Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swirly MMS till iPhone

Tråden skapades och har fått 220 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-12-15 17:03
Ursprungligen av Andbert:

Kan någon säga vilka inställningar som gäller för Tele2 Comviq?

MVH Andbert

mmsc: mmsc.tele2.se
proxy: 130.244.202.30:8080

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-12-15 18:13
Ursprungligen av X3MKing:

mmsc: mmsc.tele2.se
proxy: 130.244.202.30:8080

Funkar inte Send Failed! Could not connect!

Får jag bara

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-12-16 00:43
Ursprungligen av Andbert:

Funkar inte Send Failed! Could not connect!

Får jag bara

Har du stängt av WIFI när du skall skicka?..
Hos mig funkar det.

Senast redigerat 2007-12-16 04:06

funkar fint med min tele2 också. Verkar dock vara en ny bugfixad version på G med mms apn / anvnamn / lösenord etc

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-20 17:04

Har telenor får det inte att funka

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-20 17:05

Hur slår man på gps läget?

Ursprungligen av Lukas U:

Hur slår man på gps läget?

Menar du gprs?
Det är påslaget såvida du inte har slagit av det.
På iPhonen kallas det EDGE.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-20 17:05

En annan fråga får ingen idikation om någon lämnat meddelande på telefonsvararen någon som vet om det går att fixa?

Ursprungligen av Lukas U:

En annan fråga får ingen idikation om någon lämnat meddelande på telefonsvararen någon som vet om det går att fixa?

Ja, sök på forumet så får du svar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-20 21:27

Någon som vet hittar det inte i forumet kan man få igång så att man får ett sms om att man har ett röstmeddelande?

Ursprungligen av Lukas U:

Någon som vet hittar det inte i forumet kan man få igång så att man får ett sms om att man har ett röstmeddelande?

Duger detta?: http://www.99.se/1407369-post5.html
(fick jag om jag sökte på telesvar)

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-12-21 12:17

TurboSIM+MMS ?

Hej

Någon som framgångsrikt installerat MMS funktionen på en o.o.b 1.1.2 telefon med TurboSIM ?

/Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-29 15:59

funkar MMS bara på iphone som har abonnemang? jag menar med det att man måste stänga av Wifi och sånt ...

Ursprungligen av aebswe:

funkar MMS bara på iphone som har abonnemang? jag menar med det att man måste stänga av Wifi och sånt ...

Den funkar väl med kontantkort etc med.
Väl?
Annars vore det sjukt märkligt.

Ursprungligen av theplague:

Den funkar väl med kontantkort etc med.
Väl?
Annars vore det sjukt märkligt.

Ja kontantkort är ju ett telefonabonnemang det också.
Men den kräver att du kan köra GPRS, eftersom MMS skickas via det. Det funkar alltså inte om du inte har ett SIM kort.

Ursprungligen av Fredrik Sigbjörn:

Ja kontantkort är ju ett telefonabonnemang det också.

Nej.
Ett abonnemang är just ett abonnemang.
Ett kontantkort innebär att man inte tecknar något abonnemang.

Citat:

Men den kräver att du kan köra GPRS, eftersom MMS skickas via det. Det funkar alltså inte om du inte har ett SIM kort.

Ja ok, detta är ju en annan fråga.
Ja, MMS skickas via GPRS vilket kräver att du kommer åt GSM-nätet med antingen abonnemang eller kontantkort.

  • Medlem
  • 2008-10-21 19:01

MMS till iphone 1.1.3

Hur ska jag få MMS att fungera på min iphone. vilka inställningar bör göras. Ska jag köpa SwirlyMMS för 8 dollar=

Ursprungligen av inula:

Hur ska jag få MMS att fungera på min iphone. vilka inställningar bör göras. Ska jag köpa SwirlyMMS för 8 dollar=

Ja, ejh.. Just nu är SwirlyMMS det enda fullvärdiga alternativet.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-02 10:08

weee
kolla nyt tinlägg på bloogen idag

"This second release is still pretty rough and can only send MMSs. But we continue to develop it further, making the GUI a bit more polished and we will add the capability to receive MMSs. In fact, we have already done enough experimentation to say that we hopefully can release a v0.3 with receiving capabilities within 3-4 weeks. For whatever our time estimations are worth...
"

http://blog.swirlyspace.com/

Ursprungligen av dilla:

weee
kolla nyt tinlägg på bloogen idag

"This second release is still pretty rough and can only send MMSs. But we continue to develop it further, making the GUI a bit more polished and we will add the capability to receive MMSs. In fact, we have already done enough experimentation to say that we hopefully can release a v0.3 with receiving capabilities within 3-4 weeks. For whatever our time estimations are worth...
"

http://blog.swirlyspace.com/

Den nya versionen är snäppet bättre, om man öppnar MMS programmet och är på ett WiFi nät, så kopplar den automatiskt bort WiFi och går in på EDGE/GPRS.

Är det nån som vet varför Installer visar att det finns en "uppdatering" att göra till version MMS 0.1 när jag redan uppdaterat till SwirleyMMS 0.2?
Alltså, de kallar programmet swirleyMMS numera och när man gjort uppdateringen verkar det som om Installer tror att gamla MMS 0.1 är en uppdatering.

Ursprungligen av theplague:

Är det nån som vet varför Installer visar att det finns en "uppdatering" att göra till version MMS 0.1 när jag redan uppdaterat till SwirleyMMS 0.2?
Alltså, de kallar programmet swirleyMMS numera och när man gjort uppdateringen verkar det som om Installer tror att gamla MMS 0.1 är en uppdatering.

Troligen för att MMS programmet ligger på två olika "sources", Installer matchar bara, den kollar alltså inte om programmet är nyare eller inte.

Jag får så på en del program, men det är bara att ignorera tills dom uppdaterar "sourcen".

Hopaps att någon förstod

Ursprungligen av theplague:

Är det nån som vet varför Installer visar att det finns en "uppdatering" att göra till version MMS 0.1 när jag redan uppdaterat till SwirleyMMS 0.2?
Alltså, de kallar programmet swirleyMMS numera och när man gjort uppdateringen verkar det som om Installer tror att gamla MMS 0.1 är en uppdatering.

Jag såg det också. Trodde nästan det var ett annat MMS-program. Har inte kollat leverantören ännu. Mysko.

Som Lukas frågade så undrar jag också hur jag slår på GPRS läget.
EDGE verkar vara något helt annat (av vad jag både läst och erfarat). När jag t ex försöker skicka ett SMS så står det att EDGE inte fungerar. Vart kan jag göra inställningarna så mitt GPRS fungerar? För så fort jag är ute ur hemmet, där WiFi inte finns, så gnäller iPhonen om att den "inte kan ansluta till EDGE, du är inte ansluten".

Hur ställer jag in GPRS?

Swe Stars:
EDGE är samma teknik som GPRS, bara att den förstnämnda är snabbare.
OM du har tillgång till ett EDGE nät via din operatör(i sverige bara Telia) kör du på det så gott det finns täckning, annars använder sig iPhonen av GPRS(oavsett vilken operatör man har).

På iPhone finns inget GPRS-läge - är EDGE igång är alltså GPRS igång.

Inställningarna gör du i Inställningar -> Allmänt -> Nätverk ->EDGE -> APN

Beroende på vad du har för operatör skriver du in APN-adressen de använder sig av.
Jag har tele2/comviq vilka har internet.tele2.se, för andra operatörers adress kan du lätt söka här på forumet.

Sen ska GPRS fungera.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-01-04 01:43
Ursprungligen av theplague:

Swe Stars:
EDGE är samma teknik som GPRS, bara att den förstnämnda är snabbare.
OM du har tillgång till ett EDGE nät via din operatör(i sverige bara Telia) kör du på det så gott det finns täckning, annars använder sig iPhonen av GPRS(oavsett vilken operatör man har).

På iPhone finns inget GPRS-läge - är EDGE igång är alltså GPRS igång.

Inställningarna gör du i Inställningar -> Allmänt -> Nätverk ->EDGE -> APN

Beroende på vad du har för operatör skriver du in APN-adressen de använder sig av.
Jag har tele2/comviq vilka har internet.tele2.se, för andra operatörers adress kan du lätt söka här på forumet.

Sen ska GPRS fungera.

Men varför måste WLANet vara avstängt? För man kan ju ha igång wlanet å surfa och samtidigt ha mottagning för mobilen till GSMnätet,

iMoz:
För att GPRS är något utöver GSM.
GPRS har med datatrafik att göra, precis som WLAN(vilket anses snabbare än EDGE och därför tar över datatrafiken när detta finns tillgängligt).
Samtal och SMS(vad jag vet) använder inte GPRS-tjänsten.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-01-04 02:27

ok, det är nog så det fungerar.
Jag kan tyvärr inte skicka MMS ännu med mitt Telia abonnemang,
men det var någon som sade att man måste tydligen ringa kundtjänst först och
få det aktiverat för MMS??

Ursprungligen av iMoz:

ok, det är nog så det fungerar.
Jag kan tyvärr inte skicka MMS ännu med mitt Telia abonnemang,
men det var någon som sade att man måste tydligen ringa kundtjänst först och
få det aktiverat för MMS??

Här har du svaret - läs och begrunda.

http://www.99.se/program-spel-foer-iphone/231101-program-goer-mms-moejligt-pa-iphone.html?highlight=mms

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-01-05 02:12

eehh..jaha? En länk till page 1 i denna diskussion?
vad menar du då?
jag har ställt in apn:er och allt som redan nämns i denna diskussion, men det går fortfarande inte att skicka iväg ett MMS.
Inte för att jag kommer nyttja det speciellt ofta, jag vill mest ha det för att få tyst på alla olyckskorpar som kraxar över saknaden med MMS i iPhone.

Bevaka tråden