Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleTV Take 2 Live

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Håller på att ladda ned uppdateringen. Skall bli spännande!

Underbart!
Tack för tipset!
Hade också på känn att den skulle komma idag, suttit och försökt uppdatera hela dagen

Vilken tid uppgraderingen tar.
Är du igång? Hur känns den?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-02-12 20:04

Det hade jag också. TVn är upptagen ett tag till så jag får vänta med uppdateringen ett par timmar.

Berätta gärna hur det ser ut och funkar med det nya.

Nu är det igång!
HD-Trailers! Fint!
Smidigt att köpa musik. Den kan spara lösenordet - skönt.
Man kan ha musik igång i bakgrunden och samtidigt navigera i "hemmenyn".
Riktigt smidigt att streama Podcasts direkt från iTunes!

Gillar uppdateringen!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-02-12 20:17

Riktigt nice, håller på och laddar ner min första hyrfilm i HD:)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-12 22:40
Ursprungligen av Robban B:

Riktigt nice, håller på och laddar ner min första hyrfilm i HD:)

Hur bär du dig åt att ladda ner hyrfilm? Har du ett US konto? Om så är fallet, hur har du gjort för att registrera det?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-02-13 08:18
Ursprungligen av Jafu:

Hur bär du dig åt att ladda ner hyrfilm? Har du ett US konto? Om så är fallet, hur har du gjort för att registrera det?

Stämmer att jag har ett Amerikanskt konto. Man måste ha en Amerikansk adress samt antingen ett kreditkort med Amerikansk adress eller använda sig av "gift cards".

Funkar Airport Express-funktionen bra? Den funktionen bar gör mig sugen på en...

Previewsen verkar inte vara i HD... tråkigt. Måste skaffa ett amerikanskt konto helt enkelt.

Trodde man skull kunna subscriba till podcasts direkt, men det verkar man ju inte kunna. Jaja.

Jepp, Airport Express funkar bra!
Använder just nu min Apple TV för att spela upp från MacBooken!

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Jepp, Airport Express funkar bra!
Använder just nu min Apple TV för att spela upp från MacBooken!

Najs! Då blir det nästa inköp, kan jag flytta min Airport Express till köket med några små söta högtalare...

Ursprungligen av Leftrustle:

Najs! Då blir det nästa inköp, kan jag flytta min Airport Express till köket med några små söta högtalare...

Som jag fattat det tidigare så kunde man använda andra Airport Expresser i huset för att spela upp Apple TV ljud, men detta är ju mycket schysstare!

Saknar att kunna ändra ljudvolymen med Apple Remote

Schysst - Man kan lägga till Podcast - Favoriter
Det gör ju att man aldrig behöver ladda ner Podcasts igen

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Schysst - Man kan lägga till Podcast - Favoriter
Det gör ju att man aldrig behöver ladda ner Podcasts igen

Fast det skulle kunna gått att ställa in att den skulle ladda ned nya avsnitt automatiskt så hade det varit perfekt... Nu får jag se hur jag gör. Kanske blir at synka via datorn iaf :(.

Ursprungligen av phindus:

Fast det skulle kunna gått att ställa in att den skulle ladda ned nya avsnitt automatiskt så hade det varit perfekt... Nu får jag se hur jag gör. Kanske blir at synka via datorn iaf :(.

Jag kommer nog ladda ner de i datorn och streama i Apple TVn

Hade varit bra med något sätt att sortera "Mina Filmer". Detsamma gäller ju film i iTunes.
Någon som har en idé?

Hur ser det ut om man hackat sin Apple TV och har mappar på en extern HD? Ligger de i mappar i filmer då?

Uppdaterat en av två ATV. Läckert! ...men för att gnälla lite:
- Varför i helvete ligger det en grå ojämn ton bakom allt på Apples videomaterial. Samma gråa ton som under uppstarten
- För mig som har all film (ungarnas) på servern via streaming, blev det genast krångligare att komma åt materialet. Nu går det inte att ha servern som "default-källa" utan man måste gräva sig ner via huvudmenyn till rätt avdelning och scanna av servern under en minut innan man kan välja film/bildspel/tv-program/musik.
Varje gång!

Däremot är laggningen när man bläddrar i sina egna filmer borta!

En snygg grej: iTunes skickar även albumets bildmaterial till ATV:n och visar på TV:n om den är påslagen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-12 22:37

Är det någon som vet om man kommer tillbaka till Take 1 om man fabriksåteställer den?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-12 22:40

Hittade själv svaret på annat håll. Och det är: ja.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-12 23:39

Väljer man location till United States så kan man hyra film, verkar nästan för bra för att vara sant.

Ursprungligen av fredHo:

Väljer man location till United States så kan man hyra film, verkar nästan för bra för att vara sant.

Va!? Måste man inte ha ett amerikanskt kreditkort för att det ska funka?

  • Oregistrerad
  • 2008-02-13 14:38
Ursprungligen av fredHo:

Väljer man location till United States så kan man hyra film, verkar nästan för bra för att vara sant.

Shit du skojjar alltså inte? Även med ett svenskt AppleID ?
I så fall måste jag nog lätta på plånbok'a

Ursprungligen av studiox:

Shit du skojjar alltså inte? Även med ett svenskt AppleID ?
I så fall måste jag nog lätta på plånbok'a

Jag testade detta tidigare idag men det fungerade inte. Den sa att mitt konto bara hade stöd för köp i den svenska butiken.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-12 23:45

Är det bara jag eller har jag missat något?

Blev genast lite sugen på att skaffa mig en Apple TV nu när Take 2 släppts... så jag kilade in på Apple Store...

Prissättningen är lite egendomlig på Apple TV jämfört med "alla andra iPods"...

iPod Shuffle - $79 - 695 SEK
iPod Nano - $149 - 1.395 SEK
iPod Classic - $249 - 2.395 SEK
iPod Touch - $299 - 2.695 SEK

Apple TV - $229 - 2.795 SEK ... !! ... $70 billigare än Touch i USA men 100 SEK dyrare i Sverige...

Blev direkt lite mindre sugen...

Borde inte 1.995 SEK vara ett bra utgångspris för ATV baserat på Dollarpriset?

Tror jag tar och väntar till Apple Store Sverige tagit sitt förnuft till fånga... Kanske redan imorgon när de ändå skall lägga in Apeture 2 i butiken...

Någon som har någon idéer?

///Maxim

Ursprungligen av Maxim:

Är det bara jag eller har jag missat något?

Blev genast lite sugen på att skaffa mig en Apple TV nu när Take 2 släppts... så jag kilade in på Apple Store...

Prissättningen är lite egendomlig på Apple TV jämfört med "alla andra iPods"...

iPod Shuffle - $79 - 695 SEK
iPod Nano - $149 - 1.395 SEK
iPod Classic - $249 - 2.395 SEK
iPod Touch - $299 - 2.695 SEK

Apple TV - $229 - 2.795 SEK ... !! ... $70 billigare än Touch i USA men 100 SEK dyrare i Sverige...

Blev direkt lite mindre sugen...

Borde inte 1.995 SEK vara ett bra utgångspris för ATV baserat på Dollarpriset?

Tror jag tar och väntar till Apple Store Sverige tagit sitt förnuft till fånga... Kanske redan imorgon när de ändå skall lägga in Apeture 2 i butiken...

Någon som har någon idéer?

///Maxim

När det kommer till priset konverterat från US $ (dollar) till SEK ta alltid gånger tio, så får du rätt pris oftast... Så 1.995 är lite för billigt men 2.7k är för dyrt! har dock hört talas om vissa butiker i Stockholm som säljer ATV för 2.2k

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-13 00:29
Ursprungligen av AndréNordqvist:

När det kommer till priset konverterat från US $ (dollar) till SEK ta alltid gånger tio, så får du rätt pris oftast... Så 1.995 är lite för billigt men 2.7k är för dyrt! har dock hört talas om vissa butiker i Stockholm som säljer ATV för 2.2k

Jo. Jag brukar också ta gånger 10... men om man jämför med iPod priserna ligger det snarare på gånger 9 eller 9.5 i genomsnitt...

2.195 SEK verkar vara ett rimligt utgångspris.

Får hoppas att det blir detta snart så man kan köpa en...

Ursprungligen av Maxim:

Är det bara jag eller har jag missat något?

Blev genast lite sugen på att skaffa mig en Apple TV nu när Take 2 släppts... så jag kilade in på Apple Store...

Prissättningen är lite egendomlig på Apple TV jämfört med "alla andra iPods"...

iPod Shuffle - $79 - 695 SEK
iPod Nano - $149 - 1.395 SEK
iPod Classic - $249 - 2.395 SEK
iPod Touch - $299 - 2.695 SEK

Apple TV - $229 - 2.795 SEK ... !! ... $70 billigare än Touch i USA men 100 SEK dyrare i Sverige...

Blev direkt lite mindre sugen...

Borde inte 1.995 SEK vara ett bra utgångspris för ATV baserat på Dollarpriset?

Tror jag tar och väntar till Apple Store Sverige tagit sitt förnuft till fånga... Kanske redan imorgon när de ändå skall lägga in Apeture 2 i butiken...

Någon som har någon idéer?

///Maxim

De sänkte priset på AppleTV, men bara i USA, från $279 till $229. Antagligen pga. hyrfilmerna, då de kunde minska marginalerna på hårdvaran men hämta hem pengarna genom uthyrningen. I länder där uthyrning inte finns (överallt förutom USA) är priset fortfarande motsvarande $279.

Bevaka tråden