Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite jailbreakproblem!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-02-13 16:17

Hej,
Det är så att när jag har installerat tex NES emulator, och följt guider på Youtube, och lagt till rätt sources, så ska det sedan finnas en mapp som heter något med NES ROMs. Men varför hittar inte jag en sådan? Jag hade vid ett tidigare tillfälle försökt mig på detta och glömde då att installera ROMs, så jag avsintallera allt och skulle försöka igen, men det funkade inte då.
vad kan problemet vara? Samma sak är det med psx, och gba emulatorn.
Även Summerboards funkar inte heller, måste jag kanske jailbreaka om eller?

Tacksam för hjälp!

Det är bara ett skapa egna mappar och lägga spelen dit, så enkelt är det

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-02-13 17:17

Hur menar du då? Hur funkar det? Någon guide? Att man lägger in bios filen manuellt in i iPoden via datorn eller? Eftersom det finns vissa guider som visar hur man fixar NES PSX emulatorer osv UTAN en dator, genom att lägga till olika sources, håller inte det?
Men det med summerboards då, hur löser jag det?

Använd t.ex iBrickr eller iPhoneBrowser för att bläddra bland mappar på din iPod, där kan du skapa mappar manuellt samt föra över filer.

NES spel ska du t.ex lägga i /var/root/Media/ROMs/NES/
Själv hade jag endast fram till /var/root/Media/ på min iPod Touch, jag skapade då en ROMs mapp i "Media" och ytterligare en "NES" mapp i "ROMs" mappen dit jag lade alla spelen.. fungerar utmärkt.

Du gör likadant med bios filen.

Det med summerboard är jag lite mer osäker på, du förklarade ju inte direkt problemet mer än att "det fungerar inte".

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-02-13 18:06

Allt har ordnat sig nu med ROMsen etc, använde mig av WinSCP väldigt simpelt program!
Bara summerboardsen som inte funkar nu

Senast redigerat 2008-02-13 20:09
  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-02-14 15:46

Fortfarande så funkar inte det att installera summerboard Helt otroligt, allt annat går att installera, precis allt...förutom summerboards. Får bara meddelandet: Error Fireware 1.1.3 is required for this version of summerboard, får samma meddelande om jag väljer den äldre versionen av summerboard.
Verkar som jag får nöja mig med orginalet, och inte kunnat byta. Ingen som vet någon vettig förklaring? eller det kanske inte finns någon bra förklaring på det, får nog va utan det.

1
Bevaka tråden