Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt synthprojekt.

Tråden skapades och har fått 113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-01-24 19:18

Det börjar väl bli tjatigt förstås, men även jag måste uttrycka min beundran. Väldigt väldigt snyggt! Låter bra gör den ju också!

Sitter här med ett stort leende... Riktigt trevligt! Heter den något?

D U D E ! ! ! NICE!!

kan jag få den?
please?

Ja, vad heter bygget? -Mina spionögon ser att det står nåt ovanför patchdelen.

I särklass det vackraste jag sett nånsin nån gång, lät bra gjorde det också, ska rösta makari nästa val, den enda som får nåt vettigt gjort inom en fyraårsperiod. makari for president!

Sh*t va nice! Den slår de flesta mono-synthar som gjorts.

Enda den saknar för att vara über är 1 osc till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-24 21:26

Nu får ni snart lägga ner smickret

Jag bygger inte en till, i alla fall inte utan en mera genomtänkt lösning på hur kort och panelkomponenter ska sitta fast och anslutas. Till viss del så beror det på att lådan egentligen är för liten och det är verkligen på gränsen att allt får plats. Jag skulle naturligtvis också använt alla moduler på ASM2-kortet och inte haft oscillatorer och filter på egna kort. Men så blir det väl när projektet ändras och växer under tiden.

Den heter ju faktisk redan S-101-x annars

Här kan man även se att det finns 3 "env 1", korrläs panelen ett par gånger innan ni skriver ut den...

Lazertran kan köpas från www.lazertran.com , inte jättebilligt och lite trixigt att jobba med men det går att få det riktigt bra. Jag körde på inkjetvarianten.

Jag hade velat köpa rattarna från rapid, men de hade sjukt hög minimiorder till utlandet, typ 1000-1500 spänn eller så jag hittade dem på www.canford.co.uk istället, men jag tror inte de har kvar dem längre.

Grymt. Kan inte säga mycket mer. Och kul att se att folk faktiskt får sina hemmabyggen färdiga.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-01-24 22:46

Canford: Den med blå röd och vit linje verkar fortfarande finnas i deras sortiment.

Rapid: Inte någe mera, de har tydlige ändrat sin policy:

>No minimum order value within the EU
>We do not have a minimum order value and delivery is free on all orders over £25 (excluding VAT) > UK Mainland only. Rapid

http://www.rapidonline.com/showFile.aspx?file=help/delivery-rates

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-24 23:04
Ursprungligen av Heualia:

Rapid: Inte någe mera, de har tydlige ändrat sin policy:

>No minimum order value within the EU
>We do not have a minimum order value and delivery is free on all orders over £25 (excluding VAT) > UK Mainland only. Rapid

http://www.rapidonline.com/showFile.aspx?file=help/delivery-rates

Gött, då vet man det. De rattarna är ju sjukt billiga där egentligen, nästan en spänn stycket om man köper många.

Ja, jävlar vad fin den blev!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-25 10:26

Får man göra en förfrågan om att se panellayouten i sin helhet?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 10:40

Fasiken va' skönt det är att se att det faktiskt finns människor som lyckas färdigställa sina byggprojekt! Grymt snyggt dessutom!

Själv har jag ett 20-tal påbörjade projekt som jag förmodligen aldrig kommer bli klar med

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-25 16:00
Ursprungligen av neriks:

Fasiken va' skönt det är att se att det faktiskt finns människor som lyckas färdigställa sina byggprojekt! Grymt snyggt dessutom!

Själv har jag ett 20-tal påbörjade projekt som jag förmodligen aldrig kommer bli klar med

Jo, det är inte så lätt det där. Det tog ju ungefär 3 och ett halvt år från att jag bestämde mig för en semimodular och började bygga på den tills nu när den är i stort sett klar. Oscillatorerna ska stämmas lite bättre och lite patch- och normaliseringskopplingar ska ses över.
Sen så har den ju varit undanställd i garderoben nåt år i sträck sådär, 2006 hände inte så mycket på den. Jag gjorde rätt mycket på den i våras, sen så hade jag inte tid att ta fram den igen förrän nu i vinter.
Nu får det nog bli mindre projekt framöver, sådana som är rimliga att få klart inom några månader. Jag har lite ideer till gitarrpedaler som jag har velat testa.

Jag har försökt säga något i ett par dagars tid men jag halkar av stolen och ramlar ner på golvet hela tiden...

Det är S N Y G G T

"Har den nå schyssta pianon och stråkar...?"

/RtMI

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-25 11:12
Ursprungligen av Rotwang:

"Har den nå schyssta pianon och stråkar...?"

Du skulle sett brorsans min när jag förklarade att den bara kunde spela en ton åt gången Han har iofs inte sett den i sin helhet ännu så om han får ratta lite på den så fattar han nog grejen.

Kroffe och andra: panellayout

Nämnde jag förresten att den har leds som blinkar i takt med lfoerna...

Riktigt imponerande bygge! Asgrymma specar kompletterar utseende och finish. Hör av dig när du vill sälja

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-25 12:41

Ahhhhhhhhh!!! Underbar!!! NU får du se till att börja lira med the VOID igen

Drömsynth. Hur mycket säljes för?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-01-25 13:48

Får jag signa den på norberg? hihi...

Ursprungligen av enapa:

Får jag signa den på norberg? hihi...

haha, jaaaa. Ser det framför mig. Makari släpar med sig den till Norberg och alla står och solar sig i glansen av synthen. Sen vänder han ryggen till, och helt plötsligt så har rattarna nya funktioner såsom "eld", fräcka ord och en massa smileys:D

NOOOO!!!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-25 14:16

hehe, skulle jag behöva pengar nån gång så kanske man skulle ta emot bud på den
Den går iaf inte billigare än nya old schoolmoogen. Nej, den är inte till salu, ni får helt enkellt bygga era egna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-25 15:05

Mer oljud, såhär låter det när man stoppar in en 505a i den.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-01-25 16:15

Super snygg ! Koolt som faen med folk som gör så snygga hemma byggen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-25 16:30

Riktigt snyggt!! Påminner om en lyxvariant på Pro-One laddad med moduler från Cwejman! Ljudmässigt påminner den mig lite om min Paia 9700, mycket electro och härligt orent!

Makari... först beröm: WOW!
Sen.. SKÖNT att höra att det faktiskt tog tre år innan den blev klar.. för jag sitter här bara å planerar ritar å skissar på min "maskin" å nojjar over att det kommer ta år å bli färdig

Eklådan är bara sååååå vacker... byggde du den själv oxo?

/freddp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-25 19:04
Ursprungligen av freddp:

Makari... först beröm: WOW!
Sen.. SKÖNT att höra att det faktiskt tog tre år innan den blev klar.. för jag sitter här bara å planerar ritar å skissar på min "maskin" å nojjar over att det kommer ta år å bli färdig

Eklådan är bara sååååå vacker... byggde du den själv oxo?

Japp, kolla första sidan i tråden. Men visst, ska man ge sig på mastodontprojekt så så får man väl låta det ta sin tid.

Odlarn: inte farligt tung alls. Under 10 kilo tror jag.

Otroligt snyggt. Bra jobbat!

Både utseende och ljud är fantastiskt. Skön botten.

Tar du beställningar eller?

/Rob

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-01-25 17:29

Flott som fanken herrn!
Hur tung är den?

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2008-01-25 18:08

Nice!
Jag sa ju att fröjdepinnar är till för flygsimulatorer( & kvinnor!)

Bevaka tråden