Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Jailbreak 1.1.3 avbröts, ger "connect to iTunes"

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 18:09

Jag körde Jailbreak för 1.1.3 från Installer, och efter att telefonen hade startat om fick jag inget svar rån den. Den bad om pin-kod, men när jag inte kunde mata in den valde jag att starta om då den hade hängt sig. Idiotiskt då den antagligen höll på med uppdateringen fortfarande. När den hade startat om fick jag connect to iTunes, och där är en restore det enda alternativet. Vad ska jag göra nu? Ska jag köra restore med en 1.1.2? Hjälp!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 19:05

Körde en restore med 1.1.2 från iTunes, men vad ska jag göra nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 19:12

jag sitter och väntar tills den blir klar körde genom installer skit seg hoppas bara det funkar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-27 19:45

allt slutade och fick 1.1.2 :S plus att allt står på engelska gjorde restore och nu är allt som vanligt ska nog testa iden med att installera manuellt

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 19:46

Snälla, nu behöver jag verkligen hjälp. AnySim funkar inte nu på 1.1.1, vad göra?

Ursprungligen av koze:

Snälla, nu behöver jag verkligen hjälp. AnySim funkar inte nu på 1.1.1, vad göra?

Du har fått in fel version utav "Modem" gör detta: http://iphone.unlock.no/#how-to-downgrade-1.1.2-or-1.1.3

Sen får du börja om från början tror jag.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 20:53

Tack, håller på med det nu. Problemet har varit att jag när jag ska jailbreaka 1.1.2 får ett meddelande om att jag behöver Oktoprep i 1.1.1, trots att jag har installerat det.

Det du ska göra är att negradera ditt baseband!
det gör du genom att läsa på www.iunlock.no
I princip laddar du ner ett program på din iphone, gör en restor till 1.1.1 och sedan låser du upp den med anysim!
Va nogran och kolla vilket baseband du har innan du gör något, det kollar du igenom settings-> about-> sen längstner "modem firmware"
Jag har själv gjort detta fast 1.1.2s baseband till 1.1.1!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 20:56

Den guiden verkar fokusera på att nedgradera baseband, och det har jag väl inte rört?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 20:58

Jag har 04.02.13_G och FW 1.1.1. Dock behöver jag köra AnySim. Fan vad less jag är på att göra det här.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 21:06

När det här är klart kommer jag att ha en telefon med 1.1.1 som jag kan ringa med, men hur ska jag göra den till 1.1.2 eller 1.1.3 utan att riskera allt? När jag har försökt gå till 1.1.2 så klagar den som sagt på att jag inte har gjort oktoprep trots att jag har det.

Hände mig samma sak, jag var så jävla arg att jag bara nedgraderade till 1.0.2 och försökte förstöra den med ibrickr så löste det sig, sitter nu här med min älskade upplåsta 1.1.2:a

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 21:21

Hur klarade du dig förbi 1.1.2 jailbreak?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 21:35

Kan det kanske vara så att det går bättre att uppa till 1.1.2 nu när jag har nedgraderat baseband? Det kanske var därför den inte fattade att jag hade oktoprep?

Testa, men jag hade problem med det ett par gånger och sen gick det bra igen. Har dock gått tillbaka till 1.1.1 efter att ha testat de två releaserna utav 1.1.3.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 22:42

Allt funkade, aktiverade och jailbreakade med independence. Dock så glömde jag att slå på Airplane Mode när jag körde AnySim 1.2.1u, och nu har den hängt sig i bootscreen med en liten gifsnurra. Bootar om gång på gång. Kan jag avbryta och göra om?

Ursprungligen av koze:

Allt funkade, aktiverade och jailbreakade med independence. Dock så glömde jag att slå på Airplane Mode när jag körde AnySim 1.2.1u, och nu har den hängt sig i bootscreen med en liten gifsnurra. Bootar om gång på gång. Kan jag avbryta och göra om?

Jag av alla människor lyckades med samma sak flera gånger i rad. Trodde jag kunde det här så bra att jag inte behövde min egen guide, utan körde bara på, men fick krasch för jag gömde att sätta den i airplane mode på en telefon jag skulle fixa. Kunde inte förstå varför det inte fungerade, så jag återställde och försökte igen. Proffsigt, va?

Jag gjorde såhär då:

  1. Anslut den till iTunes. iTunes borde hitta den, även om det bara är "snurrande pinnar".

  2. Alt-klicka på Återställ och välj 1.1.1-firmware för att nedgradera den.

  3. När nedgraderingen är klar, använd iNdependence för att få den ur återställningsläget.

  4. Kör jailbreakme.com-metoden för att aktivera och jailbreaka.

  5. Lägg till i.unlock.no som Source i Installer

  6. Kör The Virginizer (finns under Unlocking Tools) för att skriva om baseband.

  7. När man är klar säger den att man måste göra en återställning (restore), jag vet inte om det är sant, men för säkerhets skull återställde jag till 1.1.1 igen med iTunes.

Dock: Jag vet inte om man egentligen behöver göra alla dessa steg, för jag vet inte om baseband skadades under den misslyckade upplåsningen. Troligtvis så gjorde det inte det, och då kan man hoppa över hela virginizer-grejen.

Nu gjorde jag om uppdateringen till 1.1.2 igen och låste upp med airplane mode aktiverat denna gång och då fungerade det förstås. Suck...

Då får du börja om, restore till 1.1.1, apptapp, restore baseband, och sen om igen

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 22:54

Helvete.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 22:58

Ska först testa att "uppdatera" till 1.1.2, borde det inte funka?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-27 23:05

Det verkar som att det funkar, men hur får jag Installer igen?

Du måste väl jailbreak:a först?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-01-28 13:27

Klart man vill ha senaste firmwaren men det utfärdas ju en hel del varningar. Man bör nog vänta tills ett tag tills folk hinner verifiera och testa detta lite först. Men modigt att försöka:)

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-28 13:53

Löste det med Independence, senaste betan!

  • Medlem
  • 2008-01-29 21:28

Independence strular för mig. knapparna bli inte markerade nån som vet varför? o i vilken flik är det man kan återgå från recovery mode??

  • Medlem
  • 2008-01-30 00:24

Lånar tråden då min ursprungliga tanke var att uppgradera till 1.1.3
Hade från början en 1.1.1 telefon (1.0.2 från allra första början) installerade oktoprep och började uppdatera till 1.1.2 när allt var klart fick jag felkod 1602 och telefonen vägrade göra något. restorade till 1.1.2 igen och den här gången gick det, men när jag körde jailbrake så stod det att jag inte hade kört oktoprep...
Nedgraderade till 1.1.1 igen men när jag ska aktivera telefonen med independence säger den att jag måste ner till 1.0.2 för att sedan göra en "special" uppdatering till 1.1.1 för att kunna aktivera telefonen. (för övrigt så har firmwaren uppdaterats till 04.02.13_G) Vad är enklast att göra nu? Målet är ju fortfarande att komma till en fullt fungerande 1.1.3

*Edit* körde apptap och har nu en aktiverad men låst 1.1.1 med modem firmware 04.02.13_G kan jag låsa upp den med nån version av anysim eller måste jag på nå vis nedgradera den firmwaren??

**Edit* körde i.unlock för att nedgradera firmwaren och det fungerade, men efter det så rekomenderades det att återställa till 1.1.1 igen så det gjorde jag och nu kan jag inte köra apptap för att aktivera telefonen, provat att återställa till 1.1.1 två gånger med samma resultat, safari krashar som det ska men sen händer det inget står kvar vid aktiveringsskärmen.? finns det nått annat sätt att aktivera telefonen? (modem firmware är nu 04.01.13_G) ?? tacksam för hjälp :/

Efter fyra försök med återställning och apptap så lyckades jag tillslut med aktivering och jailbreak så nu har jag iaf en fullt fungerande 1.1.1
Frågan är då om man orkar krångla mer för att få till 1.1.3

Senast redigerat 2008-01-30 03:06
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-30 09:26

För andra med samma problem: Aktivera med Independence och låt den installera ssh. Då kan du föra över Installer som programfil rätt in i Applications.

OBS! Jag hade stora problem med att den sa att Oktoprep saknades trots att man hade kört det. Skälet var att jag vid varje firmwarebyte alt-klickade på restore istället för alt-update. Resultatet blir att man blåser telefonen helt ren, och således försvinner filerna från Oktoprep. Helt sjukt att man inte tänkte på det..

  • Medlem
  • 2008-01-30 10:01
Ursprungligen av koze:

För andra med samma problem: Aktivera med Independence och låt den installera ssh. Då kan du föra över Installer som programfil rätt in i Applications.

OBS! Jag hade stora problem med att den sa att Oktoprep saknades trots att man hade kört det. Skälet var att jag vid varje firmwarebyte alt-klickade på restore istället för alt-update. Resultatet blir att man blåser telefonen helt ren, och således försvinner filerna från Oktoprep. Helt sjukt att man inte tänkte på det..

Just med aktiveringen så var ju problemet att independence vägrade aktivera telefonen utan sa att jag var tvungen att gå tillbaka till 1.0.2 innan och göra en "special" update...

När det gäller oktoprep så när jag tänker efter tror jag att jag gjorde samma misstag som du med restore istället för update..
Kanske får ge sig på skiten igen i dag...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-30 11:03
Ursprungligen av kato:

Just med aktiveringen så var ju problemet att independence vägrade aktivera telefonen utan sa att jag var tvungen att gå tillbaka till 1.0.2 innan och göra en "special" update...

När det gäller oktoprep så när jag tänker efter tror jag att jag gjorde samma misstag som du med restore istället för update..
Kanske får ge sig på skiten igen i dag...

Jag använder Independence enbart för att ta telefonen ur DFU mode. Startar bara programmet, klickar inte på någonting, och efter 10-15 sekunder är det klart.

  • Medlem
  • 2008-01-30 14:33
Ursprungligen av kenjon:

Jag använder Independence enbart för att ta telefonen ur DFU mode. Startar bara programmet, klickar inte på någonting, och efter 10-15 sekunder är det klart.

Jo visst tar Independence hand om DFU mode, men den genomför ju inte aktivering och jailbreak av 1.1.1. Tanken var att apptap skulle göra det men problemet var ju att apptap inte ville fungera förän på fjärde försöket...

Bevaka tråden