Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iPhone 1.1.2

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är jag sjukt förbannad på den här J***a telefonen. Jag har aldrig stött på en mer instabil och jobbigare telefon att arbeta med! Här kommer min historia. Jag är grymt intresserad på att höra om ngn har några tips till mig som kan få mig på fötter igen!

Iphone: 1.1.2 OOOB + Next sim 2

För några dagar sen så körde jag den där nya knäcken som drar ner BL till 3.9. Då var det inga problem och jag kunde ta bort Next sim kortet. Uppgraderade då till firmwaren från hellvetet (1.1.3) som har gjort mitt liv till en plats i Limbo just nu och har fått mig att avsky denna förbannade hellvetesmaskin (AAAARGH!!!!!!!!)

Allt fungerade till en början. Jag kunde ringa osv osv, men sedan började SMS funktionen att paja... testade lite lösningar för att se om det skulle funka, men ingen lösning alls funkade. Sen dog maps, och sen dog kalender, och sen funkade inte snabblänkarna till hemsidor som man i 1.1.3 kan lägga på homeskärmen... i vilket fall som helst så verkade allt paja.

Nu var man lite sne, och ville då gå tillbaka till 1.1.1 för att sedan uppa till 1.1.2 och stanna där.

Jag har följt diverse olika guider och kom så pass långt att jag kom till den "slide for emergency" skärmen där man ska slå in *#301#, 306 eller 307....

Gjorde detta, lyckades komma till telefonboken

Lade till en prefs: och adressen till i.unlock.no.....

Körde jailbreakme......

allt verkade bra... kom till hemskärmen... allt verkade funka, knäckt o allt, men sen så tappar jag all service... det började med Wifi, sen telefondelen......

Nu har jag kört om nedgradering till 1.1.1 typ 8 gånger, och 1.1.0.2 typ 4 gånger....

Jag kommer till den slide to emergencyskärmen.... när jag ska slå in numret för att ringa min egen iphone så går allt superslött, och siffrorna dyker upp efter typ 10 sekunder, sedan funkar inte Call-knappen.

Nu så har Repair Needed dykt upp. Det står att iphone kan inte göra eller ta emot samtal.

DÄR är jag idag, och vette fan vad jag ska göra.... tycker det är mest problem med denna förbannade telefon, och den retar upp mig, men har jag betalat en förmögenhet till någon skattefuskare som svartimporterar en hell pall med iphone från usa så vill man gärna att den ska funka!

Jag är jättetacksam för all hjälp jag kan få angående detta då jag nu är förbannat jävla uppgiven och mest hatar allt vad teknik heter för tillfället!!

Tacksam för svar snarast.. åker till egypten om ett par timmar!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-10 15:10

Har du gjort en Downgrade av Baseband också?

jepp, följde en guide och kom fram till jailbreak samt downgrade av baseband men kommer inte riktigt ihåg hur långt jag kom efter det.... körde downgrade av baseband från installer

vad kan ha hänt och hur kan man eventuellt lösa det nu?

jag finns för tillfället i stockholm men åker till egypten i morgon bitti.... tacksam om ngn kunde hjälpa mig komma fram till ngn lösning eller hjälpa mig fixa denna under dagen/kvällen då jag måste ha telefon med mig när jag åker.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-10 15:44

Jag är inte säker, men det låter väl som att du raderat baseband. Jag har bara läst om folk som gjort det och deras problem.
Vet heller inte hur du grejar det igen. En polare säger att det inte verkar gå.

Hoppas jag har fel och att nån annan kan hjälpa dig! Lycka till.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-10 15:47

Från annan tråd:

Citat:

Downgrade the baseband firmware:

Set Settings → General → Auto Lock → Never
Start Installer and install BSD SubSystem found in System Category.
Go to Sources and tap edit and add http://i.unlock.no/
Now install "Baseband Downgrader" found in Unlocking Tools category. This will take around 5 minutes.
When done, restore your phone to get 1.1.1 firmware reinstalled.
When phone have been restored, you can Activate and unlock as normal.

Det gjorde jag, men nu kommer jag ju inte in i telefonen så det blir svårt att göra det där igen.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2008-02-10 15:51
Ursprungligen av ryanshitlipz:

Nu är jag sjukt förbannad på den här J***a telefonen. Jag har aldrig stött på en mer instabil och jobbigare telefon att arbeta med!

Glöm inte bort att du själv köpt en telefon som du visste vid inköpet att den inte var upplåst.

Ursprungligen av Mija:

Glöm inte bort att du själv köpt en telefon som du visste vid inköpet att den inte var upplåst.

Inga problem med det... det jag har problem med är att telefonen BÖRJAR bete sig underligt helt plötsligt för att apple inte kan implementera bra SMSfunktioner med mera samt att applikationer helt plötsligt dör för att aldrig fungera igen!

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 16:21

Inga problem med det... det jag har problem med är att telefonen BÖRJAR bete sig underligt helt plötsligt för att apple inte kan implementera bra SMSfunktioner med mera samt att applikationer helt plötsligt dör för att aldrig fungera igen!

Enda jag som jag kan säga är att det bästa du kan göra är att försöka från början. Följ iClarified eller unlock.no guiden till punkt och pricka och blanda inte ihop flera guider.

//Rob

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-10 15:52

Tror inte du skall ta ut din frustration på telefonen, den är ju hackad och då kan det uppstå problem. Jag har haft en del motgångar och strul men har nu (efter en vecka ca) fått den stabil och fungerande med mitt Telia kontantkort.

Det är en 1.1.2 OOB med BL 4.6 och så här gjorde jag sista gången. Använder Mac.

1. Återställde den till 1.1.2
2. Satte tillbaka original sim.
3. Jailbreak 1.1.2 enligt denna guide.
-- När du kommer till att du skall namnge din iPhone, ge den ett namn du inte använt tidigare och klicka ur all synkronisering.
4. Soft uppgrade till 1.1.3 med denna guide.
5. Låsa upp telefonen med denna guide.
6. Installera BossTool för att fixa tillräckligt med utrymme.
7. Installera Swephone.
8. Installer Syncfix.
9. Sätt i ditt egna Sim och det bör fungera. Gjorde det för mig .

Körde nu från början via iclarified som jag tycker är ganska bra... problemet är att jag kommer till den slide to emergency, trycker in sifferkoden (alla säger olika typ 301, 306 och 307), men det går superslött att slå in det samt call funkar inte..... så den står bara där och jag kan inte slå in ngt alls!

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-10 17:23

*#307# står det på iClarified och inget annat, följ guiden och var noga.

Viktigt också att de ser till att telefonen inte går i vila, då måste du börja om.

Jag snackade med en snubbe nu. Det verkar som om den baseband downgrade har pajjat baseband som finns i nu, och nu måste man intstallera om baseband manuellt,,,, roligt!

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-10 17:34

Jag snackade med en snubbe nu. Det verkar som om den baseband downgrade har pajjat baseband som finns i nu, och nu måste man intstallera om baseband manuellt,,,, roligt!

Det brukar räcka att installera 1.1.3 genom itunes så skriver den över basebandet. Sen ska det gå att tillbaka till 1.1.1 och följa guiden.

//Rob

1
Bevaka tråden