Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.2 OOB Jailbreak & aktiverings hjälp

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-12-25 19:45

jailbreak 1.1.2

hej , nu är jag verkligen ledsen. Har försokt uppgradera den tillbaka till 1.1.2 efter att ha nedgraderat den till 1.1.1 ( förresten har en 1.1.2 OOB iphone ) allting gjick ganska ok, förutom när jag kom till byten jag ska jailbreake 1.1.2 med windows.bat, det funkar inte...kommer upp en fel meddelande hela tiden har provat 1000 gånger nu (och ja jag har det senaste java installerad) vad är det jag ska göra ? :s Har redan nedgraderat till den 1.1.1, sen uppdaterad til 1.1.2 igen genom itunes, men sen gjick det inte att jailbreaka den med windows.bat (har windows vista)...hjälp snälla...:'(

Finns även en del bra videoguider på youtube sök på "Unlock iphone turbosim..." i två delar. En glad Kines som downgradar till 1.1.1 sedan jailbreakar och sedan uppgraderar till 1.1.2 jag kikade på den när jag jailbreakade min iPhone för en vecka sedan. Tycte det var kanon bra att se en beskrivning

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-28 17:15

jag har en olåst fransk Iphone och känner mig lite sugen på att jailbreaka. Skulle vilja ändra om lite ikoner osv. telefonen funkar kanon, dock inte med svenska simkort som ni kanske vet. Ska tydligen ändras i nästa update. Men alla guider jag sett hittils står det att man ska ha ett AT&T kort i något steg i processen. Är detta ett måste? Har inte direkt lust att sabba telefonen som kostade alldelles för mycket med en upplåsning :S

prova denna länk http:www.golf-raffe.se/iphone.html

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-07 06:58

tack, grymt bra sida. Lurar bara på om man behöver nått särskilt simkort i? Står ingenting i guiden om det.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-08 02:19
Ursprungligen av Jedsler:

tack, grymt bra sida. Lurar bara på om man behöver nått särskilt simkort i? Står ingenting i guiden om det.

Det skall inte spela någon roll verkar det som faktiskt... vissa har haft det i och andra inte. Brukar ha gått bra ändå!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-08 10:59

ok nice. Nu ska jag bara övertyga mig själv att det är lugnt. Kan inte hjälpa att känna att folk verkar få mer strul med lurarna efter jailbreak och alla extra program. Känns som att det kanske kan lägga lite för mycket tryck på lurens komponenter för att hålla i längde? tänker till exempel på Dead strip problemet osv. Förstår mig inte riktigt på tekniken bakom, men kan tänka mig att den kanske är lite känslig. får se vad jag gör efter nästa update

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-01-08 13:44

Det känns som att de flesta problem finns endast hos de äldre telefonerna.T.ex. att den hamnar i koma osv. Detta är väl ganska logiskt då Apple antagligen utvecklar och ändrar på sina iPhones hela tiden. Så det är ju inte enkom positivt att hitta en så tidig lur som möjligt, visst kan man inte låsa upp 1.1.2 men de verkar iaf. fungera bättre.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-01-09 18:10

Om det finns någon här som behöver hjälp med detta så har jag mycket information och kan guida er via telefon. Håller även på att lägga upp en guide om hur man gör allt detta på min hemsida, men tidsbrist med tanke på skola och sånt så det kommer dröja ett tag innan den är klar.

Det jag hade missat var under proceduren där man skall ringa upp sig själv och trycka på "sudda pilen".
Jag missade helt enkelt att trycka på "svara" INNAN jag suddade.

Tror det var i den första fasen.
"1. enter *#307# press call, (Undrar om det inte var redan här som man skulle svara) now use the back button on the top of your screen to remove *#307# ,
now enter 0 , press call, press answer, press hold, press decline. And you get to the contact
list. And thereafter every time you push the homebutton you just slide the "emergency call"
slide, then enter 0 , press call, press hold, press decline.

Ursprungligen av The_Morgue:

Det jag hade missat var under proceduren där man skall ringa upp sig själv och trycka på "sudda pilen".
Jag missade helt enkelt att trycka på "svara" INNAN jag suddade.

Tror det var i den första fasen.
"1. enter *#307# press call, (Undrar om det inte var redan här som man skulle svara) now use the back button on the top of your screen to remove *#307# ,
now enter 0 , press call, press answer, press hold, press decline. And you get to the contact
list. And thereafter every time you push the homebutton you just slide the "emergency call"
slide, then enter 0 , press call, press hold, press decline.

Okej. tack för hjälpen.
Detta var dock inte mitt problem utan jag följde denna guiden http://www.golf-raffe.se/iphone.html tilll punkt och pricka, men utan något possetivt resultat. Så jag började misstänka att problemet hade något att göra med programmet ibrickr. Då bytte jag guide till http://iclarified.com/entry/index.php?enid=455 . Tänkte att det kanske fungerade bättre om jag använde macen, vilket det också gjorde.

Så nu sitter jag här med min iphone och är överlycklig

  • Medlem
  • Lycksele
  • 2008-01-11 20:46

Sitter och ska jailbreaka min 1.1.2OOB och hade lite problem under gången men lyckades lösa det men nu sitter jag fast med jailbreakningen, ska förklara lite vad som hänt och vart jag är nu.

Följer denna guide för windows
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=461

när jag skulle trycka *#307# och ringa så kunde jag inte ringa, fick bara fram "loading" symbolen och sedan återgick den till knappsatsen men jag hade inge problem med att ringa mig själv med 0 och komma in i kontakterna för att lägga till allt som behövdes.

sen va det strul att instalera appsnap men jag startade itunes och då gick det vägen.

Nu till nuvarande problem, när jag ska jailbreaka så står det bara upploading "instaler.app files" men sen händer inget mer, jag har nyaste java 6,3 och instalerat oktoprep innan jag uppgraderade till 1.1.2 igen.

edit: testade några fler gånger och fick den att säga "done..bla bla...reboot a couple of times" men den startar inte om något.

edit2: bakom "done" fönstret som kommer upp hittade jag detta

edit: om ingen vet vad som kan vara felet här så kanske nån vet hur jag ska göra för att kunna börja om? om jag vill börja om från början med allt kan jag bara klicka restore i itunes så är den en "ny 1.1.2OOB" igen?

Senast redigerat 2008-01-11 22:23
  • Medlem
  • Lycksele
  • 2008-01-12 22:57

jag löste det, bytte dator så ordnade det sig.

Har laddat ner 1.1.1 men sen när jag ska välja i iTunes så går det inte att öppna mappen och filnamnet är ändrat... är det någon som vet vad man ska göra?

Har problem med att få min iphone 1.1.2 OTB att fungera, jag följde guiden http://www.golf-raffe.se/iphone.html vilket fungerade utmärkt fram till steg 28 (förutom installationen av AppSnapp som strulade och jag vet inte hur jag fick det att fungera till slut) då jag skulle uppgradera tillbaka till 1.1.2 efter att ha installerat oktoprep. När jag gjort det startade telefonen om men var då i återhämtningsläga igen men itunes känner inte av att den är i återhämtningsläga utan vill aktivera den hjälp av AT&T. Jag antar att jag beöver börja om från början med att nedgradera till 1.1.1 igen men har någon några tips på hur jag får itunes att känna av att min iphone är i återhämtningsläge?

  • Medlem
  • 2008-01-15 11:37

Jag följer också "golf-raffe" guiden, jag är på steg 30, då jag ska starta windows.bat, men jag hittar inte det?! Det finns inte i mappen, någon med samma problem? Kan man ladda hem det enskilt?

I denna 1.1.2-jailbreak finns den...
http://conceitedsoftware.com/iphone/site/112jb.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 00:50

Tjoho.

Nu sitter jag här på steg 8 i den här guiden: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=455

Den tycker ju att jag ska klicka update för att få 1.1.2. Men det var ju innan 1.1.3 kom ut. Går det att alt-klicka på update för att få välja 1.1.2 istället?

Man är ju av naturen feg och vill inte installera 1.1.3 utav bara farten - det vore så tråkigt..

Någon som provat och vet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 07:18

Jag kan nu bekräfta att man kan option(alt)-klicka på update för att få välja fil.

Så har du en 1.1.2 OTB och vill följa t.ex. iclarified. Så när du kommer till punkt åtta. Ladda ner 1.1.2 fårn apples hemsida (adressen till .ipsw:en finns på hackint0sh) och tryck options+update - så fixar det sig..

Kan du länka till ipsw:en? För jag kommer knappt in på hackint0sh :S läste nånstans att man inte ska klicka shift/alt + update/restore för att då brickas den men du kan lova att det funkar?

  • Medlem
  • Lycksele
  • 2008-01-16 22:34

http://iphone.unlock.no/

i mitten på sidan finns det alla fw

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-01-19 17:59

Jag fastnar på steg 26 i golfraffes guide. När jag klickat på "Install appsnapp" så hoppar den bara tillbaka till "Activate iPhone" screenen. Någon som vet vad som strular?

Bevaka tråden