Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
snabb fråga .. vad heter programmet som gör om mina universala program till endast intel eller powerpc ? alltså rensar bort ppc coden om man har intel mac ?
Problem kan speciellt uppstå i Leopard, där Apple börjat göra slag i saken med signerad kod. Stämmer inte signaturen (exv för att du trimmat bort delar av applikationen) tar det stopp.
Ett bra exempel på detta var en tidigare version av Skype som modifierade sig själv under första körningen. Den ursprungliga signaturen stämde alltså inte längre och Skype var därför i praktiken ett engångsprogram.
Problem kan speciellt uppstå i Leopard, där Apple börjat göra slag i saken med signerad kod. Stämmer inte signaturen (exv för att du trimmat bort delar av applikationen) tar det stopp.
Kan också vara Xslimmer du tänker på. Jag har kört det på min Intel iMac (Leopard) och den tog bort närmare 4 Gb....... och inte nog med det - den fungerar normalt efter körningen! Har inte Skype, dock........