Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LocateMe i 1.1.3

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-10 12:04

Är det någon som får LocateMe funktionen som följde med i 1.1.3 uppdateringen att fungera alls? För mig står den bara och tuggar och inget händer. Vet att det finns alternativ som Navizon men det vore ändå fint att få igång den "inbyggda" funktionen.

Har en 1.1.2 OTB som jag jailbreakat och aktiverat upp till 1.1.3 och därefter kört unlock enligt senaste instruktioner. Allt annat fungerar för övrigt bra.

Något tips?

Micke

Google is your friend! Om du hade sökt hade du snabbt sett att du måste köra antingen LocateMe eller Navizon för att Googles hitta-mig funktion ska funka på en soft-updaterad 1.1.3! Testa!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-10 12:33

"Yes Google is my friend most of the time" i 99 av 100 fall dvs, men inte denna gång tyvärr, därav frågan här. Och problemet kvarstår för varken Navizon eller LocateMe i installer programmet vill fungera att installera. Möjligen att Navizon 2.0 som precis släppts gör det, har inte hunnit testa ännu.

Micke

Om det ej går att installera Navizon eller LocateMe via installer är det stor sannolikhet att du har inte plats kvar på din 300MB partison. Prova att flytta ringsignaler eller fonts med BossTool till att skapa plats. Jag har OTB 1.1.2 uppgraderad till 1.1.3 och LocateMe funktionen i Google Maps fungerar efter att jag installerade LocateMe.

Även jag har problem med Locate me. Det står bara Failed när den är klar.
Navizon tror att jag befinner mig i Seatle, det kanske är nån inställning som strular, men jag har gått in på deras hemsida och ritat kartan runt Uppsala...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 20:30

starta bara EDGE så ska det fungera m LocateMe. Stänger man ner detta så fungerar inte positioneringen ej

För att kunna använda EDGE måste man ha Telia som operatör. Är detta en förutsättning för att positioneringen ska fungera? Jag har själv Tele2. och de har inte EDGE i sina nät, någon som fått det att fungera med Tele2?

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-02-15 10:15
Ursprungligen av gryden:

För att kunna använda EDGE måste man ha Telia som operatör. Är detta en förutsättning för att positioneringen ska fungera? Jag har själv Tele2. och de har inte EDGE i sina nät, någon som fått det att fungera med Tele2?

>Gör inställningarna för EDGE men eftersom din operatör inte stödjer det kommer telefonen att använda sig av GPRS istället. Så använd Tele 2´s inställningar för GPRS så ska det lösa sig fin fint!

Har själv Telenor så får göra likadant!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 13:03
Ursprungligen av gryden:

För att kunna använda EDGE måste man ha Telia som operatör. Är detta en förutsättning för att positioneringen ska fungera? Jag har själv Tele2. och de har inte EDGE i sina nät, någon som fått det att fungera med Tele2?

Jag kör Telenor och EDGE, fungerar klockrent
APN: services.telenor.se
User: lämnas tomt
Lösen: lämnas tomt

Ursprungligen av Parre:

Jag kör Telenor och EDGE, fungerar klockrent
APN: services.telenor.se
User: lämnas tomt
Lösen: lämnas tomt

Jag tror säkert det fungrar för dig. Med motsvarande inställningear på min telefon fast med Tele2 kan jag också surfa, men inte med EDGE, det blir GPRS. Telenor och Tele2 har inte EDGE i sina nät.

Ursprungligen av gryden:

Jag tror säkert det fungrar för dig. Med motsvarande inställningear på min telefon fast med Tele2 kan jag också surfa, men inte med EDGE, det blir GPRS. Telenor och Tele2 har inte EDGE i sina nät.

inställningar för att GPRS skall fungera med Tele2Comviq?
APN: internet.tele2.se
Anv: gprs
Lösen: internet

Ursprungligen av karmanghia62:

inställningar för att GPRS skall fungera med Tele2Comviq?
APN: internet.tele2.se
Anv: gprs
Lösen: internet

För mig funkar det fint utan anv och lösen!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 12:19
Ursprungligen av Parre:

starta bara EDGE så ska det fungera m LocateMe. Stänger man ner detta så fungerar inte positioneringen ej

Hjälper inte mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 13:05
Ursprungligen av wat:

Hjälper inte mig.

Prova att starta om telefonen ett par gånger. kanske flytta dig till en annan location. Typ på jobbet eller hos en vän och köra programmet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 12:58

Att installera LocateMe fungerade. Nu är det avinstallerat och funktionen fungerar fortfarande i Maps applikationen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 22:48

kia2: Testa starta om telefonen. Fungerar det fortfarande?

  • Medlem
  • Lycksele
  • 2008-02-15 23:29

samma problem hos mig, 1.1.2oob softuppgraderad till 1.1.3 sedan neo unlockad, instalerade locateme men det vill inte fungera trots omstartningar och allt möjligt står bara "your possition could not be determined"

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-16 00:14
Ursprungligen av zemren:

samma problem hos mig, 1.1.2oob softuppgraderad till 1.1.3 sedan neo unlockad, instalerade locateme men det vill inte fungera trots omstartningar och allt möjligt står bara "your possition could not be determined"

Softupgraderad?

//Rob

  • Medlem
  • Lycksele
  • 2008-02-18 08:52
Ursprungligen av Robo-X:

Softupgraderad?

//Rob

jag menade soft 1.1.3 jailbreake by dev team:)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-18 09:34
Ursprungligen av zemren:

jag menade soft 1.1.3 jailbreake by dev team:)

Jag vet vad du menade. Därav men jag kanske skulle ha skrivit LOL. Det finns ingen anledning att köra softupgraden nu.

//Rob

  • Medlem
  • Lycksele
  • 2008-02-19 22:51
Ursprungligen av Robo-X:

Jag vet vad du menade. Därav men jag kanske skulle ha skrivit LOL. Det finns ingen anledning att köra softupgraden nu.

//Rob

den kanske uppgraderades innan unlocken ;)fanns;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-18 08:56
Ursprungligen av wat:

kia2: Testa starta om telefonen. Fungerar det fortfarande?

Nej. Var tvungen att installera Locate Me igen.

Testade först med mitt Comviq sim men varken Google, LocateMe eller Navizone lyckades hitta en pos. Satte då i ett Telenor sim och fick följande resultat. Blå ring är Google och röd prick är LocateMe, själv bor jag och befinner mig i Linköping

För mig fungerar "Locate me" ruskigt bra på vissa platser (prickar in mig med 5-10 m felmarginal) men hittar inte mig alls på andra. Jag kör Tele2/Comviq och har även Navizon installerad.

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-02-18 12:11

Själv är jag tydligen i Singapore!!! Trevligt trevligt:P

Hälsningar från Budapest! I(Edge). Hemma i Nacka igen! (Navizone)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-19 00:49

Min funkar i centrala Gbg.

  • Medlem
  • 2008-02-19 01:38

Funkar förbluffande bra här. Missar med nåt kvarter. Jag hamnar i alla fall i rätt del av stan. I kombination med vägvisaren kan det t om vara användbart.

Har nu även testat Navizon och måste säga att den fungerar ruskigt bra med upplåst 1.1.3 OOB. Mycket bättre än Locate Me. Riktigt grymt funktion. Jag har nu Telenor men hade man haft Telia hade positioneringen funkat/träffat ännu bättre.

Min fungerar perfekt i en liten stad som ljungby! hehe

Bevaka tråden