- Adrian B
- Medlem ●
- Umeå
En kille som brukar ha hyfsat god inblick i vad som komma skall är Maury McCown (RAILhead Design) och han skriver följande idag:
Apple Has Something Up Its Sleeve…
The heading says it all, so keep your eyes peeled — Apple has something coming our way VERY soon…
Det har ju spekulerats i ny PowerBook och 10.2 tidigare än väntat, men jag har faktiskt ingen aning om det är nåt sånt eller nåt helt annat. Återstår väl bara att vänta spänt, som vanligt...
Spännande, spännande! Jag läste igår att 10.2 kommer ge oss mycket gott (även ett stort hopp i prestandan).
Hittat på macnn:s forum:
"When asked about videoconferencing, Jobs ripped on all the current options out there and said "stay tuned," so there may be an iConference or iTalk in the future." Källa pzone.com
Nå kan detta vara det, iof inte så väldigt revolutionerande men alltid något sa…hmfp.
[ 25 April 2002, 19:55: Meddelandet ändrat av: -David- ]
quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Spännande, spännande! Jag läste igår att 10.2 kommer ge oss mycket gott (även ett stort hopp i prestandan).
Jag läste en tråd på Apple Insider där en kille påstod sig veta att just prestandan skulle vara betydligt bättre i 10.2. En del andra var skeptiska och sa att folk med programmeringskunskaper påstått att det utrymme för förbättringar i OS X var ungefär samma som den förbättring 10.1 innebar. Men den här killen hävdade alltså att det skulle ge mer än så. Vi får väl se... skulle ju inte skada om det faktiskt var sant...
quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
En del andra var skeptiska och sa att folk med programmeringskunskaper påstått att det utrymme för förbättringar i OS X var ungefär samma som den förbättring 10.1 innebar.
Tror inte någon (utanför Apple) är kvalificerad att göra den bedömningen... jag menar, hur kan man veta det utan att känna till hela operativsystemet och hur exakt Apple valt att skriva det?
På utvecklarmässan lär det ha funnits en 10.1.5 version - kanske den släpps innan och att vi får vänta tills i sommar innan 10.2 ser dagens ljus. Själv dör jag inte av att vänta, huvudsaken att dom gör allt rätt. Det är väl änndå under detta året som alla tyngre program släpps, krävs nog för att vi ska se rejäla hastighetsökningar... tålamod var dagens lilla ord
quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Vilken utvecklarmässa? Du tänker inte på WWDC va? Den har ju inte varit ännu...
Sorry... det är jag som snurrat till det... läste om 10.1.5 någonstans... kan det ha varit i samband med bolagsstämman häromdagen, minns inte.
iConference eller iTalk... snacka tråkigt.
Jag vill se ny hårdvara och 10.2
10.2 (som ska vara en stor förbättring) och ny hårdvara, gärna en uppdatering av iTunes, iPhoto osv.
En videokonferensgrej är inte vad som står högst på min lista, men om Jobs släpper en sådan är det nog något som får konkurrenterna att blekna, likt dom gjorde med iTunes eller iPod. Och det i sig kan ju vara lite fräckt att se. Tänk om dom skapat en lämplig kamera också?
Det gäller för Apple att utnyttja den lojala kundbas de har och "think outside the box", med fler tillbehör och mjukvara. Varför inte liksom?
Apple tänker visserligen redan "outside the box", men de kan gå längre.
Har inget emot en kamera eller ett konferansprogram, så länge det jag nämnde ovan också kommer.
800MHz PowerPC G4
1MB L3 & 256K L2 cache
133MHz system bus
1GB SDRAM memory
60GB Ultra ATA drive
Combo Drive (DVD-ROM/CD-RW)
ATI Mobility Radeon 7500
w/32MB DDR video memory
Gigabit Ethernet
56K internal modem
1 FireWire & 2 USB Ports
AirPort Card Included
Låter som en rimlig gissning Jürgen, det är den dator som ligger främst i kön att uppdateras och det är också rimligt att Apple *inte* vill visa hårdvara på WWDC, utan ta det separat. Så gjorde ju för ungefär ett år sedan med iBooken.