- mikced
- Medlem ●
- Stockholm
Är det någon som får LocateMe funktionen som följde med i 1.1.3 uppdateringen att fungera alls? För mig står den bara och tuggar och inget händer. Vet att det finns alternativ som Navizon men det vore ändå fint att få igång den "inbyggda" funktionen.
Har en 1.1.2 OTB som jag jailbreakat och aktiverat upp till 1.1.3 och därefter kört unlock enligt senaste instruktioner. Allt annat fungerar för övrigt bra.
Något tips?
Micke
"Yes Google is my friend most of the time" i 99 av 100 fall dvs, men inte denna gång tyvärr, därav frågan här. Och problemet kvarstår för varken Navizon eller LocateMe i installer programmet vill fungera att installera. Möjligen att Navizon 2.0 som precis släppts gör det, har inte hunnit testa ännu.
Micke
Om det ej går att installera Navizon eller LocateMe via installer är det stor sannolikhet att du har inte plats kvar på din 300MB partison. Prova att flytta ringsignaler eller fonts med BossTool till att skapa plats. Jag har OTB 1.1.2 uppgraderad till 1.1.3 och LocateMe funktionen i Google Maps fungerar efter att jag installerade LocateMe.
För att kunna använda EDGE måste man ha Telia som operatör. Är detta en förutsättning för att positioneringen ska fungera? Jag har själv Tele2. och de har inte EDGE i sina nät, någon som fått det att fungera med Tele2?
>Gör inställningarna för EDGE men eftersom din operatör inte stödjer det kommer telefonen att använda sig av GPRS istället. Så använd Tele 2´s inställningar för GPRS så ska det lösa sig fin fint!
Har själv Telenor så får göra likadant!
För att kunna använda EDGE måste man ha Telia som operatör. Är detta en förutsättning för att positioneringen ska fungera? Jag har själv Tele2. och de har inte EDGE i sina nät, någon som fått det att fungera med Tele2?
Jag kör Telenor och EDGE, fungerar klockrent
APN: services.telenor.se
User: lämnas tomt
Lösen: lämnas tomt
Jag kör Telenor och EDGE, fungerar klockrent
APN: services.telenor.se
User: lämnas tomt
Lösen: lämnas tomt
Jag tror säkert det fungrar för dig. Med motsvarande inställningear på min telefon fast med Tele2 kan jag också surfa, men inte med EDGE, det blir GPRS. Telenor och Tele2 har inte EDGE i sina nät.
Jag tror säkert det fungrar för dig. Med motsvarande inställningear på min telefon fast med Tele2 kan jag också surfa, men inte med EDGE, det blir GPRS. Telenor och Tele2 har inte EDGE i sina nät.
inställningar för att GPRS skall fungera med Tele2Comviq?
APN: internet.tele2.se
Anv: gprs
Lösen: internet
samma problem hos mig, 1.1.2oob softuppgraderad till 1.1.3 sedan neo unlockad, instalerade locateme men det vill inte fungera trots omstartningar och allt möjligt står bara "your possition could not be determined"
Softupgraderad?
//Rob
Testade först med mitt Comviq sim men varken Google, LocateMe eller Navizone lyckades hitta en pos. Satte då i ett Telenor sim och fick följande resultat. Blå ring är Google och röd prick är LocateMe, själv bor jag och befinner mig i Linköping
För mig fungerar "Locate me" ruskigt bra på vissa platser (prickar in mig med 5-10 m felmarginal) men hittar inte mig alls på andra. Jag kör Tele2/Comviq och har även Navizon installerad.
Har nu även testat Navizon och måste säga att den fungerar ruskigt bra med upplåst 1.1.3 OOB. Mycket bättre än Locate Me. Riktigt grymt funktion. Jag har nu Telenor men hade man haft Telia hade positioneringen funkat/träffat ännu bättre.
Min fungerar perfekt i en liten stad som ljungby! hehe