Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedgradera 1.1.3, får okänt fel uppstod (1)

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPhone har jävlats hela dagen.

Kan inte nedgradera från 1.1.3 till 1.1.2, 1.1.1 eller 1.0.2
Får okänt fel uppstod (1)

Har testat med olika portar, olika versionen av iTunes, kabel/docka, laddat hem firmware filerna från olika siter med olika webbläsare.

Jag kan återställa 1.1.3 till 1.1.3 men inte till någon tidigare version. Får samma fel hela tiden.

Kan man köra en restore utan att använda iTunes?

Nån som har någon idé?

Senast redigerat 2008-02-08 18:42
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-08 19:58

Samma problem...

Jag råkade ut för samma sak igår, när jag uppgraderade till 1.1.3 via iTunes. Gjorde detta för att komma åt det nya basebandet, för att sen gå ner till 1.1.1 - 1.1.2 och sen köra den officiella 1.1.3 jailbraken.
Till slut valde jag att gå via windows och iBricks. Det löste sig tillslut genom att gå ner till 1.0.2 via iBricks sen uppgradera till 1.1.1 via iTunes i windows. Sen gick jag tillbaka till iTunes i Macen och körde en ny återställning till 1.1.1. Det löste sig tillslut efter många timmars slit....
Nu sitter jag iallafall på 1.1.3 med det nya basebandet! Allt fungerar perfekt!!

suck, jag som svurit på att jag aldrig mer ska köra windows

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 01:04
Ursprungligen av Krokodilen:

suck, jag som svurit på att jag aldrig mer ska köra windows

Det har inget med Windows att göra. Du gör fel när du försöker starta iPhone i DFU/Recovery Mode. Sök här på forumer eller läs på iclarified, ifun eller googla hur man gör det.

//Rob

Nix. Har varit i DFU hela tiden.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-09 02:06
Ursprungligen av Krokodilen:

Nix. Har varit i DFU hela tiden.

Starta om iPhonen och/eller datorn. iPhonens skärm ska vara svart.

//Rob

Kan tillägga att jag också brottades ganska länge med felkod (1) i iTunes när jag försökte återställa/nedgradera firmware. Det är som Robo-X säger, ni har säkert missat att sätta iPhone:n i DFU-läget. I det läget ska man INTE se något på iPhone-skärmen dvs ingen iTunes-symbol med sladd. Den ska bara vara svart som sagt.

Det är lite pilligt att komma in i DFU-läget och man får hålla på några gånger innan man lyckas för man får vara ganska snabb med knapparna i en del lägen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-09 11:26

Starta iTunes och låt den hitta telefonen
Tryck på både Home och Power samtidigt, vänta tills telefonen försvinner från iTunes
När den försvinner, släpp Powerknappen, men håll kvar Homeknappen
När iTunes hittar telefonen igen, släpp Homeknappen

Och det är just det där sista, precis när telefonen ploppar upp i iTunes ska man släppa home-knappen. Håller man den lite för länge så blir det återställningsläget istället för DFU-läget.

Återställningsläget = iTuneslogga + kabel på iPhoneskärmen
DFU-läget = Svart iPhone-skärm

jo fick det att funka, tack för hjälpen.

Kollade lite på nätet och det finns flera guider för DFU-tyvärr säger de lite olika.

Jag har stött på lite problem. Vill nedgradera min 1.1.3, och gör precis det som står i denna text för att komma in i DFU-läge, men får fortfarande problem (1)..... Skärmen är svart, det vill säga det blir ingen sladd, ingen applesymbol osv när jag kommer in i läget, utan skärmen är helt svart, dock så står det att ett okänt fel uppstår. Några tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 11:31
Ursprungligen av ryanshitlipz:

Jag har stött på lite problem. Vill nedgradera min 1.1.3, och gör precis det som står i denna text för att komma in i DFU-läge, men får fortfarande problem (1)..... Skärmen är svart, det vill säga det blir ingen sladd, ingen applesymbol osv när jag kommer in i läget, utan skärmen är helt svart, dock så står det att ett okänt fel uppstår. Några tips?

När du kopplar in iPhonen till din dator står det i iTunes att den är i recovery mode?

//Rob

Jag startade om både datorn och iPoden en gång till när jag fick fel (1) ändå, då funkade det för mig. Försök med det.
Sen har jag läst på Apples supportforum att de rekommenderar att man säter dockan till iPhonen direkt i datorns USB-portar om man har problem dvs inte via någon USB-hub.

Det verkade ha löst sig.... Itunes är fan nog bland det sämsta program jag har stött på om nu ursäktar. Har i alla fall försökt få ner en 1.1.3 till 1.1.1 och det bara jävlas... som längst kom jag till att den var jailbreakad och klar, men inga services funkade.... man är ju ingen klippa på detta, och det finns ju 300 miljarder guider där ute, varav ingen säger samma sak och på ett enkelt sätt... några tips på en bra guide?

Det här är tamef*n det värsta skit jag har varit med om. Inga problem med min touch, men iphone bara strular....

har en 1.1.2 med bl 4 OOB.... knäckte det häromdagen och uppgraderade till 1.1.3, helt upplåst och allt var frid och fröjd... sen efter ett par dagar så började sms paja, kartor, mail.. allt typ... kändes ostabilt och stärkte inte min redan osäkra inställning till iphone alls... nu ville man ju nedgradera till 1.1.2.

1. hittade en guide, försökte nedgradera till 1.1.1....
2. kom fram så långt så jag fick slå *#306# och allt det där... verkade som jag lyckades jailbreaka skiten....
3. sen tappade jag all service.... wifi, ringa... inget funkar.... dessutom dyker det upp ett meddelande att jag måste kontakta apple för att den inte har fungerande telefoni....
4. försöker återställa den 1.1.1 som jag körde från början, men nu får jag felmeddelande efter felmeddelande... det sista var #1604 tror jag..... inget funkar jävlar i mig.... jag har suttit med det här nu i ett par timmar, hatar den här jävla telefonen, och åker till egypten imorgon och MÅSTE ha en telefon med mig..... TÄNK vilket drömscenario med en 1.1.2 som funkar som det ska!!!!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-02-11 23:31
Ursprungligen av ryanshitlipz:

Det här är tamef*n det värsta skit jag har varit med om. Inga problem med min touch, men iphone bara strular....

har en 1.1.2 med bl 4 OOB.... knäckte det häromdagen och uppgraderade till 1.1.3, helt upplåst och allt var frid och fröjd... sen efter ett par dagar så började sms paja, kartor, mail.. allt typ... kändes ostabilt och stärkte inte min redan osäkra inställning till iphone alls... nu ville man ju nedgradera till 1.1.2.

1. hittade en guide, försökte nedgradera till 1.1.1....
2. kom fram så långt så jag fick slå *#306# och allt det där... verkade som jag lyckades jailbreaka skiten....
3. sen tappade jag all service.... wifi, ringa... inget funkar.... dessutom dyker det upp ett meddelande att jag måste kontakta apple för att den inte har fungerande telefoni....
4. försöker återställa den 1.1.1 som jag körde från början, men nu får jag felmeddelande efter felmeddelande... det sista var #1604 tror jag..... inget funkar jävlar i mig.... jag har suttit med det här nu i ett par timmar, hatar den här jävla telefonen, och åker till egypten imorgon och MÅSTE ha en telefon med mig..... TÄNK vilket drömscenario med en 1.1.2 som funkar som det ska!!!!

Amen det är väl inte iPhones fel att det strular när vi sitter å hackar i den? Oavsett om du ska till månen och MÅSTE han en lur med dej!

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-02-10 13:39

Jag har lyckats nedgradera min telefon från 1.1.3 till 1.1.1! Men problemet här är att jag inte kan nedgradera basebandet från 1.1.3 , 04.03.13_G till det lägre basbandet Det verkar tydligen helt omöjligt. Inte ngn som vet något om det är möjligt att nedgradera basebandet med en orginal 1.1.2 iphone , bl 4,6 ?! Vore tacksamt

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-02-11 23:22

Får felmeddelande 1604 när jag försöker ändra fw, när jag sedan startar iNdependence så får jag upp ett felmeddelande "Error registering for callbacks from iPhone" vad betyder detta? Hur kommer jag runt detta?

1
Bevaka tråden