av någon anledning skulle vilja ta bort, avinstallera, sluta använda swephone är det då lätt gjort?

Ursprungligen av theplague:

Adrian B:
En fråga bara,. OM man av någon anledning skulle vilja ta bort, avinstallera, sluta använda swephone är det då lätt gjort?

Eftersom det installeras genom Installer (om man har en 1.1.1-telefon) så finns det en möjlighet att avinstallera det också, men jag vågar inte lova att avinstallationen tar bort alla spår, har inte helt koll på det.

Däremot så kan du ha SwePhone inne och ändå köra engelska t.ex. eftersom 1.1.1 har en inställning för det (Settings -> General -> International). Så man behöver inte avinstallera SwePhone om man bara vill ha tillbaka engelska program.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-06 17:25

Det är fortfarande så att denna metod som beskrivs i Adrians guide bara fungerar med AT&T-kortet eller?

Ursprungligen av sEia:

Det är fortfarande så att denna metod som beskrivs i Adrians guide bara fungerar med AT&T-kortet eller?

Jag gjorde ett test inatt, återställde min telefon och följde guiden. Med mitt Telia-kort gick det inte att slå *#307# och få telefonen att ringa. Samma sak om jag körde helt utan SIM-kort. Men med AT&T-kortet gick det utmärkt. Så det verkar tyvärr bara gå med original-SIM-kortet. Jag exprimenterade med lite varianter men det var samma resultat varje gång när jag inte hade original-SIM-kortet i.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-08 21:29

Crap, jag köpte min via iFun men fick aldrig med något AT&T-kort

Ursprungligen av sEia:

Crap, jag köpte min via iFun men fick aldrig med något AT&T-kort

Det finns kvar nånstans så vitt jag vet, skicka ett mejl till info@ifun.se så kan du nog få det skickat med posten.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-09 17:23

Ok, tack !

Bevaka tråden