Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har bytt tillbaka till vanlig mobil?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur många här funderar på att gå tillbaka till "vanlig" mobil?

eller har gjort och varför?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-12-14 22:19

Inte jag iallafall, kommer inte vilja byta tillbaka efter att ha skaffat mig en iphone. Blir nog svårt att överträffa.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-12-14 22:20

Jag börjar faktiskt tröttna på min IPhone... Trodde aldrig jag skulle säga det.. Men jag tycker att själva telefondelen i Iphone suger rejält. Allt annat är skitkul dock.

Det lutar åt en Nokia N82 eller en LG KU990 för min del. Lika bra att passa på att sälja telefonen nu när den ändå står lite i värde också

En kompis har precis fått en N82 efter att han haft ett halvår elände och strul med en N95. På papper ser dom bra ut men det går ju inte att använda i praktiken. Maken till värdelösa gränssnitt och instabilitet får man leta ordentligt efter. Hur Nokia kan sälja så mycket är för mig ofattbart!

-Jag behåller min iPhone, vill inte tillbaka än på länge!

det ska till en sjukt overklig produkt för att jag ska byta "tillbaka".

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-15 00:23

Jag har börjat tröttna, framförallt eftersom det ibland inte går att ringa. Alls.
Men vi får se, den ska få en chans till. Annars blir det en Nokia, SonyEricsson har jag tappat förtroendet för helt i.o.m. att de tre senaste modellerna jag haft i min hand har varit skit. Och resten av mobilvärlden ser inte så trevlig ut heller.

Ursprungligen av mbp:

Jag har börjat tröttna, framförallt eftersom det ibland inte går att ringa. Alls.

Är det något fel på just din enhet eller pratar du om något annat? Själv är jag nöjd och glad och tänker inte byta bort den mot något som jag har testat hittils (även om jag önskar att den hade lika stor hd som min vanliga iPod).

  • Medlem
  • 2007-12-16 10:32
Ursprungligen av mbp:

Jag har börjat tröttna, framförallt eftersom det ibland inte går att ringa. Alls.
Men vi får se, den ska få en chans till. Annars blir det en Nokia, SonyEricsson har jag tappat förtroendet för helt i.o.m. att de tre senaste modellerna jag haft i min hand har varit skit. Och resten av mobilvärlden ser inte så trevlig ut heller.

Vad menar du med att det inte går att ringa? Nu blir jag orolig inför mitt eventuella köp av luren Menar du att täckningen är dålig?
Förklara innan jag får panik.

Ursprungligen av can:

Vad menar du med att det inte går att ringa? Nu blir jag orolig inför mitt eventuella köp av luren Menar du att täckningen är dålig?
Förklara innan jag får panik.

Jag har haft min sedan oktober och inte haft några problem med att ringa. Är detta ett känt problem, har jag bara haft tur.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-16 13:34
Ursprungligen av can:

Vad menar du med att det inte går att ringa? Nu blir jag orolig inför mitt eventuella köp av luren Menar du att täckningen är dålig?
Förklara innan jag får panik.

Jag gissar att han menar att av och till händer det att telefonen bara tutar "upptaget" när man ringer och så står det "samtal misslyckades".. Oftast är det bara att ringa upp igen så går det, i värsta fall startar man bara om den. Inget störande alltså, det är sånt som händer med min nokia också.

Ontopic; Jag har inte bytt bort min iphone, men jag har en ytterligare telefon att ringa med när jag kör bil etc. eftersom man inte kan känna knapparna på iphone utan måste kolla på displayen när man slår ett nr.

Dröjer nog länge innan jag får tillbaka förtroendet för andra tillverkare.
Senaste 2 SonyEricsson har strulat som fan, glapp i laddningen, tangentbord som krånglar, styrpinne som lossnar. Senaste Nokian har varit på lagning 3 ggr för kass högtalare.

Håller också med Lone_fox, andra mobiler ser bra ut funktionsmässigt men de är mycket struligare att använda.

Jag har verkligen inte tröttnat på min iPhone, det finns saker som är kass men i det stora hela är det svårt att tänka sig gå tillbaka.

Jag har inte stött på de problem som tex mbp nämner, eller förstår inte riktigt vad Patrik pratar om angående den kassa telefondelen.

Det jag tycker "suger" är SMS, avsaknaden av copy/ paste - men än så länge får inte iPhonens minus mig att byta till en annan tillverkare - bytet sker i sådana fall till en iPhone nano eller en iPhone med 3G.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-15 12:50

Jag har återgått till annan mobiltillverkare

Några saker har eller lär komma i kommande uppdateringar. Men framför allt hur man skriver sms och storleken på telefonen har varit de största anledningarna. Detta är högst individuellt och givetvis tycker inte alla samma sak.

Jag är sjukt nöjd med min iPhone, även om telefondelen krånglar ibland, som för mbp. Ibland går det inte att ringa, den vägrar koppla upp, har även varit så någon enstaka gång med inkommande samtal. Men det är inte tillräcklig irriterande för att jag skulle få för mig att byta, inte en chans.

Jag är egentligen en riktig SonyEricsson Fanboy.
Köpte bara Iphone i vänta på SE P5i!!!
Fast nu när jag haft den ett tag inser jag att det inte bara är specen på pappret som räknas. Börjar nästa till och med bli sugen på en Mac!

P.S.
Hur många är det egentligen som fortsätter att hänga runt här på 99.se efter att de gjort sig av med sin Iphone?

Förstår inte heller problemet med att det "inte går att ringa". Jag använder min både i jobb och privat och har inte haft problem med att det inte går att ringa. Menar du att telefonen är låst?

min funkar klockrent varje samtal, det gör även allt annat. hade lite småbuggar tidigare men det berodde mest troligt på korrupta filer i ipod-delen.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-12-16 12:48

Min iPhone har fungerat klockrent från start, och den blir märkbart bättre för varje firmware-uppdatering. Jag har haft sjukt många mobiler de senaste åren, men hur coola de än är så tröttnar man/ vänjer sig vid allt det nya balla efter ett par dagar. Med iPhonen har jag efter ett par månader fortfarande inte tröttnat, och jag blir lika glad varje gång man flyger fram igenom menyerna. Självklart finns den saker som man irriterar sig på, som copy/paste, sms-hantering osv, men ingen telefon är perfekt. De fördelar som finns med iPhone jämfört med en vanlig mobil äger enormt mycket tyngre än de få nackdelar som finns. Hade inte Apple släppt iPhone så hade vi fått vänta flera år innan något liknande hade krystats fram av Nokia eller SE. Sen är det lätt att glömma att det faktiskt är en produkt anpassad för USA, så texinmatning och 3G är inte optimerat för oss.

Satte ut min på blocket idag, efter 10 min var jag tvungen att stänga av mobilen, den ringde nonstop, hann knappt lägga på innan det ringde igen,
Sålde iphonen till första killen som ringde.

Kommer att köpa en W880i igen, tjejen fick min gamla W880 när jag köpte iphonen, men nu vill hon inte lämna tillbaka den

Iphone var häftig - ett tag, sedan inser man de faktiska begränsningarna och så tröttnar man, bl.a SMS och MMS var ju en besvikelse.
En annan sak är storleken, den är ganska dum och hal att hålla i och framförallt tung, har man som jag tidigare haft en av de minsta mobilerna som finns är skillnaden ganska stor.

W880i är den bästa lur jag har ägt. Jag köpte den i Hognkong i april och den funkar verkligen klockrent. Liten och kvalitetskänslan är grym. Den gummerade baksidan och metallframsidan ser i princip ut som nya när man torkar bort fingeravtrycken. Då har jag dessutom lyckats tappa den i betonggolvet på jobbet flera gånger också.

Ursprungligen av vic viper:

Satte ut min på blocket idag, efter 10 min var jag tvungen att stänga av mobilen, den ringde nonstop, hann knappt lägga på innan det ringde igen,
Sålde iphonen till första killen som ringde.

Kommer att köpa en W880i igen, tjejen fick min gamla W880 när jag köpte iphonen, men nu vill hon inte lämna tillbaka den

Iphone var häftig - ett tag, sedan inser man de faktiska begränsningarna och så tröttnar man, bl.a SMS och MMS var ju en besvikelse.
En annan sak är storleken, den är ganska dum och hal att hålla i och framförallt tung, har man som jag tidigare haft en av de minsta mobilerna som finns är skillnaden ganska stor.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-12-16 13:38

Jag var nyligen tvungen att använda min gamla Sony Ericsson W880i ett par dagar. Det kändes som att förflyttas 10 år bakåt i tiden. Användarupplevelsen på traditionella mobiler är verkligen tortyr, vilket jag inte ens reflekterade över innan jag fick min iPhone.

Skulle absolut inte kunna byta till en annan mobil i dagsläget. Det finns inga mobiler på marknaden som spelar i riktigt samma liga när det gäller användarupplevelse och design.

Min gissning är att det kommer dröja för de andra mobiltillverkarna att komma ikapp, om de nånsin kommer göra det. De är helt enkelt så stora organisationer att de fundamentala ändringar som krävs kommer ta lång tid att genomföra. Man vänder inte en oljetanker (Nokia osv) på en femöring.

Men vad ska komma ikapp?, teknikmässigt är de flesta traditionella mobiler förbi iphone sedan långt tillbaka.
Det enda som egentligen är unikt med iphone är ju användargränssnittet och multitouch, men faktum är att den ändå dras med usel SMS-funktionalitet, ingen 3G-support, medioker kamera utan några som helst valmöjligheter och framförallt ingen möjlighet till filhantering, eller programhantering heller för den delen.

Ursprungligen av vic viper:

Men vad ska komma ikapp?, teknikmässigt är de flesta traditionella mobiler förbi iphone sedan långt tillbaka.
Det enda som egentligen är unikt med iphone är ju användargränssnittet och multitouch, men faktum är att den ändå dras med usel SMS-funktionalitet, ingen 3G-support, medioker kamera utan några som helst valmöjligheter och framförallt ingen möjlighet till filhantering, eller programhantering heller för den delen.

Det där är ett klassiskt inlägg.

Man ser endast till den tekniska specifikationen. "det enda som är unikt med iphone är ju användargränssnittet och multitouch..."

Måste till att le när jag läser detta...

Det kanske är så att man måste betänka att det är just detta enda som kräver mer än att implementera teknik som någon annan skapat. Inte för att förringa Nokia el. Ericsson men om vi vänder på det...

Vad är det unika med deras mobiler?

Säg något som särskiljer dem från någon annan tillverkare.

Ursprungligen av draags:

Det där är ett klassiskt inlägg.

Man ser endast till den tekniska specifikationen. "det enda som är unikt med iphone är ju användargränssnittet och multitouch..."

Måste till att le när jag läser detta...

Det kanske är så att man måste betänka att det är just detta enda som kräver mer än att implementera teknik som någon annan skapat. Inte för att förringa Nokia el. Ericsson men om vi vänder på det...

Vad är det unika med deras mobiler?

Säg något som särskiljer dem från någon annan tillverkare.

Menar inte att det tvunget ska vara unikt, vem säger att unikt alltid är bra?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-16 14:15

Jag tycker att man inte ska hacka på varann om det individuella valet. Oavsett argument för eller emot, så handlar det ju i slutänden om vad som passar en själv, när det gäller handhavandet och smak.

Var glad för din iPhone eller byt till annan tillverkare.

Trots att jag själv bytt tillbaka, så var jag ändå imponerad av den robusta, stilrena och snygga iPhonen. Och framför allt effekterna i gränssnittet och vissa funktioner, t ex zooma bilder, bläddra bilder, navigering och även touchdisplayn.

Som tidigare nämnt, man kände till bristerna innan man köpte den. Och nu har man provat den.

Jag fattar inte varför alla klagar på smsandet. Jag tycker att det är en av dom stora fördelarna att ha den som en chat. Så har man kolla på vem man har skickat vad till, eller om man får svart sent och glömt av vad man frågade.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-16 15:05
Ursprungligen av BetaOscar:

Jag fattar inte varför alla klagar på smsandet. Jag tycker att det är en av dom stora fördelarna att ha den som en chat. Så har man kolla på vem man har skickat vad till, eller om man får svart sent och glömt av vad man frågade.

Tror inte att det är hur tidigare meddelanden visas, som är problemet.

Den chatliknande funktionen för sms är praktisk i iPhonen. Motsvarande så får man kolla på "Skickat" om man vill se vad som skrivit till vem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-16 15:06

Håller med BetaOscar, gränssnittet för sms tycker jag är riktigt smidigt. Förstår inte vad som skulle vara negativt med det ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-16 15:12
Ursprungligen av sl0k:

Håller med BetaOscar, gränssnittet för sms tycker jag är riktigt smidigt. Förstår inte vad som skulle vara negativt med det ?

Negativt och negativt, tror inte att problemet för sms, beror på gränssnitt eller tangentbordet. Mer att det inte passar hur man sms:ar eller är van vid. Jag tycker att tangentbordet i kombination med touchdisplayn är jättebra. Men det passa inte mig i alla fall.

Ursprungligen av sl0k:

Håller med BetaOscar, gränssnittet för sms tycker jag är riktigt smidigt. Förstår inte vad som skulle vara negativt med det ?

Det är inte gränssnittet jag klagar på, snarare avsaknaden av vidarebefodring, möjlighet att kunna SMS.a fler personer samtidigt, radera individuella SMS osv.
Och framförallt MMS.

Men som sagt detta är mina högst personliga reflektioner, jag var nyfiken på iphone, köpte den, tyckte den var riktigt cool, men tröttnade tyvärr snabbt..

Bevaka tråden