Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alarm vid avstängd iPhone?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-17 19:11

Är det bara jag som har reagerat på att iPhones alarm inte funkar när telefonen är avstängd? Mycket irriterande för oss som använder mobilen som väckarklocka.. Detta funkar på de flesta mobiler.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-11-17 20:41

Om du stänger av den så kommer CPU (och därmed alla programvara) att stå still. Inget underligt i mina ögon. Däremot så kan du släcka skärmen (men iPhone är igång) och då fungerar larmet.

Jag har sett samma sak på mobil som du beskriver, men trots att mobilen s.a.s. är avstängd så finns det ändå en liten klocka igång som startar igång mobilen är tiden är inne. Det är speciell hårdvara (som jag förstår det) som är dedicerad för just detta ändamål.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-11-17 20:49

Jag kommer från en SE P990i så jag är van vid att alarmet inte funkar vid avstängd telefon. Tror att det är likadant på de flesta smartphones, åtminstone de med Symbian som operativsystem.

  • Medlem
  • 2007-11-17 21:35

Själv störde jag mig mer på att telefonen (SE k610i) väckte mig trots att den var avstängd...

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-17 22:58

Helt klart synd även om det är en liten detalj.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-17 23:26

Flygplansläge

Under installningar hittar du flygplanslage, ar den forvald fungerar kl. Tfn ar avstangd fran samtal tex.

Nu är jag nyfiken, är det något speciellt som gör att alarmet på nyare mer avancerade telefoner som t.ex. SE P990i och iPhone inte fungerar när luren är avstängd? Det har ju fungerat på alla tidigare telefoner ända sen 90-talet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-18 12:12

Nej, man har helt enkelt rationaliserat bort funktionen. Egentligen är det inte så konstigt att en sak inte fungerar då den är avstängd, men det är naturligtvis ett plus om man kan stänga av telefonen för att spara batteri. Flygplansläget är naturligtvis ett bra sätt för att minimera strömförbrukningen.

1
Bevaka tråden