Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

gpSPhone till touch.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja.
Har hittat ett program som heter gpSPhone. När jag starta programet kommer det upp en ruta där det står "No GBA ROMs were found. Please upload ROMs to /var/root/Media/ROMs/GBA". Finns det något att göra och hur ska jag få det att funka?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-11-18 00:32
Ursprungligen av davidmartinsson:

Tja.
Har hittat ett program som heter gpSPhone. När jag starta programet kommer det upp en ruta där det står "No GBA ROMs were found. Please upload ROMs to /var/root/Media/ROMs/GBA". Finns det något att göra och hur ska jag få det att funka?

Sök efter gpSPhone på YouTube så hittar du säkert hur man gör.

  • Medlem
  • 2007-11-18 14:18

Om du har ROM-filerna, får du logga in på podden med en FTP-client.. Och skapa ROMs/GBA under media.. Sedan får du lägga rommarna där..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 15:56

om jag inte har fel så behöver man ett eget GBA-bios bara att googla iofs... Kan dock ha fixats från tidigare versioner

Man kan inte göra det med ipoden utan datan som NES roms?

du måste lägga in rom filer via fpt sen är det möjligt att du får ett till felmedelande när du kör rom filerna och då måste du installera gba bios. det finns videor på youtube som visar hur man lägger in biosen.

"Nu" finns det en source ute som lägger in roms automatiskt i sources.
(den är gammal men men, bättre sent än aldrig)

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-02-11 16:09

vad heter den??

Ursprungligen av iJoakim:

vad heter den??

http://www.youtube.com/watch?v=bI28ufGuO80&feature=related

Kolla more och sen ser du det

  • Medlem
  • Orsa
  • 2008-04-06 14:44

Har fixat alla roms och grejor men när jag startar gpsphone så startar den typ och stängs av direkt. varför det ?!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-04-07 11:21

för att du inte har gbabios inlagt i gpSPhone mappen i ipoden. Det är olagligt att ladda ner den så tänker inte säga vart den finns Men sök i forumet på ipodtouchfans.com så borde du iallafall hitta namnet på den.

1
Bevaka tråden