Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS 10.4.11 ute nu

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-17 02:00

Safari 3 krånglar här med, en del sidor står bara och tuggar. Kan vara routern som jävlas, men då brukar det vara totalstopp tills jag startat om den. Nu kan en sida ladda i en flik medan en annan är helt fastkörd.

Och, jag hade 3-betan innan.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-20 11:07
Ursprungligen av lobStar:

Safari 3 krånglar här med, en del sidor står bara och tuggar. Kan vara routern som jävlas, men då brukar det vara totalstopp tills jag startat om den. Nu kan en sida ladda i en flik medan en annan är helt fastkörd.

Och, jag hade 3-betan innan.

När jag stängde av programmen och startade igen så gav det sig. Inga problem nu,

• Medlem
  • Lund
  • 2007-11-17 16:34

Jag har inga som helst problem med 10.4.11 än så länge. Safari 3 är väldigt trevligt.

Är det bekräftat att FileMaker inte funkar med 10.4.11, eller är det bara en farhåga?

Ursprungligen av hugin:

Är det bekräftat att FileMaker inte funkar med 10.4.11, eller är det bara en farhåga?

Inte sett något problem än, vi kör t ex FileMaker Pro 9 Advanced och FileMaker Server 8.5 Advanced på 10.4.11 sen ett par dagar. Och FileMaker Server 9 Admin Console rullar på 10.5, dock inte hunnit testat den eller FileMaker Server 9 på 10.4.11 än.

Ursprungligen av tonbe370:

Inte sett något problem än, vi kör t ex FileMaker Pro 9 Advanced och FileMaker Server 8.5 Advanced på 10.4.11 sen ett par dagar. Och FileMaker Server 9 Admin Console rullar på 10.5, dock inte hunnit testat den eller FileMaker Server 9 på 10.4.11 än.

Använder ni WebWiever-kontroller i era layouter? Använder ni IWP, med WebWiever-kontroller på FMSA?

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-11-18 00:44

Hos mig rullar 10:4.11 bättre på min PB än 10.5.1 på min MacBook.

Jag insåg just att Safari 3 uppfyllde ett önskemål jag skrev om för fyra år sedan, så jag var tvungen att återuppväcka en gammal tråd bara därför:

http://www.99.se/1398961-post23.html

Måste säga att Safari 3.0.4 känns mycket rappare!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 11:50

Hm, jag tappade "enheter för ljud ut" efter uppdateringen. Någon annan som fått strul med ljudet? Tyst är det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-19 16:14

Nix, inga sådana problem hät. Enda liknande jag minns, är att för nått år sen så ställde ljudet om sig från "mitten" till vänster i ljudinställningarna. Hände kanske 2 gånger. Borta nu. Vad det nu var som orsakade detta

Uppdaterade precis till 10.4.11, men även jag har problem med safari som slutat funka,
(kan inte öppna en enda sida, inte kika på mina bokmärken ens för att se viktiga adresser och tillfälligt använda Firefox.)
Jag hade ju gärna varit förvarnad om detta - då kunde jag avstått från att uppdatera just nu.

Har läst att någon har gjort "Yes! det var det. Tog bort PicLens, innefrån safari -> "remove piclens"

Är det det som strular ? OK, hur gör jag ? Vet inte riktigt vad det där PicLens är för något.

Japp, det funkade. Även jag tog bort PicLens (från menyn).

Vad är PicLens förresten ?

Ursprungligen av Eva O:

Vad är PicLens förresten ?

http://www.piclens.com/site/safari/

Håller med andra: Safari känns snabbare nu.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-20 18:29

Dubbelpostar från en annan tråd eftersom jag känner mig lite desperat...:

Safari kraschar direkt innan den ens hunnit starta upp ordentligt. Vad göra?? Oerhört irriterande!!

Var hittar jag de plug in som jag själv lagt dit så jag kan testa att ta bort dem och försöka utan? Det går ju inte ta bort dem via Safari eftersom det som sagt kraschar innan det ens startat...

Jag är i InputManagers och tittar nu

De tre saker som ligger där, är det enbart saker jag lagt in själv som Safari klarar sig utan?

Har följande:

ConciergeLoader

LiveDictInputManager.inputManager

SafariPlus

Jag tycker jag känner igen någon av dem som saker jag lagt in själv men är osäker på någon. Är mest bekymrad om jag slänger något som är av någon som helst vikt för Safari eller något annat program

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-20 19:10
Ursprungligen av iggy:

Dubbelpostar från en annan tråd eftersom jag känner mig lite desperat...:

Safari kraschar direkt innan den ens hunnit starta upp ordentligt. Vad göra?? Oerhört irriterande!!

Var hittar jag de plug in som jag själv lagt dit så jag kan testa att ta bort dem och försöka utan? Det går ju inte ta bort dem via Safari eftersom det som sagt kraschar innan det ens startat...

Jag är i InputManagers och tittar nu

De tre saker som ligger där, är det enbart saker jag lagt in själv som Safari klarar sig utan?

Har följande:

ConciergeLoader

LiveDictInputManager.inputManager

SafariPlus

Jag tycker jag känner igen någon av dem som saker jag lagt in själv men är osäker på någon. Är mest bekymrad om jag slänger något som är av någon som helst vikt för Safari eller något annat program

plocka ut dem alla, lägg dem i en mapp på skrivbordet det är ju inget krav att du måste kasta bort dem för att de inte skall laddas in.

Och det är med största sanolikhet dina inputmanagers som strular, finns en anledning apples uppdateringar har den varning som de har..

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-20 19:24
Ursprungligen av ntity:

plocka ut dem alla, lägg dem i en mapp på skrivbordet det är ju inget krav att du måste kasta bort dem för att de inte skall laddas in.

Och det är med största sanolikhet dina inputmanagers som strular, finns en anledning apples uppdateringar har den varning som de har..

Så var det också tydligen får nu fungerade det som det skulle.

TACK för hjälpen!

Nu ska jag bara lista ut vilken av de två ram-minnen som sitter i och vilket som inte gör det... Jag trodde både gjorde det, efter mycket möda och stort besvär men datorn hittar bara 2 gig ram och inte 4 som den borde.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-20 18:30

För sakens skull så tror jag inte jag känner till el ens hört talas om Piclens ens... Jag ser att det enda Piclens jag har på datorn är en kaka från piclens.com så det borde inte vara mitt problem.

Bevaka tråden