Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver verkligen RÅD före Iphone-köp!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-05 07:23

Min första fråga, kan ses som lite udda jag vet.. men varför, varför, varför släppte de inte Iphone med 16GB? Jag vet.. för att Touch skulle kunna konkurrera som just mp3spelare..

Men men.. man får väl leva med det, då till mina frågor!

Eftersom jag kört både SE, nokia, Samsung etc etc.. har jag en del koll på mobiler. Iphone är ju ytterst intressant, vissa frågor har ju dykt upp.. hoppas nån därute kan ge mig lite svar!

1, hur stabil är telefonen, med senaste firmware, låser, krånglar den mycket?

2, finns det möjlighet att "spara flera nummer" under kontakterna i telefonboken (ja ni vet som på SE, m.fl.. där du kan ha ett hemnummer, mobilnummer, jobbnummer etc)

3, kan man lägga en visningsbild på en spec. kontakt om man får samtal/sms från denna?

4, är gränssnittet samma som på Ipod Touch? Dvs. när man surfar med att "använda fingrarna" för förstoring, sidbläddring, etc etc, detta även om man bläddrar bland låtar, bilder med mera.. alltså i princip som en Touch!

5, fungerar gamla tillbehör, från tex ipod Touch med Iphone, tänkte på dockningsstationer, laddar, FM-radio etc?

6, MÅTTEN? Touchen är ju rätt slimmad, kan någon säga hur Iphone är i jämförelse??
Vikten kanske skiljer sig mycket? Är designen och själva utformningen densamma?

7, Kan någon ge kritik varför Jag just Inte bör köpa en Iphone?

Tack för er tid.. hoppas på många svar som hjälp i mitt köp!

//najkks

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-05 08:27

1. Svårt att svara på, en del har problem, andra inte
2. Ja
3. Ja
4. Ja
5. Väldigt olika. En del tillbehör verkar tom ha förstört iPhone. Kolla med tillverkaren av tillbehöret först.
6. Tjockare! Och något lite längre, men det är marginellt (måtten finns på Apples hemsida)
7. Är du en person som gillar teknik, prylar och kan tänka dej att "fiffla" lite är det helt OK. Men jag skulle nog dra mej lite för att rekommendera den till en tekniknovis.... även om många tonåringar (som inte gillar teknik) har skaffat den. Låter man bli att installera extra program borde den vara stabilare.

• Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-05 09:01

Kenjon:...

Jo sant, förvisso kör jag en Touch idag, och har ju hackat den litegrann med olika apps etc.

Anledningen till Iphone-köp är att jag vill kunna nyttja Telias "flatrate" -kostnad för surfning, och på så sätt ha en användarvänlig skärm med bra gränssnitt, tycker inte övriga mobiler har lika bra skärmar med sådan bra användarvänlighet som tex. Touch/Iphone..

Har hört att det ska finnas möjlighet att med tex en mobil med "windows mobile" som OS, kunna routa om så att man låter mobilen agera router, sedan kan touchen connecta via wlan.. dock har jag inte lyckats få detta bekräftat ännu, men det låter intressant!

Thanks... keep em coming, behöver mer svar och synpunkter!

//najkks

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-05 09:16

Verkar som du har fått svar på det mesta men det finns ett antal trådar som du ska läsa igenom innan du köper

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/
Alla som är klibbiga innehåller viktiga saker för dig.

. Vilken version du inte ska ha .
. Hur man bär sig åt .
. Hur man installerar svenska menyer .
osv

finns en svensk sida som heter www.ifun.se
som ha en massa guider som förklarar det mesta.

/Tangen

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-05 09:20

Jag vill själv ha en iPhone, men jag kommer att vänta tills den kommer officiellt till Sverige.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-05 13:45
Ursprungligen av Creops:

Jag vill själv ha en iPhone, men jag kommer att vänta tills den kommer officiellt till Sverige.

Då får du vänta länge.

//Rob

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-05 14:31
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-05 14:41
Ursprungligen av najkks:

Min första fråga, kan ses som lite udda jag vet.. men varför, varför, varför släppte de inte Iphone med 16GB? Jag vet.. för att Touch skulle kunna konkurrera som just mp3spelare..

nu släppt

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-05 15:38
Ursprungligen av najkks:

Och svaret på din fråga är att det rent fysiskt bara får plats ett flashminne i iPhone, iPod Touch har plats för två, och eftersom apple köper in 16GB-minnen nu, så blir det automatiskt 32GB i en Touch. Tack Patrik D för informationen i tråden som handlar om apples produktuppdateringar som släpptes idag.

/Herman

• Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-05 18:18

Tack för alla svar.. det har hjälpt!

Såg nu också, som vissa inlägg nämde att iphone släpps i en 16gb! Lycka!!

Frågan är nu bara.. hur är egentligen battertiden på en Iphone??
Har ju ingen direkt möjlighet att testköra ett exemplar...

Vid normal användning, lite surfninf, ringande, messande etc.. vad är standby/taltid på?

Dessutom.. skärmen på Iphone, jämfört med Touch.. är det samma kontrast, känsla, färgkvalitet och storlek!?

//najkks

jag har hört rycktas om att iphone skärmen ska vara bättre en touchen . inget jag är 100a på men den är hur fin som hälst iallafall! jag testade touch på elgiganten och tyckte den kände slite anorlunda.. lite klen på något sätt...

1
Bevaka tråden