Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tvärnit, max 2 per kund

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-11-09 05:28
Ursprungligen av Stenelo:

antar att du inte vill sälja dom billigt?

Kommer sälja dom för 2800 kr/st, men synd att vi inte är kompisar.

Ursprungligen av JGG:

Kommer sälja dom för 2800 kr/st, men synd att vi inte är kompisar.

2800:-?!!?
Du gör det hela av ren välvilja?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-09 23:56
Ursprungligen av JGG:

Kommer sälja dom för 2800 kr/st, men synd att vi inte är kompisar.

Även vänskap kan köpas för pengar, 200 spänn får du för din + de 2800 för en telefon.

  • Medlem
  • 2007-11-11 16:08
Ursprungligen av Stenelo:

Även vänskap kan köpas för pengar, 2000 spänn får du för din + de 2800 för en telefon.

[FYP!

  • Medlem
  • 2007-11-08 15:59

...snart dags att starta 99svart, tror jag...

Så här ligger det till! Man får köpa max 2 iPhones per person! Men har du någon kompis med bra kontakter, då är det bara att köra på! En annan sak är att dom inte tar kontanter längre! Så kort är det enda som gäller!

Ang. att föra ut mobiler! Så för man föra ut hur många som helst i princip, enda som jag vet kan hända är att man får betala moms på varje mobil! Och momsen där ligger på ungefär 20-25%!

Det är den information jag har!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-11 19:05
Ursprungligen av mirzasalkic:

Ang. att föra ut mobiler! Så för man föra ut hur många som helst i princip, enda som jag vet kan hända är att man får betala moms på varje mobil! Och momsen där ligger på ungefär 20-25%!

Det är den information jag har!

Moms betalar du vid köpet, amerikansk "moms", sales tax, på ca 7%. Sen ska du egentligen betala tull + moms i införsellandet, dvs sverige. Sannolikheten att du ska bli stoppad i den svenska tullen är dock minimal.

US Customs bryr sig inte om dina iphones.

  • Medlem
  • 2007-11-11 19:15

Jag tror inte att det är tull på elektronik från USA. Men moms ska man betala vid införsel i Sverige.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-11-11 22:54
Ursprungligen av Baron:

Jag tror inte att det är tull på elektronik från USA. Men moms ska man betala vid införsel i Sverige.

Nej det är ingen tull på mobiltelefoner, tror det är lite olika från elektronik till elektronik så man ska inte dra allt över ett sträck.

  • Medlem
  • 2007-11-12 00:11
Ursprungligen av RoHHbiN:

Nej det är ingen tull på mobiltelefoner, tror det är lite olika från elektronik till elektronik så man ska inte dra allt över ett sträck.

som någon skrivit så är det ingen tull, men moms är det.

  • Medlem
  • 2007-11-11 19:53

inte dom hårdaste kontrollerna precis. Man kan välja mellan av svänga av vänster där det står "something to declare" sedan finns det "nothing to declare".

Men dom brukar göra stickprov, jag landade vid 7:30 och då satt det ingen där, men vid 08:00 hade dom öppnat, det här var en lördag.

Bevaka tråden