Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slarvig man > trasig iPhone

Tråden skapades och har fått 82 svar. Det senaste inlägget skrevs .

fick mail från ifixit.. och de säljer inte separat glas efetsom det är svårt att separera glaset från displayen..
men jag tänker såhär; om det finns en butik i sthlm så borde de kunna försöka fixa glaset men om de inte går så går det ju bara att sätta dit en ny display för själva glaset kan ju inte va så dyrt.
finns det ingen butik i sthlm för det känns ju lite osäkert att skicka den till götet utan att betrakta ingreppet?
ellr vad säger ni folk?

jag jag hade tänkt mumien.
Tack för tipset, vet du om det ingår montering? Har du haft kontakt med home media?

Om det finns en affär i sthlm vore det ju riktigt bra!
När jag skrev med Stefan på mumien verkade det inte som om de skulle göra ingreppet när jag var i affären. Lite synd.
Om du inte hittar ngt i sthlm hör jag av mig från min iphone på vägen hem från götet på fredag om hur det gick;)

jo det ingår faktiskt, tror jag att jag läste.
jag vill ju bara lämna in om jag ser ingreppet så jag vet att de försöker byta bara glaset.. men jag hittar ingen affär i sthlm verkar inte finnas någo, och folk på forumet säger ju itne så mkt.

Tror du att de är beredda att bara byta glaset? Visst om du betalar full pris för skärmen men de kanske anser att skärmen utan glas är värdelös?

Citerar home media: "Om du känner dig osäker på hur man byter display vill vi rekommendera dig att beställa displaybyte på din telefon här."

Det behöver inte betyda att det kostar, men inte heller att det är gratis.

Just 2 thoughts!;)

nej men om jag måste betala fullt pris så kan jag ju byta skärm, det spelar ju ingen roll.
men de borde kunne beställa hem enbart glas oxå på något sätt.. home media säljer ju iaf skärmar utan glas oxå såg jag.

nej men jag läste någonstanns att det kostar 1500 med byte.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-29 23:38

2000kr är inte så farligt faktiskt, du får en skärm och får den utbytt. Men som det redan står tidigare i tråden kan du köpen en skärm för 130$ och själv bygga in den.

//Rob

fast 2000 svider lite när man är student..
hur svårt tror ni det är att byta?

Ingen som har en trasig iPhone, dom vill sälja, jag behöver ett krets kort ifrån en iPhone för att få igång min iPhone.

Hör av er i PM.

Jag var ekonomisk och fick ut försäkringspengar, 1000kr efter självrisk på 1500 eftersom telefonen är trasig. Så en skärm för 2000 kostar bara 1000 för mig;) haha

Subli... Vad vill du ge för den?

hmm, hur fick du ut en tusing?
skärmen kostar ju bara 2000 så du får bara tillbaka 500 från försäkringsbolaget?

Nepps, får 1000, telefonen kosta 2600 självrisk 1500, fan jag får 1100;)

hmm, men, försäkrade du själva telefonen?
annars brukar man bara få för det som behöver repareras.
har jag för mig.

Hmm.. Hem försäkringen tog det har jag för mig. Eftersom jag inte visste om att jag kunde byta skärm på den så antog jag att den var trasig.

najs, ska nog göra så jag med, jag betalade 3 så jag borde få tillbaka 1.5 haha

Lycka till! Jag blev nöjd när jag kom på det:) Glöm inte att du måste ha kvitto bara!;)

nej det är sant.. men vad surjag blir på att det inte verkar finnas någon i sthlm soom vill byta skärm.. och att bara du och jag skriver i tråden hahah

hehe aa de är wierd:P Jag lämnade in min på mumien igår iaf. De verkade väldigt seriösa och skulle installera skärmen över helgen i lugn och ro:)
Någon mer kan ju alltid hoppa in:) haha

FINNS DET INGEN I STHLM SOM KAN BYTA SKÄRM eller HELST BARA GLASET OM MÄNNISKAN ÄR TILLRÄCKLIGT DUKTIG?
500 för glasbyte om du fixar glaset.. det tjänar du mer på än att byta skärm?

MVH Telefon123

wilhelmsson? hur har det gått?
vad sa du till försäkringsbolaget?

/tfn123

Hej! Mumien ska återkomma imorgon (torsdag) om hur reparationen har gått!
Jag sa att jag tappat den och att touch displayen är så trasig så att den inte går att använda, så betalade jag självrisken och fick pengar.

Har du tagit kontakt med ditt försäkringsbolag?

japp men är inte klar än, berätta mer sen

hur har det gått?

Tjena! De tar god tid på sig då det verkar klurigt att öppna och sätta ihop telefonen:( ska prata med dem idag:)

hm neaj, vad jag har hört ska det inte vara så svårt. du har inte börjat fundera på att du bllivit lurad?

Ni tror inte att det går att laga glaset med stenskottsmetoden?

hur är det?
det vore as grymt men är inte säker. berätta mer, tack

Den tanken har aldrig slagit mig tlf123.

Har iofs inte fått svar ännu.

tycker det tar väldigt väldigt lång tid för dig wilhelmsson!
tror och hoppas att du snart får tillbaka din iPhone

Jag ringde en glas firma och snackade.
jag tror inte det går att laga med stenskottstekniken.
min spricka är för stor och eftersom det inte är laminerat glas ( dubbelt med plast emellan) så rinner vätskan antagligen igenom och skadar min skärm, så det blir en mumien.se eller liknande för typ 2000
svider för en pojke på 15 vårar xD, var tvungen med lite självömkan där också. haha

jope det tycker jag också, Verkligen. Extra nu när jag lyckats låsa upp pappsens 1.1.3 med ziphone:( jaja mumien skulle ringa idag but who knows?
De blir nog de, tråkigt för dig!!! Lycka till

Bevaka tråden