Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak 1.1.2 med svenska instruktioner.

Tråden skapades och har fått 104 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-11-22 19:11

Installerat och jailbraekat.. Tack MaxxUS.. Träffas vi skall du få en öl eller två. Alt en grogg (inte två)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-22 19:28
Ursprungligen av nixon:

Installerat och jailbraekat.. Tack MaxxUS.. Träffas vi skall du få en öl eller två. Alt en grogg (inte två)

Har ju varit nykter sen Februari, men jag tror nog jag kan fuska lite! O:-)

Tackar och bugar!

Ni som lyckats, har ni hackat via jailbreakme?
Kan ju vara det som är felet för mig..

Ursprungligen av Landberg:

Ni som lyckats, har ni hackat via jailbreakme?
Kan ju vara det som är felet för mig..

Använde själv maxxUS utmärkta guide.

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-24 20:02

Vad får man när man Jailbreakar sin touch?
Köpte en igår?

/J

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-24 20:56

443

Ursprungligen av JimmyP:

Vad får man när man Jailbreakar sin touch?
Köpte en igår?

/J

Du kan: (bland annat!)

Läsa e-post
Google Maps
Skriva anteckningar
Göra inlägg i kalendern (kom iochförsig med 1.1.2)

Plus en uppsjö med olika program som finns för gratis nedladdning direkt från ipodden!

Den lever helt klart upp till sina 3000 spänn efter jailbreak!O:-)

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-24 21:07

Ok den vill att man kör OKTOPREP hur finner jag den då?

/J

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-25 04:41
Ursprungligen av JimmyP:

Ok den vill att man kör OKTOPREP hur finner jag den då?

/J

Du kanske behöver installera Community Sources först, den finns i det paketet!

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-24 21:56

Försöker att installa APPsnapp men det händer ju inget blir bara en tom sida

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-25 11:00

Vart i paketet då?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-25 11:48
Ursprungligen av JimmyP:

Vart i paketet då?

ok, djupt andetag!

Först installerar du Community Sources.
Sen scrollar du igenom hela listan tills du kommer till delen med
program som börjar på O.
Där ska Oktoprep finnas!

Lycka till!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-05 11:29

Mail glömmer lösenord!

Varje gång jag loggat ut eller om datorn hängt sig och måste omstartas, så måste jag skriva in lösenord i alla mina emailkonton. Inget konstigt kanske, men varje gång så kryssar jag också i att den ska komma ihåg dem i min nyckelring, men det gör den aldrig!
Nån som vet hur man gör så att man slipper skriva in 8 lösenord varje gång man startar datorn?
Använder iMac Intel core senaste varianten...

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-25 11:55

1.Koppla in ipoden till iTunes och håll inne toppknappen och hemknappen tills skärmen stänger av sig (inte bara
blir svart, men STÄNGER AV SIG!) ,Släpp toppknappen men inte hemknappen.
När ska man släppa hemknappen då?

Ursprungligen av JimmyP:

1.Koppla in ipoden till iTunes och håll inne toppknappen och hemknappen tills skärmen stänger av sig (inte bara
blir svart, men STÄNGER AV SIG!) ,Släpp toppknappen men inte hemknappen.
När ska man släppa hemknappen då?

ja.. när ska man släppa hemknappen? när jag ändå skriver vill jag fråga vilken hårddiskmapp ni menar?

"Lägg alla dina filer i hårddiskmappen"

men vilken? och jag får ingen "jailbreak-1.jar.. ?

EDIT: behöver ingen hjälp längre, har fixat allt nu men varför försvann musiken och allt?

Senast redigerat 2008-01-10 22:05
  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-25 11:55

jag hittar ju inte Community Sources i paketet

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-25 12:42

Så nu lyckades jag, kunde inte installa till verre iPod1,1_1.1.1_3A110a_Restore.ipsw först men när jag läste hela inlägget här sa nån att man skulle hålla in knappen shift sen rulla det på enligt anvisningen

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-25 13:02

Men när jag sen ska köra windows.bat så säger den att jag ska köra oktoprep först men det har jag redan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-26 16:17
Ursprungligen av JimmyP:

Men när jag sen ska köra windows.bat så säger den att jag ska köra oktoprep först men det har jag redan.

Jag fick exakt samma fel som du på min nu jailbreakade iPod Touch....

Lösningen var att jag körde det på min mac istället (funkade inte där, gick över på PCn för bättre GUI, funkade inte där trixade lite med macen, är ovan med Terminal, och fick det att funka...)

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-25 13:55

ingen som vet nått?

Är du säker på att det inte står något i stil med "var säker på att du har oktoprep installerat"?

(Redigeringsknapp finnes på forumet)

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-26 17:29

Fan vet hur jag ska lösa det på min pc.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-26 18:28

låna polares mac? köpa mac?

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2007-11-26 19:02

Har ingen polare som har mac, vill ha en imac men det saknas nått.........................................pengar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-26 20:16

smyg in på närmaste butik som säljer mac....
I värsta får du ju vänta tills (om) det kommer en ny jailbreak... Och köra 1.1.1 så länge... finns ju en möjlighet till dock....
Hackintosh... köra en modifierad version av os x på din pc och jailbreaka från den...

Jag förstår faktiskt ingenting, fick min Touch igår och började läsa här.. laddade ner olika versioner av jailbreak så ja fatta inte var jag skulle börja.

Ja har inte jailbreakat min än ..så den e helt original. VAD behöver jag? version 1.1.1 eller 1.1.2?
Vilken av de där uppe ska ja gå igenom ? Ja läste nåns ..Maxxus eller nått ..fattade 0. var ska filerna ligga, går du igenom en mac eller pc ? och så vidare..hmm ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 21:03
Ursprungligen av Pulse82:

Jag förstår faktiskt ingenting, fick min Touch igår och började läsa här.. laddade ner olika versioner av jailbreak så ja fatta inte var jag skulle börja.

Ja har inte jailbreakat min än ..så den e helt original. VAD behöver jag? version 1.1.1 eller 1.1.2?
Vilken av de där uppe ska ja gå igenom ? Ja läste nåns ..Maxxus eller nått ..fattade 0. var ska filerna ligga, går du igenom en mac eller pc ? och så vidare..hmm ..

Börja med att kolla vilken firmware du har i (det ser du i itunes) har 1.1.2 är det första du måste göra att nedgradera till 1.1.1 sedan jailbreaka 1.1.1. (jailbreakme.com i safari) köra oktoprep i installer.app och följa guiderna som finns helt enkelt

Tack.

Nu märkte jag att jag har 1.1.2 och inte jailbreakat, läser genom MaxxUS text och de första som står är att man ska ladda ner version 1.1.1 och 1.1.2 från sidorna han skriver.

Är det genom ipoden man ska ladda ner dom eller genom min PC? För när jag tar bort .zip så får ja error om att de inte går att ta bort filändelsen.

När man går ner från 1.1.2 till 1.1.1, förlorar man all info på ipoden då ?

Nu har jag gjort allt som de stod på sidan och så. uppdaterade till 1.1.2 och så, men en sak har ja märkt. "Installer" har försvunnit från touchen ..ser den inte då den va bredvid Kontakter.

Hur vet man om den är jailbreakad eller inte, och var kan man ladda ner themes, spel, program till touchen?

Senast redigerat 2007-11-28 22:47
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2007-11-29 17:53

håller på att jailbreaka min ipod men när jag går in på appsnapp på jailbreakme.com så händer det inget, kommer bara upp ett frågetecken:S någon mer som har problem med det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 22:09
Ursprungligen av Frick:

håller på att jailbreaka min ipod men när jag går in på appsnapp på jailbreakme.com så händer det inget, kommer bara upp ett frågetecken:S någon mer som har problem med det?

Har du kollat att du har rätt firmware? för jailbreakme krävs 1.1.1

Bevaka tråden