Jag har samma problem på min MacBook Pro och på mitt Apple Wireless Keyboard (Aluminium). Det finns ju inga dedikerade knappar för hakparentes på svenska tangentbord. Hur gör man för att ändra penselstorlek i Photoshop CS3 (engelsk version)?
å och ¨ funkar inte.
Jag har själv samma problem och sitter också med exakt samma hårdvara som du. Det verkar som att Photoshop inte "förstår" fn-knappens funktion utan bortser från den. Om du går in i edit och sedan "keyboard Shortcuts..". Väl där väljer du "Tools" i Rullgardingsmenyn som heter "Shortcuts for".
Nu dyker alla genvägar till verktygen fram och Increase, decrease brush size hittas nästan längst ner.
Det ser väldigt lätt ut att byta ut [ respektive ] men Photoshop envisas med att bara kunna använda en bokstav som genväg och fn knappen känns inte igen.
Jag försökte lösa det med att byta ut [ mot ä och ] mot ' men det visade sig inte heller gå. Photoshop envisas nu med att inte känna igen bokstaven ä. Andra specialtecken såsom ¨ gav faktiskt att Photoshop krashade och jag fick starta om programmet.
Det hela slutade med att jag valde , och . som genväg och därmed ersatte det som de tidigare pekade på. Nämligen Previous och next brush. De använder jag inte i alla fall.