Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda min ipod Touch som väckarklocka, går det?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-08 00:37

Hade tänkt skaffa en "JBL on stage" docka, med harman kardon-högt, tror jag det är..

iaf. nu undrar jag alltså det finns program för Touch som kan fungera som väckarklocka? Har hört att det ska finnas för Iphone - att den börjar spela musik som väckning.. tänkte att det vore ju kanon om jag har Ipoden dockad under natten.. att den väcker mig på morgonen!

Tar gärna emot tips och hjälp, tack på förhand!

Har inte Touch, likt iPhone "Påminnelse" i Klockapplikationen? Det är isåfall där man ställer in väckning.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-09 22:54

ztaffen:.. kan hända, har inte hunnit kolla detta ännu! Tror du man kan ställa in så att den börjar spela låtlistor eller liknande vid ringning?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-10 20:30

Påminnelser hittar jag, men det verkar bara vara telefonljuden som man kan välja på.

Ursprungligen av kenjon:

Påminnelser hittar jag, men det verkar bara vara telefonljuden som man kan välja på.

Varken iPhone eller iPod touch kan spela musik som väckning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 11:36

Både iPhone & iPod kan spela upp musik som väcking. Dock så måste du lägga in egna ringsignaler. Sedan så blir dom ju bara max 40sek långa, så du får vakna fort =), men det går. Har själv en drös goa låtar jag brukar vakna till.

Ursprungligen av boo471:

Både iPhone & iPod kan spela upp musik som väcking. Dock så måste du lägga in egna ringsignaler. Sedan så blir dom ju bara max 40sek långa, så du får vakna fort =), men det går. Har själv en drös goa låtar jag brukar vakna till.

Jo men när han frågor om musik så antar jag ju att han menar musik i iPoden.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-02-12 18:25

Okej okej.. man kan alltså ställa in som väckning med musik!

Om jag har den dockad till en docka med högtalare?

Men hur går jag egentligen till väga för att ställa in detta i Touchen??!

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-09-23 16:39

iTouchen är värdelös som väckarklocka, finns bara de förinlagda ljuden, (vet inte hur det är om man har jailbreakat den och då kanske kan byta ut ljud)
iPhonen kan spela sina 40 sekunderslåtar som är inlagda som ringsingnaler också ganska värdelöst men bättre än iTouchen.
Väntar spänt på ett app som gör att man kan spela ens egna musik till väckningen.

1
Bevaka tråden