Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kan jag skaffa mig en iPhone billigt?

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-14 23:45

Svaret kom ganska fort, visserligen har dom tydligen läst fel och trott att jag ville ha 3 st, Men priset är det inget fel på.

Citat:

Martin,

We can get you 3 iphones no problem. Right now it will ship in about one week.

$1197 iphone 8gp
$99 illinois sales tax
$255 our fee
$51 shipping
$1602 total

1 602,00 USD ger dig 9 948,90 SEK

Alltså, 534$ eller 3316kr per telefon. Ett mycket bra pris tycker jag.

Om moms skulle tillkomma bör väl priset landa på runt 4150 vilket inte heller är någon katastrof.

Skall helt klart bestlla minst två stycken imorgon bitti.

Senast redigerat 2007-11-15 00:01
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-15 00:00

Förresten JGG, du testade alldrig att räkna ihop svaret du fick och kolla om det stämde?:D

Sist jag testade blev:

$1596 iphone 8gp
$132 illinois sales tax
$340 our fee
$116 shipping in 2 boxes
=$2184 inte $2721.

  • Medlem
  • 2007-11-15 23:14

haha lol, nej jag testade faktiskt aldrig räkna ihop det

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-11-17 07:26

som någon annan påpekade är en iphone inte den smartaste investeringen om man inte kan riskera bli av med alla pengar man lagt ut. I och med att man inte kan få den lagad så är det pengar i sjön om den går sönder. Sen så när man låser upp den så ökar chansen att något ska gå fel dramatiskt!

Kan vara bra att ha i bakhuvudet!

Ursprungligen av ortner:

som någon annan påpekade är en iphone inte den smartaste investeringen om man inte kan riskera bli av med alla pengar man lagt ut. I och med att man inte kan få den lagad så är det pengar i sjön om den går sönder. Sen så när man låser upp den så ökar chansen att något ska gå fel dramatiskt!

Kan vara bra att ha i bakhuvudet!

Absolut. Jag brukar varna folk som funderar på köp, så de vet vilka risker det ger sig in på. Men folk verkar beredda att ta den risken uppenbarligen

Har nu skickat 3 mail till Americanshopper.dk och inte fått ett enda svar, verkar mycket seriösa...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-18 13:33
Ursprungligen av freejack4051:

Har nu skickat 3 mail till Americanshopper.dk och inte fått ett enda svar, verkar mycket seriösa...

Konstigt, jag fick svar innom 4 timmar. Har dock inte kunnat beställa eftersom jag tydligen måste kladda med paypal, förhoppningsvis kan jag skicka en beställning på måndag.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-11-18 19:10
Ursprungligen av freejack4051:

Har nu skickat 3 mail till Americanshopper.dk och inte fått ett enda svar, verkar mycket seriösa...

dom befinner sig i en annan tidszon och är inte bemannade dygnet runt.
chilla lite.

Ursprungligen av dondric:

dom befinner sig i en annan tidszon och är inte bemannade dygnet runt.
chilla lite.

Skickade mitt första mail i torsdags fm i förra vecka... så de har haft gott om tid att svara...

Tycker dom var blixtsnabba. Mailade igårkväll runt 21 och fick svar nån timme senare. Fick priset $537.
Men tycker det är konstigt att ingen kan svara på om de åkte på svensk moms eller liknande? Visst är det väl några som beställt från americanshopper?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-18 19:24

Jag som trodde att det var ett danskt företag.. dom borde ju ha kontor både här och i USA?

Kolla

Ursprungligen av angrytino:

frågan har säkerligen ställts många ggr i otaliga trådar men ingen av dessa trådar har hjälpt mig.

Har velat ha en iphone i månader nu men har verkligen inte lust att punga ut 5000 kr + för en telefon. Visst den har allt jag vill ha i en mobil men för dem pengarna kan jag köpa en billigare bil. En dator, ja mycket ivf.

Först var det tänkt att mina föräldrars vänners släktingar i USA skulle köpa den åt mig och skicka men de kunde de tydligen inte. Det skulle inte bara kosta 399 dollar utan 150 dollar skulle läggas på priset av någon konstig anledning som jag aldrig fick en bra förklaring för.

Nu frågade jag min morbror i Tyskland ifall han kunde fixa en från T-mobile åt mig men tydligen så måste man skriva kontraktet innan man får köpa mobilen så där blev det inget heller.

Hur gör jag? 399 dollar = ca 2600kr i dagens dollar värde. Jag vill max lägga ut 3700kr för mobilen. Har aldrig betalat mer än 3000kr för en mobil och tom 3000kr kändes mycket då jag köpte min SE k750i. Priserna på blocket verkar inte falla alls och jag vågar inte köpa något från tradera eller ebay då jag blivit lurad på stora pengar tidigare (blev av med 3000kr när jag skulle köpa en Nokia N95).

Hur gör jag? Vad är det enklaste, BILLIGASTE och minst riskfyllda sättet?

Någon här som råkar känna någon SNÄLL person som vill sälja en iphone för ca 3700 kr?

Inga svar är dåliga svar.

Med Vänliga Hälsningar

Valentin

Kolla på ifun.se, de kan fixa luren utan problem

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-11-18 20:53

Det är just på ifun.se som iPhone kostar 5000kr+ ju, bland annat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-19 19:12

En kille på tradera sålde idag 5 iPhones för 3500 kr styck! Jag var snabb och lyckades fixa en.

Men, när jag fick hans användaruppgifter finns han inte på eniro eller hitta.se.

Han hade inte angett några betalningsmetoder. Förhoppningsvis går han med på paypal eller internetgirot, vad händer annars? Är jag tvungen att sätta in pengar på hans bankkonto om det är den enda betalningsmetod som han går med på? Vad skyddar mig om jag gör detta och inte får något paket?

Martin

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-11-19 21:20

3500:-/st?
Mmmm..låter ju väldigt ärligt
Skulle inte tro det, haha.

Be careful out there...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-19 21:41
Ursprungligen av iMoz:

3500:-/st?
Mmmm..låter ju väldigt ärligt
Skulle inte tro det, haha.

Be careful out there...

Som sagt, det är väl på gränsen även om priserna verkar ha sjunkit lite.

Fortfarande inte fått något mail. Väntar otåligt...

Priserna bör inte sjunka mer, nu är det så att dom kanske till och med vänder eftersom det är 1.1.1 alla vill och nu tillverkas bara 1.1.2 som inte är hackad ännu.

Antagligen blir du blåst ifall du köper från traderasnubben, åtminstone till 99% kallt räknat

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-20 03:46

gör inte det men mest av allt betala aldrig in några pengar förrän du sett varan. jag begick det misstaget och litade på en främling. kommer aldrig göra det igen då jag blev blåst på 3000kr och det sjukaste av allt är att det inte är exakt första gången för mig, första var istället på blocket för något år sen och gällde också en mobiltelefon.

Först oh främst, köper man in iPhone för försäljning så är man väl inte så dum att man säljer dessa till sitt inköpspris?? och med tanke på att det fortfarande är sånt tryck på dessa är detta ej troligt, man får betala 4800-5800 idag för en "färdig" telefon.

Så mitt råd, skippa detta och leta efter någon seriös istället.

Kolla även när denna är byggd, hade vecka 38 ( massor problem) nu vecka 41 och inga problem alls, du ser detta i serienummret siffra 4 och 5. ( självklart gäller inte detta alla, men bara ett tips till Er... )

Vad det gäller Americanshopper.dk, har dessa inte hört av sig trots 4 mail skickade från torsdags i förra veckan, kanske för att jag frågade hur man skickade dessa, dvs. som "gift" eller om "breven" var försäkrade mm. hittat lite forum i Danmark där man påstår att det dessa skickat har gått som vanliga brev dvs ej försäkrat, kul om man köper 3-4 telefoner som försvinner... så för min del är dessa oseriösa, inte för hur man skickar för detta kan man säkert betala lite mer för att få, men för att min inte hör av sig alls....

Konstigt, skickar du till rätt adress? Dom svarade ju på bara nån timme när jag mailade. Har dock inte bestämt om jag ska beställa av dom än. Eller om jag ska göra ett försök på AppleStore och JetCarrier.

Skickat meddelande via deras formulär på hemsidan, skickat ett till nu till sales@americanshopper.dk... återkommer om jag får svar nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-20 16:50

Inte helt oväntat fick jag erfara att säljaren har blivit avstängd från tradera. Tittade sen på nya iphone annonser där och ser vissa som är oroväckande lika även om priserna är högre. Så mitt tips och min läxa är att kolla vem man har att göra med först - vilket jag tack och lov gjorde.

Så, nu är jag tillbaka på ruta ett. Nästan. Fick nämligen testa en iPhone för första gången igår och blev än mer såld än tidigare. Jag har bestämt mig för att nu måste jag nog ha en, speciellt som min K610i slutar fungera när den känner för det.

Budgeten är väl mitt, och många andras, enda problem. Så, får åka och köpa en trisslott senare. Återkommer med resultat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-20 21:19

Kolla på eBay, där får du en upplåst och klar med express delivery för ca: 3800:-. Billigare blir det inte, kommer snarare bli dyrare med tanke på uppdatering av firmware plus att julklappspengarna kommer på Fredag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-20 21:39

JA!

Äntligen snart ägare till en Apple iPhone! Fick en på tradera för 4000kr och denna gång med serriös säljare som jag skall träffa "irl" på torsdag.

Nu blir det två sömnlösa nätter, men det var det helt klart värt!

Såja, då har jag försökt beställa från AppleStore. Spännande att se om man får ett bra eller dåligt mail. Pengarna har dom dragit iaf.

Fortfarande inget svar från AmericanShopper.dk.... Suck!

Ja vad finns det för alternativ kvar? Ingen som kan svara om de fått betala moms på americanshopper. Sedan kännn dom lite halvt oseriösa, speciellt om nu vissa har svårt att få svar från dom.
Hur hittar man en telefon på Tradera för 4000? Bra jobbat. Har väl inte kollat dygnet runt direkt, men alla ligger ju oftast över 4000 och då är auktionen inte avslutad än. så dom stiger ju ytterligare. Hade hoppats på en lur innan julen, men ser mörkt ut. Känns osäkert vart man än försöker köpa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-21 19:45
Ursprungligen av raptorjr:

Ja vad finns det för alternativ kvar? Ingen som kan svara om de fått betala moms på americanshopper. Sedan kännn dom lite halvt oseriösa, speciellt om nu vissa har svårt att få svar från dom.
Hur hittar man en telefon på Tradera för 4000? Bra jobbat. Har väl inte kollat dygnet runt direkt, men alla ligger ju oftast över 4000 och då är auktionen inte avslutad än. så dom stiger ju ytterligare. Hade hoppats på en lur innan julen, men ser mörkt ut. Känns osäkert vart man än försöker köpa.

Den hade ingen "highlight" eller liknande och "köp nu" pris. Kolla efter oupplåsta, går oftast ett par hundringar billigare. Även 1.0.2 kan gå billigare. Annars verkar det finn en på blocket idag för 3500. Dock hade han "inte låst upp så att man kan ringa" än så kan ju vara en 1.1.2.

Lycka till!

Martin

En del tycker att det högre priset är ok just för att få telefonen direkt i handen, kolla att den verkligen fungerar med eget SIM-kort, kanske få en liten introduktion till hur den fungerar och att ha någon att kontakta ifall man ställer till det (typ uppdaterar den) osv. Priset är inte allt.

Bevaka tråden