Jag står inför en utmaning som jag knappt vet hur jag ska beskriva, men jag gör ett tappert försök och hoppas någon förstår vad jag menar:
På en WebDAV-anpassad apacheserver som används i ett intranät publiceras dagligen hundratals PDF filer som sedan läses/betraktas genom Adobe Acrobats PDF-plugin i Safari / Windows Internet Explorer
Vad som händer med denna kombination av mjukvara och WebDAV-konfiguration är att Acrobats korrekturverktyg (tänk gula post it-lappar) kan användas över nätet och kommentarsfilerna skrivs ner på nätet genom att Acrobat skickar WebDAV-kommandon till servern.
Vad jag skulle vilja göra är att "fånga" att dessa kommandon sker och då dra igång ett php-script.
Innan någon säger "ja men det är väl bara att ha en php-script som sker vid öppning/stängning av dokumentet" så kan jag säga att det går inte. Pga av olika skäl kan vi aldrig veta varifrån eller hur länkar till de olika pdf-dokumenten skapas.
Det jag undrar över är därför om man kan konfigurera Apache så att man kan koppla ett script till anrop på viss typ av event /alternativt en viss grupp av URL:er (t.ex. "http://Server/PDF-filer/*"
Fattar någon vad jag menar? Och kan det göras?