Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleTV Take 2 Live

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-02-13 00:11

Försämring! Stor viktig försämring! Förr låg mitt streamade bibliotek alltid förladdat - nu måste man förladda det varje gång man vill titta på filmer som man har i datorns iTunes (som i sin tur länkar till en NAS). Det tar en stund varje gång. Jisses vilket tillbakasteg! Apple har fuckat upp och jag hoppas på en snabb update.
Över huvud taget så var 1.1 rappare på alla vis. Jag är besviken.

Ursprungligen av mjg:

Försämring! Stor viktig försämring! Förr låg mitt streamade bibliotek alltid förladdat - nu måste man förladda det varje gång man vill titta på filmer som man har i datorns iTunes (som i sin tur länkar till en NAS). Det tar en stund varje gång. Jisses vilket tillbakasteg! Apple har fuckat upp och jag hoppas på en snabb update.
Över huvud taget så var 1.1 rappare på alla vis. Jag är besviken.

Precis vad jag märkte också! Den verkar dock kunna hålla kvar listan från servern om man inte börjar röja runt bland andra mediakällor som Apples trailers.

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-02-13 01:35

Kopplade ur min apple tv efter uppdateringen och nu funkar den inte. Inget händer när jag använder fjärren. Lampan blinkar gult (som den ska?) när jag trycker men inget händer i menyn. Den hänger sig inte eftersom skärmsläckaren startar efter 2 minuter. Det går inte att hålla inne meny och ner. Någon som vet vad jag kan göra?? borde finnas en reset knapp bak på skiten =(

Sådär, nu har jag lagt ett bud på eBay på ett iTunes gift card. Hoppas jag kan få det att funka nu. Är det nån som kan nån amerikansk adress jag kan använda? Postnumret måste väl stämma, det är väl det enda om jag förstått saken rätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 11:17
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Är det nån som kan nån amerikansk adress jag kan använda? Postnumret måste väl stämma, det är väl det enda om jag förstått saken rätt.

Apple Inc.
1 Infinite Loop
Cupertino, CA 95014

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-13 12:25
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Sådär, nu har jag lagt ett bud på eBay på ett iTunes gift card. Hoppas jag kan få det att funka nu. Är det nån som kan nån amerikansk adress jag kan använda? Postnumret måste väl stämma, det är väl det enda om jag förstått saken rätt.

Kanske http://www.myus.com/ kan vara värt en kik...

///Maxim

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2008-02-13 12:39
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Sådär, nu har jag lagt ett bud på eBay på ett iTunes gift card. Hoppas jag kan få det att funka nu. Är det nån som kan nån amerikansk adress jag kan använda? Postnumret måste väl stämma, det är väl det enda om jag förstått saken rätt.

Här kan du normalt sett hitta giftcards till bra pris. https://www.hogeweg80.com/store/clients/ Just nu ligger den nere pga att de sålt slut.

Mer än jag som tycker att grafiken i musikspelaren hackar lite?
Både när jag byter låt och när omslaget "flyger" från den ena sidan till den andra så hackar det lite.

Trevliga nyheter för alla som kör med hackad ATV: Take 2 Safe Update

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 21:46

Ni som vill ha ett amerikanskt itunes konto kan följa instruktionerna på den här länken:
http://www.winandmac.com/tips/free-itunes-account-no-matter-where-you-live/

Sen är det bara att köpa gift cards på ebay. Gjorde det själv för någon vecka sedan och det fungerar klockrent.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 18:31
Ursprungligen av odelsteken:

Ni som vill ha ett amerikanskt itunes konto kan följa instruktionerna på den här länken:
http://www.winandmac.com/tips/free-itunes-account-no-matter-where-you-live/

Sen är det bara att köpa gift cards på ebay. Gjorde det själv för någon vecka sedan och det fungerar klockrent.

Testade detta, men när jag anger nytt konto kan jag inte välja 'none' som betalning, utan måste välja ett kreditkort eller PayPal

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 22:05

Funkar inte för mig.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 22:08
Ursprungligen av Yes:

Funkar inte för mig.

Yes!!

Testa igen, folk har kommenterat på sidan att det fungerade så sent som igår.

Jag använde själv den här länken när jag skulle hämta koden.
http://www.tunecore.com/freealbum

Följ instruktionerna noga!

Ursprungligen av odelsteken:

Testa igen, folk har kommenterat på sidan att det fungerade så sent som igår.

Jag använde själv den här länken när jag skulle hämta koden.
http://www.tunecore.com/freealbum

Följ instruktionerna noga!

Du behöver inte den där koden. Du behöver bara ett gift card så kan du göra likadant. Och ett gift card behöver du ju hur som helst.

Jag testade faktiskt med Apples adress. Den funkade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 13:41

Jag gjorde det för en stund sedan - inga probelm, jag gjorde som dom sa bara

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 16:17
Ursprungligen av Tangen:

Jag gjorde det för en stund sedan - inga probelm, jag gjorde som dom sa bara

Hur (eller var/vad) gjorde du då? Jag lyckas inte.

Funkar utan problem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 14:29

Härligt!

Min Apple TV dyker upp imorgon kväll... tillsammans med en Sony KDL-40W3000. Skulle fått den redan ikväll men alla hjärtans dag sätter stopp för det...

Fick äntligen tummen ur och skaffade mig ett iTunes-US konto. Tog ett parkeringsgarage i NY :). Nu måste jag bara köpa ett gift card på eBay.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 16:52
Ursprungligen av phindus:

Fick äntligen tummen ur och skaffade mig ett iTunes-US konto. Tog ett parkeringsgarage i NY :). Nu måste jag bara köpa ett gift card på eBay.

Hur gjorde du för att komma förbi registreringen av kontokort eller PayPal?

Ursprungligen av Jafu:

Hur gjorde du för att komma förbi registreringen av kontokort eller PayPal?

Jag har läst mig till på ett forum att om du redan har köpt ett gift card när du ska skapa ditt amerikanska konto så kan du fylla i koden för din voucher vilket gör att du inte behöver fylla i ett kontokort.

Vore ju ganska logiskt att ifall du fått ett presentkort så ska du inte behöva fylla i ditt kontokortsnummer för att använda det.

Du kan ju testa om du vill.

Kollade här. Post nummer 5.
De snackar något om att välja "redeem"

http://www.digitalspy.co.uk/forums/showthread.php?t=572741

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-14 19:14

Lyckades att registrera mig nu. Vet inte varför det inte funkade förut. Nu gäller det bara att få tag på US giftcards. Tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 19:24
Ursprungligen av Jafu:

Lyckades att registrera mig nu. Vet inte varför det inte funkade förut. Nu gäller det bara att få tag på US giftcards. Tips?

Ebay, helt klart!

Senast redigerat 2008-02-25 11:51
Bevaka tråden