Finns det några återförsäljare som på något sätt skulle visa intresse av att medverka eller stötta ett sådant projekt? En del av er återförsäljare bjuder ibland in till demovisningar av prylar där man hinner men en korvsnutt och en eller annan pilsner... hur ser ni på detta... input please.
Andra ideér kan vara att spara iChatsamtal, typ intevjuv som skulle kunna vara med 3 personer samtidigt om man så vill.
Vad vill ni se som är mac relaterat, kan se att det behövs uppslag till vad man kan fylla sändningarna med. En idé kan vara ifall någon är med när en ny butik öppnar och då visa några minuter och prata med både personal och kunder. Behöver inte vara i Sverige. Hade gärna sett 15-20 minuter från när Macoteket öppnade på Kungsgatan, eller ett hopklipp från olika ställen när Leopard släpptes. Sedan finns ju ett gäng med halv och helkända musiker/sångare som kör mac som kanske skulle vilja berätta ett och annat från när dom hittade macarna... listan kan göras lång om man tillåter sig att spåna lite fritt. Jag kan ge mig tusan på att det här på 99mac finns åtskilliga användare som går eller har gått någon form av mediautbildning och som skulle våga prova på detta - även fast det inte finns en krona att tjäna på det.
Så hur ser en önskelista ut på vad man fyller sändningarna med? Finns dom som är bättre på det rent tekniska än jag så ni får gärna kliva fram med ideér om hur vi bygger upp något sådant... så var finns ni frivilliga som kan tänkas offra lite tid på detta?
Jag kan tycka att vi bör sträva efter en minsta lägsta standard & kvalité - att det bör vara i 16x9 eller Letterbox
Vilka frågor har jag inte ställt?
Olle@mac