- synthetic
- Medlem ●
Oki, han har inte sålt den ännu fick jag besked om idag, men han har tydligen fått ett bud av Jam iaf...
men asså...varför säljer man en sådan? Dom e ju riktigt sköna... säg åt han att tänka till...den låter ju vansinnigt bra.
Hoppas vid Tom Oberheims framtida grav att M5N ingick i det priset.
(Låter lika orimligt det iofs...)
TVS-2 @ 18k = hutlöst
TVS-2 + M5N @ 18k = hutfullt
Ähh du är så sjukt avundsjuk bara.
fick hem en mfb synth II kl 11 idag, har inte gjort annat sedan dess...
Har en sån själv. Måste ljudmässigt vara den bästa synth man kan få för det priset.
Har en sån själv. Måste ljudmässigt vara den bästa synth man kan få för det priset.
Den låter fantastiskt bra. Men de kunde gjort oscillatorerna lite mer stabila. Minns att den svajade rejält i stämningen.
Den låter fantastiskt bra. Men de kunde gjort oscillatorerna lite mer stabila. Minns att den svajade rejält i stämningen.
Det har jag inte märkt ännu, däremot upplever jag den lite småknepig att stämma pga knobstorleken. Men jag är tvärnöjd, den låter super och är lätt att placera i min sovrumshörn-ranson
OT: Jag blev lite smått sugen på en trummaskin från mfb också... Nån som har nån erfarenhet av nån av modellerna?
Köpte en Doepfer MS-404 i dag. Väldigt kompetent för att vara så liten.
Fick hem Macbeth M5N samt Oberheim Two Voice nyss. Tack Johan och Jam för bra dealar!
Nu måste jag bara byta bort svart Voyager mot vit Voyager. Jobbigt oxå med fler röster på 2-voicen, tycker polyfoni är töntigt...
Grattis som fan! Roligt att din trumma hann vara i JAMs ägo i två minuter. Kortaste innehavet någonsin?
Fick hem Macbeth M5N samt Oberheim Two Voice nyss. Tack Johan och Jam för bra dealar!
Nu måste jag bara byta bort svart Voyager mot vit Voyager. Jobbigt oxå med fler röster på 2-voicen, tycker polyfoni är töntigt...
2-Voice? Måste kolla om det var polarens som ibörjan av veckan sa att han funderar på att slänga in den till Jam, vad gav du förresten?
Blev en jomox xbase09.
Men den känner sig lite ensam å letar därför efter en FutureRR.
Någon som har, alternativt känner någon som har, en till salu?
JAM fick in en idag med serienummer 299. Alltså har den körsbärsträ på sidorna istället för plast. De första 300 hade det.
Tackar för tipset. Ringde till Jam å kollade. Bara det att priset var aningen i överkant. 6000:- ??? Nog lika bra att köpa en ny.
Går de att köpa fortfarande?
Det är för övrigt min gamla de säljer.