Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iMac (aug -07)'

Tråden skapades och har fått 579 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har skickat tillbaka rubbet efter två stycken defekta iMac 20" och två stycken defekta iPod touch. Nu ska jag köpa en 24" på inlife eller något där det är lätt att byta samt lättare att ställa visa krav.

Ursprungligen av Blomqvist:

Har skickat tillbaka rubbet efter två stycken defekta iMac 20" och två stycken defekta iPod touch. Nu ska jag köpa en 24" på inlife eller något där det är lätt att byta samt lättare att ställa visa krav.

ofta är det knepigare att byta i butik...

Läste på Tomshardware att det är fel på skärmarna på alla iMacs, stämmer detta?

Ursprungligen av Gilbert 2:

Läste på Tomshardware att det är fel på skärmarna på alla iMacs, stämmer detta?

Min iMac 20" har inga fel på skärmen, så det stämmer som tur är inte

Gilbert: Länka gärna.

Simon: Det beror givetvis helt på butiken.

Visst, min 24":a har väl kanske nått mini-ljusare hörn.. men jag själv har inga bekymmer...
Och ingen av dom som jag har frågat om dom sett något annorlunda på skärmen, har lagt märke till det... så inga stora problem!

Tvivlar starkt på att det finns några vettiga skärmar. Min 24" har jag
bytt ut och utbytesmaskinen har jag haft hos "local service provider",
som i sin tur har bytt ut LCD:n TRE!!! gånger. Jag hämtar den imorgon
och denna skärm är inte heller okej!! Efter två månader är jag alltså
tillbaka på ruta ett. Ruttet att skicka ut samma skitskärmar och inte låtsas
om någonting. Apple=kvalité ---> inte längre. Miljömässigt är det också
minst sagt otrevligt. Att leverera skräp som måste returneras om och om igen.
(onödiga transporter)

Känner mig nästan som Bo Holmström... God Jul

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-12-20 16:21
Ursprungligen av Einar Lindgren:

Tvivlar starkt på att det finns några vettiga skärmar. Min 24" har jag
bytt ut och utbytesmaskinen har jag haft hos "local service provider",
som i sin tur har bytt ut LCD:n TRE!!! gånger. Jag hämtar den imorgon
och denna skärm är inte heller okej!! Efter två månader är jag alltså
tillbaka på ruta ett. Ruttet att skicka ut samma skitskärmar och inte låtsas
om någonting. Apple=kvalité ---> inte längre. Miljömässigt är det också
minst sagt otrevligt. Att leverera skräp som måste returneras om och om igen.
(onödiga transporter)

Känner mig nästan som Bo Holmström... God Jul

Alltså du har lämnat in den på ett lokalt ställe i Sverige som har satt i ny skärm och inte kollat att den nya är okej och sen lämnat ut den?

Låter så lagom kul eftersom jag ska hämta min i morgon hos Jansson Data i Helsingborg... hoppas de har bättre koll.

Jo då, den lokala macverkstaden har koll. De bytte ju skärm tre gånger.
Apple däremot bryr sig inte om vad de skickar för reservdelar. Och det är
ingen idé att de skickar en LCD till på måfå. Den här tredje skulle i alla fall
vara den bästa, men ljus till vänster ---> fade-färgskiftningar-till höger
(samma fel som de övriga).

Jag tar hem datorn och kollar om den är någorlunda.
Det är väldigt frustrerande..

Bevaka tråden