Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen anysim efter oavsiktlig uppgradering till 1.1.1

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena mors!

Råkade uppdatera min iPhone till 1.1.1 via iTunes och en polare har först att fixa den, men har ej lyckats.

Han har aktiverat den och allt annat funkar utom anysim.

Finns det någon butik eller privat som kan hjälpa mig att fixa anysim eller går det lätt som en plätt av fixa själv?

(Köpte den i Oktober, använde skiten i en dag. Sen dess har den inte funkat!)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-14 22:00

Tjena Henriges!

Låter som du har samma problem jag hade när jag var lite ovetande om hur en 1.0.2 uppdatering till 1.1.1 skulle gå till,
det var ett litet tag sen nu och jag är absolut ingen expert och kan säkert ha fel i det jag säger, men. jag tror att det kan ha något att göra med IMEI numret i din iphone.(eller IMEI numret är ju kanske inte orsaken, men det är sättet att se om något är fel. så att anysim inte kan använda det)

Om IMEI numret på din telefon börjar på 00 49 (tror jag det ska vara) så har jag för mig att du måste gå tillbaka till 1.0.2 och göra någon slags virginizer på telefonen och sedan uppdatera till 1.1.1 igen.
Men som sagt jag har dålig koll på detta och jag är lite förvånad över att jag lyckades själv.

Jag hittade dock, vid det tillfället, en väldigt bra guide för att göra just detta men nu när jag söker så hittar jag inte vad jag vill få fram, inte riktigt säker på vad det är jag letar efter heller, Kanske någon annan på forumet som har koll på detta.

Hoppas detta ger en push i kanske rätt riktning.

//R

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-14 22:11

Jo!
Du ska nergradera till 1.0.2. Hur?
Ladda ner 1.0.2 firmwaren (http://modmyifone.com/wiki/index.php/IPhone_Firmware_Download_Links)
reseta din iphone ikopplad och uppkopplad till itunes håll ner resetkombinationen (sleep+home) så länge att datorn säger att du har en iphone som ska återställas.
Shift klicka på uppdatera, i windows, Alt klicka på uppdatera, på mac och välj filen du just laddade ner,
Sen vänta tills allt detta är klart, då kommer du ha en låst 1.0.2 iphone som måste aktiveras igen, detta steget verkar det som du eller din kompis kan så lämnar det till er, (kan säkert det föregående med, men för säkerhetens skull)
Och nu när ni aktiverat denne 1.0.2 iphonen så refererar jag till Ifun som går igenom hur du tar dig till 1.1.1 och låser upp, om det är det du vill uppnå.

http://www.ifun.se/guide-102-till-111-virginize-och-uppdatering/

//R

Det är som är det skumma.
Jag uppdateringen 1.1.1 och ett IMEI nummer som slutar på 368616 0

Så det borde funka med anysim?!

1
Bevaka tråden