Nu är jag sjukt förbannad på den här J***a telefonen. Jag har aldrig stött på en mer instabil och jobbigare telefon att arbeta med! Här kommer min historia. Jag är grymt intresserad på att höra om ngn har några tips till mig som kan få mig på fötter igen!
Iphone: 1.1.2 OOOB + Next sim 2
För några dagar sen så körde jag den där nya knäcken som drar ner BL till 3.9. Då var det inga problem och jag kunde ta bort Next sim kortet. Uppgraderade då till firmwaren från hellvetet (1.1.3) som har gjort mitt liv till en plats i Limbo just nu och har fått mig att avsky denna förbannade hellvetesmaskin (AAAARGH!!!!!!!!)
Allt fungerade till en början. Jag kunde ringa osv osv, men sedan började SMS funktionen att paja... testade lite lösningar för att se om det skulle funka, men ingen lösning alls funkade. Sen dog maps, och sen dog kalender, och sen funkade inte snabblänkarna till hemsidor som man i 1.1.3 kan lägga på homeskärmen... i vilket fall som helst så verkade allt paja.
Nu var man lite sne, och ville då gå tillbaka till 1.1.1 för att sedan uppa till 1.1.2 och stanna där.
Jag har följt diverse olika guider och kom så pass långt att jag kom till den "slide for emergency" skärmen där man ska slå in *#301#, 306 eller 307....
Gjorde detta, lyckades komma till telefonboken
Lade till en prefs: och adressen till i.unlock.no.....
Körde jailbreakme......
allt verkade bra... kom till hemskärmen... allt verkade funka, knäckt o allt, men sen så tappar jag all service... det började med Wifi, sen telefondelen......
Nu har jag kört om nedgradering till 1.1.1 typ 8 gånger, och 1.1.0.2 typ 4 gånger....
Jag kommer till den slide to emergencyskärmen.... när jag ska slå in numret för att ringa min egen iphone så går allt superslött, och siffrorna dyker upp efter typ 10 sekunder, sedan funkar inte Call-knappen.
Nu så har Repair Needed dykt upp. Det står att iphone kan inte göra eller ta emot samtal.
DÄR är jag idag, och vette fan vad jag ska göra.... tycker det är mest problem med denna förbannade telefon, och den retar upp mig, men har jag betalat en förmögenhet till någon skattefuskare som svartimporterar en hell pall med iphone från usa så vill man gärna att den ska funka!
Jag är jättetacksam för all hjälp jag kan få angående detta då jag nu är förbannat jävla uppgiven och mest hatar allt vad teknik heter för tillfället!!
Tacksam för svar snarast.. åker till egypten om ett par timmar!