- segerfalk
- Medlem ●
Grattis axelwaad till CP-30, samma piano som Herbie körde på sunlight... Finns en riktigt härlig layoutbild från den plattan där men ser vilka synthar som används... Hittar den inte nu bara
Frågan är bara var på plattan han använder den? På "No means Yes" finns det stick vid 1.38 med en melodi som kan vara dubblad med ett cp-30... men annars hör jag inte ett pip på de andra låtarna. Nån som vet?
Axelwaad: aha...du köpte Roadyt - verkar intressant tycker jag...
Jag gjorde ett litet byte med en cs-10 plus pengar mot roadyt. Till hans fördel tror jag men jag köpte CS-10'an så billigt så jag sket i det.
Roadyt ser jävligt koolt ut. Och låter precis som CP-30 mycket bättre genom en choruspedal eller nått. Annars låter det jävligt lush och fräsigt. ungefär som en stråkmaskin. Ljudet sitter liksom mitt i mixen. Önskar dock att den hade ett filter.
Äntligen blivit med Nord Lead 3 igen.
Ljudmässigt är den ju egentligen inte speciellt märkvärdigt, men den är så inbjudande att ratta att det blir kul i slutändan ändå. Måste motstå frestelsen att göra trasigt digital-knaster av allt bara...
Nu fattas bara en sjyst poly-analog så känns maskinparken komplett. Hade jag bara haft plats hade en Prophet 08 suttit fint...
Jag är nu stolt ägare till en Monomachine mk2. Mottagandet av leveransen blev nån dag försenad då ups och jag inte har samma tider..
Min första låda och än så länge är den hiskeligt skoj!
Jätteskoj!
Jag är ingen baddare på klaviaturinstrument så det känns skönt att äntligen ha hittat en synth jag känner att jag kan skapa spontant på.
En DSI Prophet 08 blev det i helgen.
Jo tack, den låter helt fantastiskt. Har även börjat vänja mig lite vid oändlighets rattarna. Finns en del fördelar med det. Framför allt vid finjustering av ljud. Gillar att den är så kompakt och framför allt att den håller stämningen och är stabil Min gammla P5´a drev mig till vansinne till sist.
Jo tack, den låter helt fantastiskt. Har även börjat vänja mig lite vid oändlighets rattarna. Finns en del fördelar med det. Framför allt vid finjustering av ljud. Gillar att den är så kompakt och framför allt att den håller stämningen och är stabil Min gammla P5´a drev mig till vansinne till sist.
Kul att höra att du gillar den. En fråga... vilken rev hade du på din P5? Min Rev 3.31 är rock solid men inte för solid.
Mvh
Demokid
Kul att höra att du gillar den. En fråga... vilken rev hade du på din P5? Min Rev 3.31 är rock solid men inte för solid.
Mvh
Demokid
Jag hade en Rev 2 med midi. Den var rock solid till en början efter jag servat den, men det kändes som att jag fick stämma den oftare och oftare så jag pallade inte mer. Den kanske var i behov av Service igen? De gammla maskinerna behöver ju lite översyn då och då för att hållas vid liv. Vissa gillar ju den utmaningen att hålla på och mecka och pela med instrumenten. Jag gillar att lira/klinka på dem
är apan hel nu ?
analog: den är rätt rolig faktiskt.
satt några timmar med en sådan i sommras och lekte.
Håller med, Kaoss-pad-touchscreenen är kalas, grundljudet likaså. Bra samplingar! Den första Korgen med användbara pianon och elpianon (förutom Oasys då). Presets är ju som vanligt hypade och dränker allt annat, men när man börjar från scratch går det fort att ratta in riktigt bra ljud. Konsole-systemet är ju en riktigt bra idé, ännu bättre vore om motorn vore i rackformat... Kanske med skärmen som breakout a'la Akai S6000. Radiaskortet är grymt, det låter väldigt bra och är snabbjobbat. Kanske lite blodfattigt interface för en mäktig VA, men ljudet gör att man förlåter det mesta.
skall hämta ut min s6000 imorgon
*sitter som en liten snorunge på julafton och flinar*
väntar på ett paket från saddox också...
analog: gick aldrig in så mycket i den
och började skruva. men några ljud
fick man till var nästan på väg
att få världens impuls där ett tag.
(kom därifrån med ett par sladdar istället)
Äntligen köpte jag en!
Yamaha AN1X på ingång från Steve