Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billiga SIM-kort för iPhone - fungerar dom?

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av sääbää:

Varför dubblar ni priserna?

Det kostade 249:- förut och nu tar ni hela 499:-

Ursprungligen av krokofanten:

Vi vet att kortet skall vara pålitligt och det är inte alls så billigt som vi först trodde vilket gör att vi inte kommer att kunna sälja det för samma pris som innen. alla som har beställt kommer självklart dock att få det överenskomna priset om dom vill ha kortet.

Sedan så kan det säkert vara så att efterfrågan blev så stor att de insåg att det går att tjäna en hacka, och det är inget fel med det tycker jag.

Mumien.se

Hej

Jag håller med dig. varför höjer vi priserna? Jo för att vi trodde det var en vanlig billigetspryl som vilken som helst från den leverantören. Men ack vad vi bedrog oss. Vi ger mycket mer än vad vi sålde dom första korten för: Men vi är ju tvungna att stå för det vi erbjuder.

Nu får vi in nya fräscha kort i alla fall. Så för dom som inte vill betala för den ganska dyra hårdvaru upplåsningen är det ett bra alternativ.

Stefan
/M

Ursprungligen av krokofanten:

Hej

Jag håller med dig. varför höjer vi priserna? Jo för att vi trodde det var en vanlig billigetspryl som vilken som helst från den leverantören. Men ack vad vi bedrog oss. Vi ger mycket mer än vad vi sålde dom första korten för: Men vi är ju tvungna att stå för det vi erbjuder.


Stefan
/M

Trodde? Brukar man inte räkna ut en vinstmarginal och kolla hur mycket man köper in sina varor för?
Så ni köpte in några simkort och antog att de kostade X kronor..

Jaja menar inte att ni skall sänka priserna igen då jag beställde kort från ebay men det var bara lite otydligt skrivet.

kort

Hej

Ja vi "trodde" för det var vad dom sa till oss innan dom skickade dom. När fakturan väl kom så var det inte så roligt.:'(

Men jämfört med Stealth och Bladox så känns dom som ett fynd.;)

//Stefan

Vågar du stoppa in vad-sim-helst in i din söta?

Ursprungligen av krokofanten:

Hej

Ja vi "trodde" för det var vad dom sa till oss innan dom skickade dom. När fakturan väl kom så var det inte så roligt.:'(

Men jämfört med Stealth och Bladox så känns dom som ett fynd.;)

//Stefan

Fynd idag kan lätt bli en mardröm imorgon.
Jag betalar hellre en tusenlapp för något som jag "vet" och inte bara "tror" att det funkar.
Vad har ni för garantier för kortet? Täcker ni mina förluster orsakade av "fyndet"?
Här är en bra sammanfattning på ALLA SIM-adapters till iPhone.
Gissa varför inte DualSim är inte med?

Ödmjukhet en självklarhet.

Hej
Håller med dig. Och vi har aldrig varit så försiktiga någonsin på 4 år när vi släppt en "upplåsningsnyhet" som nu.O:-)
Vad för typ av garanti är det du tänker på. Jag menar självklart garanterar vi att det fungerar. Om det inte fungerar så får man skicka tillbaka det.
Förluster? Vad för förluster menar du?
Det var en bra sammanställning. Skulle gissa att vårt kort är någon av dom som är uppställda där. Förutom Bladox och Stealth då. Men jag är på min leverantör om att få fram mer info om korten. Exempelvis om dom är omprogrammerbara eller inte. Huruvida det i så fall spelar någon roll. Dessutom hoppas vi få in en kille i morgon som skall prova på sin 1.1.3.
Aha nu såg jag...:p Du arbetar också med Iphone SIM kort fast i Stockholm. Då förstår jag din inställning lite bättre.
Jag kan glädja dig med att Mumien.se öppnar i Stockholm under 2008 då kan vi träffas och jämför SIM korts adapters.;)
//Stefan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-25 03:55
Ursprungligen av returdesign:

Gissa varför inte DualSim är inte med?

Kan inte du berättta, jag vill veta!

Verkar som vissa har ett motstånd till billigare simlösningar, men jag har ännu inte sett någon som kan motivera detta i klara termer.
Det enda som upprepas är de billigare inte att lita på och att man inte ska snåla på en så dyr investering som iphonen är, och liknande luddiga resonemang...

E de någon som med konkreta exempel kan avråda från tex. dualsim, easysim, eller kanske klargöra på vilket vis stealth skulle vara bättre?

Tack för svar!

  • Medlem
  • 2008-01-23 17:20

Är det någon som har fått sitt kort ännu från Mumien? Dom skulle ha skickat mitt igår men det dök inte upp idag.
Jösses nu har man gått i en och en halv månad utan att kunna ringa med den lilla godbiten.

/Majk

Om jag har fattat det hela rätt så kan man inte programmera om den typen av SIM-lösningar. Vilket skulle kunna bli ett problem i och med framtida mjukvaru-uppdateringar av iPhone. Sedan hur lätt det är att programmera om en dyrare SIM-lösning vet jag inte.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-25 12:31

Någon som fått hem kortet än och testat?

Tänkte nämligen lägga in beställning.. Köpte ett kort från iphonesimfreer eller vafan sidan hette, men det dykte aldrig upp (en månad sedan jag la beställningen..) och de svarar inte på mail. Så nu vill jag beställa via en svensk sida och slippa paypalskiten!

Och det verkar ju bra att man kan returnera det om det inte skulle funka.
/M

Jag fick hem mitt kort idag. Jag har inte testat det eftersom min iPhone redan är operatörsupplåst via mjukvara.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-25 14:15

Du vill inte sälja ditt då? Någon annan som testat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 19:27

Någon som vågat beställa Brandos version?
http://mobile.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=03116

Bra pris!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-26 20:06

Översikt över alla SIM-lösningar till iPhone 1.1.2 för er som undrar:

http://www.iphoneinfo.se/alla-sim-losningar-till-iphone-112/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-26 20:51

Har haft DualSim från mumien.se i en vecka nu och det har fungerat helt problemfritt.
Efter att kortet blivit tillskuret och installerat i telefonen var det bara att köra iWorld från Installern. Allt tog ca tre minuter och efter det är livet mycket ljusare och lättare att leva ;).

Kan inte annat än att varmt rekomendera både kortet och mumien.se. De var verkligen proffsiga och vet vad de håller på med.
Är superglad att jag hittade denna affär bara tio minuters gångväg hemmifrån.
Är det någon som har några frågor så är det bara att dra iväg ett PM.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-01-26 23:08

11. Det är inte tillåtet att marknadsföra egen eller andras näringsverksamhet genom forumet utan tillstånd ifrån forumledningen. Som privatperson kan du radannonsera i dedicerade forum för detta.

Senast redigerat 2008-01-28 22:55
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-26 23:31

Vet inte om jag tycker det är varken dumt eller snålt att betala en fjärdedel av vad ni säljer erat kort för när det gör precis samma sak som mumiens kort. (köppte det för gamla priset)
Tror säkert att mumien skulle ta tillbaka kortet om det visade sig att det strulade.

IC chip

Hej

IC kretsen på DUAL sim korten vi säljer är inte för att programmera dom. Den är till för att gå förbi IMSI kontrollen. Så den är inte programmerbar av slutkund.

//Stefan
/M

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-02-02 11:13

Hallå! Jag har beställt ett Dual Sim kort från Mumien och är i grund och botten ganska trött på att vänta på software unlock (man blir ju lite frustrerad Har en 1.1.2 OOB från Usa och undrar om det bara är att återställa telefonen och tuta och köra med det nya Dual sim kortet? (Har den jailbreakad på 1.1.1 idag) Kanske dum fråga men det är ju det som forum är till för!! Tack på förhand!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-02-03 00:09

Jag har köpt kort från mumien men får det inte att fungera. Har en 1.1.2 som först är nedgraderad och jailbreakad osv sedan uppdaterad till 1.1.2. Har installerat iWorld också.

Har testat tre simkort, varav ett nytt, utan resultat. Får bara besked om "inget sim". Ett par gånger har jag sett att det står "söker nät" (el likn) men sedan dyker bara felmeddelandet upp igen. Har läst igenom en massa inlägg här men blev inte klokare. Tips någon?

mumien.se

Hej

Om ni eventuellt inte får korten att fungera eller om ni har synpunkter idèer så är ni välkomna att höra av er. Vi byter kort för dom som inte fungerar.

En del har fått Comviq (konstigt nog) att fungera och för en del fungerar alla kort direkt,

//Stefan
Mumien.se

  • Medlem
  • 2008-02-03 10:05

Hej

Jag har också problem med korten. Jag har mailat er och tror kanske att jag fått fel kort, för UK istället för US. Har 1.1.2 nedgraderad till 1.1.1 jailbreakad och sen uppgraderad till 1.1.2 och jailbreak. Får meddelande "Incorrect SIM". Har provat med två olika simkort och två dualsim.

Var ifrån ska man beställa om man vill ha ett unlock sim så snabbt som möjlig?

pfekz har samma problem som dig kör med ett turbosim o provat med både telenor och comviq kontantkort men får samma felmeddelande, incorrect sim. Har 1.1.2 OOB självklart nedgraderad, aktiverad, jailbreakad, upgraderad till 1.1.2 igen och jailbreakad. har gjort denna process ett par gånger och testade kortet när telefonen var i 1.1.1 läge men ingen tur där heller. Kan ha ett sim för USA lurar min är UK.

Mitt fungerar med telias 2G kort, funkade inte med deras 3G. Funkar även i 1.1.3 med 1.1.2's bootloader.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-02-27 08:37

Någon som fått tillbaka sina pengar än, eftersom kortet inte fungerade? Inte jag iaf..

Jag har heller inte fått några pengar...eller svar på mail om när de kan tänkas komma! Kortet är returnerat så bollen ligger inte hos mig längre. Jag har följt avtalet och har skriftligt löfte på att pengarna ska betalas tillbaka, väntar ett par dagar till sedan får man ta det ett steg längre...

Hej

Dom som inte fått pengar tillbaka som skall ha det (två stycken) mig veterligen har fått det. Har ni några problem med det så hör av er till oss istället.

Stefan

Mumien.se

Bevaka tråden