Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphonen startar inte längre :(

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-11-11 18:02

Någon som kanske kan hjälpa mig? Iphonen hade lite batteri kvar. Jag lägger den ifrån mig under natten. På morgonen kan jag inte starta upp den längre. Kan inte ladda den eller nånting. Den e bara helt svarf. Har kollat allt, glapp, olika laddningsmöjligheter, inget funkar. Vad ska jag göra :/ ?

Kan tänka mig att garantin inte längre gäller när den är upplåst.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-11 18:45

Hur länge har du laddat den efter det att den dog? Jag har för mig att i alla fall iPods verkar helt döda även om laddaren sitter i, men när man laddat några timmar så startar de som vanligt vid power-on. Vet inte om det är samma sak med iPhone, men jag skulle inte bli förvånad om det var så. Hoppas du löser det!

/Herman

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-11 22:22

Har läst på andra forum om detta och de rekommenderar att göra som Herman säger. Funkar inte det så kan det vara kört.

  • Medlem
  • 2007-11-12 08:28

Men jag förstår inte vad som skulle kunna ha hänt. Telefonen är bara 2 veckor gammal.

Tror det är nåt glapp;)

Har du testat att ladda den en längre tid?

Har du försökt att ansluta din iPhone till något annat iPod tillbehör vid något tillfälle?
Kanske en docka eller någon form av biladapter eller HiFi adapter?

//K

  • Medlem
  • 2007-11-12 13:42

Ska prova lite andra alternativ. Kan ju vara att laddaren har gått sönder. Ska prova låna min chefs billaddare (för iphones). Tack för svaren..

Annars kan du ansluta den genom USB kabeln till din dator så laddar den..

Är ju och så ett altenativ:p

Glömde säga, det viktigaste för att forumet skall fungera är att du åtekommer och skriver här i denna tråd vad du gjorde och hur det gick. Då kan vi andra dela dina erfarenheter när detta problem dyker upp igen. Vilket det kommer att göra!

  • Medlem
  • 2007-11-12 17:28

Har satt den USB nu i datorn och just nu händer iaf inte ett skit Helt stendöd. Ska låta den vara kvar där ett bra tag o se vad som händer..

  • Medlem
  • 2007-11-12 17:29

Jag fattar inte hur den kan gå sönder bara så över en natt bara för att den laddade ur sig helt...

Har du prövat ringa till den? Fungerar ibland när den låst sig... Pröva även en total reset, den kan ju ev. vara igång fast det inte syns.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-14 13:46

Jag råkade ut för nästan detsamma sak, kopplade in iPhonen till min iPod Hi-fi igår, iPhonen slocknade och har inte startat efter det. Känns som ett dåligt skämt...

Verkar vara en inkompatiblitets bugg mellan diverse 3e parts iPod dockor och iPhone, vi har två kända fall på detta forum, och jag undrar hur många det är i världen? Finns det några länkar till flera som varit med om liknande i andra länder?

Jag har en lite idé om att det kan vara något med laddningen / batteriet som tar stryk.

Både iPhone och iPod är känsliga med vilket laddare man använder, köpte en BEKLIN och denna laddade ur! mitt batteri istället??? provade att köpa en Noname Ipod laddare på Macoteket för 199 kr och denna funkar perfekt.

USB kabeln som följer med funkar också men denna skall EJ vara kopplad till tangentbordet som många har för detta ger inte tillräckligt med ström...

Jag har både iPhone och iPod.

Orolig

Läser mycket här på forumet om problem med låsta/ej helt fungarande Iphones. Vad tror ni det beror på att många får problem? Är det för att man tankar ned tredje parts program eller är det dåliga upplåsningar?
Någon skrev om att Iphonen bara la av efter två veckors perfekt användande.:'(
Bör man klara sig om man inte installerar tredje partsprogram?
Är supernöjd med min 3 dagar gamla lur. Nu förstår man hur Adam kände sig första gången han träffade Eva.:)

Man har haft problem med en del tidigare lurar, har sålt många och lurar byggda efter vecka 41 har vi inte haft ett enda prblem med.

Vilken vecka din är bygg ser i ditt serienr siffra 4 och 5.

Enligt ditt tips är min byggd v 41 då kanske jag inte behöver oroa mig. Finns det fler med åsikter?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-22 10:08

Jag har skickat iväg iPhonen på service till staterna, http://www.rapidrepair.com/shop/apple-iphone-repair.html

Dom ska kolla vad som är fel, får se vad kalaset går på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 16:41
Ursprungligen av whyred:

Jag har skickat iväg iPhonen på service till staterna, http://www.rapidrepair.com/shop/apple-iphone-repair.html

Dom ska kolla vad som är fel, får se vad kalaset går på.

Fått svar av Rapid Repair, det var moderkortet som hade kortslutits, 290 dollars vill dom ha för att fixa iPhonen...

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2007-11-28 19:15

Jag har samma probleem , eller att den inte startar "skärmen ärä svart och det gåri nte ringa till den ", det hände när: det ringde så skulle jag ta upp mobilen ur fickan och svara, men så slank den ut handen och fööll ner i golvet med"huvet"först så dog den, men nu är jag är hemma så testa jag och sätta i laddarn, Datorn hittar Apple Iphone, men inget händer med telefonen varför ?!??

Senast redigerat 2007-11-28 19:40
Ursprungligen av Jote:

Jag har samma probleem , eller att den inte startar "skärmen ärä svart och det gåri nte ringa till den ", det hände när: det ringde så skulle jag ta upp mobilen ur fickan och svara, men så slank den ut handen och fööll ner i golvet med"huvet"först så dog den, men nu är jag är hemma så testa jag och sätta i laddarn, Datorn hittar Apple Iphone, men inget händer med telefonen varför ?!??

För att du tappade den och den är trasig förmodligen.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2007-11-28 22:39

det var liksom från knä-fickan!!! kolla denna video då ofta att den inte dog?
http://www.youtube.com/watch?v=czCCavcnNd8

Ursprungligen av Jote:

det var liksom från knä-fickan!!! kolla denna video då ofta att den inte dog?
http://www.youtube.com/watch?v=czCCavcnNd8

Ja, du tappade den väl helt fel då tyvärr. Du skrev ju i en annan tråd att det är nåt som skramlar i den. Def nåt som är trasigt.
Tyvärr.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2007-11-29 08:58

Finns det nån belägg för att tredjepartsprogram kan crasha iPhone?? Isf finns det nån program man ska undvika?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-29 09:09

Det där är antagligen ett batteriproblem. När ett Li-Ion batteri tar HELT slut märker inte elektroniken att batteriet är kopplat till det längre och därmed laddas det inte. Macbookarna har/hade samma problem. Råkade ut för det. Batteriet tog slut sen fick datorn ligga för länge på batteribackup det sög ut batteriet så pass att det inte kändes av att det satt i längre. Inte ens dioderna på baksidan lyste när man tryckte på dom. Det va ju bara att få ett nytt batteri på garanti för macbooken. För en importerad iPhone blir ju det hela lite svårare.

Mitt tips, låt inte batteriet ta slut totalt, och när det tar slut ladda telefonen direkt, och försök inte sätta på den när batteriet är slut.

Nån som vet mer får gärna rätta mig om jag skulle ha fel.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-11-29 09:19
Ursprungligen av Ph4z3:

Någon som kanske kan hjälpa mig? Iphonen hade lite batteri kvar. Jag lägger den ifrån mig under natten. På morgonen kan jag inte starta upp den längre. Kan inte ladda den eller nånting. Den e bara helt svarf. Har kollat allt, glapp, olika laddningsmöjligheter, inget funkar. Vad ska jag göra :/ ?

Kan tänka mig att garantin inte längre gäller när den är upplåst.

Jag råkade ut för samma sak. För mig löste det sig genom att jag lade den på laddning över natten (utan reaktion). Sedan tryckte jag in home- och sleepknapparna samtidigt i bortåt en halv minut, fortfarande med laddkabeln i.
Då kom det kära äpplet upp och telefonen startade upp och har fungerat sedan dess.

Jag laddade från nätdelen, inte från datorn. Har för mig att den får lite mer ström den vägen.

Hasse

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-01-04 18:44

F*n! Nu har samma sak hänt mig.
Min iPhone är död, vägrar ta laddning och går inte att nollställa!

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-01-04 22:45
Ursprungligen av Rasmus:

F*n! Nu har samma sak hänt mig.
Min iPhone är död, vägrar ta laddning och går inte att nollställa!

Jag svarar mig själv…

Nu tar den laddning i alla fall, eller det känns i alla fall så eftersom baksidan av telefonen är varm, vilket den väl brukar bli när man laddar batteriet? Likväl går den inte att starta och inte att "resetta".

Bevaka tråden