Jag har funderat några år på att skaffa en bärbar manick för musikproduktion, detta blir förhoppningsvis tråden som avslutar mitt funderande.
Jag vet, det är ett ständigt återkommande ämne och svaret kan mycket väl redan finnas i andra trådar men kom igen, hilfe!!
Budget: Har väl satt en osynlig gräns vid 12kkr
Huvudprogram: Ableton Live
Gissar att jag måste ha något slags grundkrav och det är: Dual 2 Core 2GHz, 2GB och helst en upplösning högre än 1280x800 men känns något förslag helrätt kan jag vika mig där. Här följer tre förslag jag drömt mardrömmar om senaste tiden.
Sist men inte minst Lenovo Thinkpad z61p, bara utseendet brölar ju downwardstechno vilket alltid är bra men går den att tämja till mjuk technosoul? 1920x1200 låter inte bra för ögonen när man kör nån pillrig liten plugg, Reason är bara att glömma på den skärmen eller? Känns inte speciellt bärbar men funktion går före eftersom den bärbara i stort ska ersätta min stationära. JGB, nöjd?
Har någon andra alternativ att komma med går det också bra om en stark motivering medföljer. Vad kör alla ni andra Abletonmänniskor med?
Hjälp en technovän i nöd, ställ motfrågor, slå mig, vad som helst bara laptoplidandet tar slut
Deadline typ efter helgen.........