Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen MBP uppdatering idag - när?

Tråden skapades och har fått 235 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-03 21:51
Ursprungligen av Alenko:

Därav: "OT". O:-)

Aha. Ett klassiskt försök till trådnappning! Men nu håller vi oss till Pro tycker jag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-03 22:54

Vet sju stycken som beställt MBA som alla tidigare haft PB 12". Så nog tänker nog båda Apple och användare att MBA är ersättaren.
Har otroligt svårt att se det kommer en MBP 12", tror att det är troligare att MacBook Air kommer att få mer portar och att MB blir tunnare och lättare.

Inget utan 16:9 format kommer någonsin mer att se dagens ljus från fruktfabriken mina herrar. Men 9,3, 10,3 eller 11,3 kanske? Men då som surfplatta att stoppa in i en skärm.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-04 03:39

Alltså om man jämför specen på MBP och MB så skiljer de väl inte lika mycket som på ibook vs PB. Tidigare hade de ju, ibook(12,14), PB(12,15,17) och nu har de MB 13 o MBP(15,17).

Ibook + PB12 blev MB medans PB(15,17) blev MBP. Fanns nog ingen mening att göra en MBP12 då det i stort sett skulle bli samma dator som MB förutom en tum mindre skärm.

MBA är apples nya ultraportabla, men dock inte ersättaren till PB12 utan mer ett "nytt koncept". Att MBA är 13" hintar ju om att inte det inte kommer en MBP12. Det är väl i så fall troligare att det kommer en mindre MBA. MBA 11.3 kanske.

Senast redigerat 2008-02-04 03:52
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-04 22:37

Någon som hört något inför morgondagen?

Ursprungligen av simonn:

Någon som hört något inför morgondagen?

http://www.macrumors.com/2008/02/03/new-macbook-pros-appearing-in-retail-inventory/

Vet inte om man skall våga tro på det.

Hoppas, jag hoppas verkligen att den dyker upp på apples hemsida imorgon.!

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-02-05 00:02

Jag hoppas väldigt mycket, inte på en 12" för det vet jag itne om jag är så intresserad av egentligen, men en ny MBP. Dock är jag mycket orolig, och misstänker att jag (och många med mig) kommer att bli besviken. Det känns bara som att hypen har byggts upp runt misstankar och förhoppningar, och väldigt lite trovärdiga rykten.

Ja, idag är det tisdagen då det kan hända att Apple uppdaterar MacBook Pro (dvs 15 och kanske 17 tum, inte någon ny 12-tummare).

Samtidigt är det "supertisdagen" i USA idag, så frågan är om Apple släpper något en sådan dag? Iofs är det ingen ny produktlansering utan bara mindre förbättringar, så kanske att dom ändå gör det. Efter lunch lär vi märka, om Apple Store går ner...

Sen är det ju fettisdagen här i Sverige, fast jag vet inte om Apple tar hänsyn till det

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-02-05 09:55
Ursprungligen av Adrian B:

Sen är det ju fettisdagen här i Sverige, fast jag vet inte om Apple tar hänsyn till det

OT. Fettisdagen är inte specifikt svensk. http://en.wikipedia.org/wiki/Fat_Tuesday

  • Medlem
  • 2008-02-05 10:46
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, idag är det tisdagen då det kan hända att Apple uppdaterar MacBook Pro (dvs 15 och kanske 17 tum, inte någon ny 12-tummare).

Samtidigt är det "supertisdagen" i USA idag, så frågan är om Apple släpper något en sådan dag? Iofs är det ingen ny produktlansering utan bara mindre förbättringar, så kanske att dom ändå gör det. Efter lunch lär vi märka, om Apple Store går ner...

Sen är det ju fettisdagen här i Sverige, fast jag vet inte om Apple tar hänsyn till det

Talade med återförsäljare igår - en av dem hade en mycket intressant observation. Då det råder totalt snökaos i Kina är det typ ingen teknikleverantör som faktiskt får sina beställningar just nu. Återförsäljaren menade att det inte vore så smart att släppa nya produkter i detta läge & nog har denne en poäng.

Don't get your hopes up.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-02-05 11:08
Ursprungligen av FrrH:

Då det råder totalt snökaos i Kina är det typ ingen teknikleverantör som faktiskt får sina beställningar just nu.

Mnjae. Anledning till att kineserna ligger lågt nu är att det kinesiska nyåret pågår och då är alla hemma och dricker risvin och bär sig åt.

29 januari till 17 februari är det i år.

  • Medlem
  • 2008-02-05 11:17
Ursprungligen av Mija:

Mnjae. Anledning till att kineserna ligger lågt nu är att det kinesiska nyåret pågår och då är alla hemma och dricker risvin och bär sig åt.

29 januari till 17 februari är det i år.

Hah,

fast nog verkar det ha ramlat några flingor trots allt.

CNN har knarkat snöbilder därifrån i ett par dagar. Jaha, tillbaka till topic. Ber om ursäkt.

Ursprungligen av FrrH:

Talade med återförsäljare igår - en av dem hade en mycket intressant observation. Då det råder totalt snökaos i Kina är det typ ingen teknikleverantör som faktiskt får sina beställningar just nu. Återförsäljaren menade att det inte vore så smart att släppa nya produkter i detta läge & nog har denne en poäng.

Don't get your hopes up.

Jag tror fortfarande på det och att Apple Store gått ner bara bekräftar mina misstankar...

Edit: Att svenska Apple Store inte är nere (ännu iaf) samt att det kommit rykten kring iPhone 16 GB gör att det kanske ändå inte är så säkert att det blir MacBook Pro idag... vi får nog snart veta...

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-02-05 13:26
Ursprungligen av Adrian B:

vi får nog snart veta...

Ja, hur lång tid brukar det ta innan den kommer upp igen?

Lunch, svensk eller san fransisco?
Minus åtta timmar..

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-02-05 12:19
Ursprungligen av BeachMagnus:

Lunch, svensk eller san fransisco?
Minus åtta timmar..

Svensk tid. Brukar ske runt kl 13.00, om jag inte har fel.

Just nu skiter jag i hur uppdateringen blir, jag vill bara veta om jag ska pruta eller inte

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-05 12:32

Nu är Apple Store US nere.. Alltid något

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-05 12:36

Oj!!! Kom igen nu rå!!

Såg just det med Wiiiie

Fortfarande bara US, Canada och Mexikos AppleStores som är nere. Det tyder tyvärr inte på nån Macbook Pro.

Jag tror tyvärr på en 16 GB iLur :/
*Hållertummarna*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-05 14:09

skumt att inte franska/tyska/brittiska store är nere om det är en iPhone uppdatering...

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-02-05 14:38

Skit! Det blev ingen ny MBP.
iPhone 16GB och iPod Touch 32GB verkar vara det nya. Vem bryr sig liksom?

gah, detta börjar bli irriterande

meh... Nu blev jag riktigt, riktigt besviken och arg.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-05 16:17

Uppdateringen kommer... förhoppningsvis nästa tisdag..och nästa.. och nästa

Att vänta är nog det vi människor gör mest under vår livstid.. Suck.

Som Adrian skrev. Supertisdagen är ju en sällsynt fånig dag att lansera något nytt på. Typ omöjligt att få genomslag i media.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-08 22:23

Det senaste ryktet är väl en gemensam release för iPhone SDK, OS X 10.5.2 och MBP uppdateringar den 26 februari. Kanske berättar Steve då också att Time Capsule har börjat levereras etc.

Bevaka tråden