PUUUUUUUUH! Asså jag höll seriöst på att få en hjärtinfarkt några ggr mellan kl. 23 igår kväll tills alldeles nyss! Så här gick det till:
1. Jag börjar med att göra en backup av all musik jag har på iPoden (tuuuur att man insett aldrig kan vara för försiktig)
2. Jag installerar nya "hackade" classic-firmwaren till min iPod, gör precis som Plizzo beskrev att man skulle göra men det blir ERROR! Ehehehee.. (Men Plizzo, du är en Gud som talade om att firmwaren fanns! Tankzzz!)
3. Ger typ upp eftersom iPW vill hänga sig, kopplar ur iPoden.
4. Ser förödelsen: Albumbilder borta, alla spår kopierade till filmspår!
5. Kopplar in den i datorn igen för att ordna upp det i iTunes, SOM INTE KÄNNER IGEN IPODEN! Får ett felmeddelande som säger: "iPod-enheten ""Suss iPod" kan inte synkroniseras. Mappen som behövs hittades inte"!
6. Här övergår min nyfikna längtan till PANIIIIK! Kopplar till o från men iPoden vill bara klicka på ett mystiskt skräckinjagande sätt.
7. Försöker installera nya "Classic-firmwaren" igen, men allt hänger sig!
9. Försöker med iTunes igen, felmeddelandet återkommer med iPoden i bakgrunden - dit jag vill komma! Denna gång väljer jag att inte klicka nånstans på rutan utan klickar "bakom" rutan på "återställ till fabriksinställningar". Det fungerar! ... Dock med ett värre resultat ALLT ÄR BORTA och nästa gång vet iTunes inte av iPoden ÖVERHUVUDTAGET!
8. Luskammar iPod/Support något skärrad och desperat efter en lösning. Hittar 5R som inte biter på problemet och inser att jag behöver Ny iPod Software - men det går ju inte utan iTUNES!
9. Laddar ner nyaste iTunes 7.5 nånting och kopplar in iPoden på nytt. Lika stendött.
10. Försöker hundra ggr till.
11. Försöker installera nya "Classic-firmwaren" ytterligare en gång, denna gång med att inte klicka på "Write To iPod" utan bara på "Write". Och till en liten lättnad så händer det, det funkar, men jag tror ändå inte att det var lösningen utan väljer att ta tag i det senare. Klockan har då hunnit slå 04.30, mina kvadratiska ögon blöder, jag är i en dimmig trans och jag ska till skolan om bara några timmar.
Senare, efter allvarlig sömnbrist, 1-klorobutanförgiftning från kemin och svälthunger, sätter jag mig vid datorn igen. Jag ger inte upp!
12. Kopplar in iPoden igen, och jag har äntligen vaknat upp ur denna vidriga mardröm. DET FUNKAR!!! iTUNES VILL ÅTERFÖRENAS MED MIN iPOOOOOOD!
Herregud! Och nu sitter jag här gråhårig, rynkig och med överansträngt hjärta men nööööjd är jag.. Tack allesammans!