Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det värsta som har hänt din ipod?

Tråden skapades och har fått 110 svar. Det senaste inlägget skrevs .

det värsta som hänt min ipod är väl typ att jag tappade den i en låda med godis i (m&m minis)
i en affär. det tog ett tag att fiska upp den och då hade den, mot alla odds, fått minst fem miljoner nya repor... Och en affärsarbetare såg det hela så vi var tvugna att köpa hela godis burken... Fast det var ganska gott

Min har fåt några repor på baksidan... Jäkla krom..

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-09-10 16:20

Det värsta som hänt min iPod (Video) var när jag halkade på isen med den. Hade den i högra handen men tappade den i fallet, sen gled den en bra bit på baksidan. Blev livrädd o tog upp den o torkade av den. Framsidan hade klarat sig bra förutom en liten repa på skärmen, men baksidan såg förjävlig ut.. En massa små repor! Som tur så fungerade den som den skulle iaf.. Men jag var inge glad, hade bara haft den i typ en vecka..

  • Medlem
  • 2006-09-19 19:02

Min kompis, inte han som pajade min mini, utan en annan, tappade sin shuffle i muggen när han satt och sket. gissa om jag gravade asso. fast de va nog inte så kul... behöver jag berätta att den gick sönder??

  • Oregistrerad
  • 2006-11-16 12:01

det värsta som hänt min ipod var väl när en kompis la in absolute 2001 på den.. det var ett år sen och den har fortfarande inte återhämtat sig.
annars är det väl den gången när jag skulle ta upp den ur fickan, tappade den och istället för att fånga den så lyckades jag slunga iväg den cirkus 5 meter genom rummet. den studsade några gånger på stengolvet och gled sen några meter med displayen neråt. Jag slog mig själv i huvudet väldigt hårt.

Återställning

Itunes kräver att återställning görs och säger att sedan kommer din ipod att synas i listan, den loopen går hela tiden har nu omstartat och återställt både via itunes och direkt i ipod. Vad hjälper? Nada.
Vad göra? Någon som kan hjälpa med detta?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-12-17 14:10

Jag har varit tvungen att uppdatera firmware två gånger på hustruns ROKR när den inte ville visa sig i iTunes. (En Motorola ROKR kanske inte räknas som en äkta iPod?)

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-17 15:26

Ne.. Inte riktigt..

  • Medlem
  • 2006-12-25 17:08

Att den blev kvarglömd hemma när ja reste. jag blev riktigt deprimerad, men nu e vi tillsammans igen.

Jag<3Ipod

..

Tappade min uppifrån trappen å hela vägen ner. Inte att rekommendera. Allt flög isär :eek:
Nån förresten som vet hur man kan lösa detta: det går inte att trycka någonstans, men ipoden fungerar och kan användas som extern hårddisk då jag dockar den. Verkar vara en sladd som lossnade i fallet (se bilden).

Min morbror hade sin nano när han var ute och solade. Sedan la han den öppna solkrämstuben och iPoden i en väska som användes till kudde. När han sen tog ut Nanon var den (bokstvaligt talat) fylld med solkräm.

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2007-02-14 12:08

Satte min ipod mini på en såndär magnet för mobiler en gång.... det var bara skicka iväg den till apple omgående (A)

inte så bright..

Jo, jag hade lånat farsans bil..
Han är ju snickare och det verkar som att alla hantverkare har de där nya superstarka magneterna till instumentbrädan, så man kan fästa sin mobil där..

Jag körde min mini med itrippen på och tänkte, vafan kan man sätta telefonen där kan man väl sätta ipodden...

fungerade smärtfritt tills jag jag försökte byta låt och sen kom det mkt otrevliga "!" och varningstriangeln.

Fungerade alldrig igen, lyckades dock (tack vare garantin) att få en sprillans ny, då jag skrev att jag inte visste vad som hänt med den:) tack apple!:)

  • Medlem
  • Upplands-Bro
  • 2007-12-02 23:59

ja vet inte va som hände men ipoden dog
gick att starta men efter några dagars fel sökning
läsnade ja och konstaterade att hdd va hel död

så ja önade ipoden drog ut hdd´n
tog fram STORA gummi klubban
såg ut så här när ja va färdig

http://img223.imageshack.us/img223/1516/ipodhddlolpk1.png

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-04-13 00:46

aningen gammal tråd men

Min iPod Video 60gb har jag tappat ett extremt stort antal ggr, men den ggn jag kommer ihåg bäst är när jag hade haft fotbllsträning så hade jag den i det fodralet man fick till (typ vit skinnficka) så hade jag tagit mina värdesaker och var påväg till omklädningsrummet så skulle jag väl kolla på något någonstans så började ju iPoden glida ur och studsade på asfalten några gånger. Till råga på det så råkar jag trampa på den med mina järndobbar Blev sjukt bucklig och repig efter det, haha

Sedan så tappade ju såklart min itouch första gången jag använde den, ner på golvet och rulla över med datorstolen!

Jag ska nog inte ha några fina saker..

När jag gymade för första gången med men nya iPod classic så hade jag den på dendär hyllan frampå löpbandet när jag sprang. Jag sprang intervall så hastigheten var 15 km/h. Pga det så pendlade armarna ganska duktigt, och självklart högg jag tag i hörlurssladden så iPoden flög ner på bandet och blev ivägkastad på golvet. Funkade dock prima efteråt, men det va lite svårt att springa med hjärtklappningen som jag fått när den åkte i marken.
Andra gången jag tappade den var ungeför en kvart senare, den gled den ur fickan när jag satt i en träningsmaskin. Kanske 40 cm höjd och den fortsatte att lalla på som att inget hänt. Själv blev jag nästan tårögd eftersom jag inte behandlat den som den förtjänar att bli behandlad.

Sedan dess har jag nöjt mig med gymmets svaga mainstream musik. ;P

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-13 20:39

Ja,efter en del tappande och slängande i golvet så ser det ut så...
Värst var när morsan tappade den på spisen ( låg ovanför spisen på fläkten)Hon skulle torka bort damm o skit men så såg hon inte att den var där så den flög ner på sidan och det blev ett litet jack(första bilden) O:-)

I andra bilden så hade jag slagit den med 3.5 uttaget av mina koss hörlurar repan vet jag inte var den kommer ifrån...

I De 3 sista bilderna så har den blivit så sliten att jag kan dra ut plast biten med naglarna

Senast redigerat 2008-04-13 21:32
  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-18 22:10
Ursprungligen av fedi-93:

Ja,efter en del tappande och slängande i golvet så ser det ut så...
Värst var när morsan tappade den på spisen ( låg ovanför spisen på fläkten)Hon skulle torka bort damm o skit men så såg hon inte att den var där så den flög ner på sidan och det blev ett litet jack(första bilden) O:-)

I andra bilden så hade jag slagit den med 3.5 uttaget av mina koss hörlurar repan vet jag inte var den kommer ifrån...

I De 3 sista bilderna så har den blivit så sliten att jag kan dra ut plast biten med naglarna

Kommentar?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-08 18:29

Ja...nu har jag förstört den, inte med meningen faktiskt.Jag råkade göra sönder klickhjulets sladd innuti som sitter fast med hörlursutgången.Synd men allt annat funkar...tror jag....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 02:09

Hmm... inget har väl hänt med min iPod touch, bara att den får repor på baksidan fast jag inte tappar den. Men då har man ju en liten anledning till varför man ska köpa en ny iPod när nästa generation kommer.

Jag tappade min Ipod nano 1G när jag gick till skolan den la sig mitt i gatan. när jag kom hem såg jag den ligga helt mosad i snön, jag hade invisible shield på så inte en endå repa kunde jag hitta men om den blir över kört ca 100gr på en dag så blir den mosad och dog, det var min story

/Alex

Bevaka tråden