- Hermoon
- Medlem ●
Efter min uppgradering till 1.1.3 så stöte jag på ett problem som verkar vara vanligt med 1.1.3 vilket är att ordningen på sms blir helt fel. Jag googlade och sökte i forumet och hittade ett svar som kom up hela tiden.
"connect with ssh then issue command
chmod 777 /var/db/timezone
restart iphone
change to your desired timezone"
eftersom jag inte är kung på winscp än så tvekade jag lite men gjorde det till slut. Först öppnade jag terminalen och körde "chmod 777 /var/db/timezone" med fick fram ett error medelenade. Då testade jag att gå in på files->Custom Commands->Enter och skrev in "chmod 777 /var/db/timezone" sen startade jag om min iphone och raderade alla sms men nu under dagen när sms har ramlat in så återstår fortfarande problemet.
Undrar också om det är möjligt att ändra så att en tidsstämpel visas i ALLA sms.
Har samma problem..Någon?
så fick det att funka nu tack
För dem som inte vet hur dem ska göra för att skriva in rätt lösenord så hittade jag detta och det funkade perfekt för mig.
"For the password issue, it's actually caused by the SUID not properly set. Please add this source (http://trejan.com/irepo) to installer and install the following package. First "SUID Lib Fix", then "Term-vt100 SUID fix".
You will still be asked for a password. Simply type in alpine."
Tackar
Det här ska testas...
hej
jag är nybörjare på terminal, så skulle bara vilja fråga om det är så att man ska få något sorts svar från telefonen efter att man skrivit in ditt kommando (chmod 777 /var/db/timezone)
jag har försökt göra det flera gånger och det verkar inte fungera. finns det något mer som jag borde fatta att jag ska göra?
vad ska tidsinställningarna stå på när jag skickar kommandot?
Hmm. Jag installerade SUID Lib Fix, Term-vt100 och sen Term-vt100 SUID fix. Sen öppnade jag terminalen och skrev in "chmod 777 /var/db/timezone" utan "" såklart. Sen startade jag om telefonen och valde Stockholm som tids zon. Nu är smsen 24h tidigare.. innan va de 6-7 timmar bara =/
Haha oj, jag hade datumet på telefonen på fel. Nu är det rätt och smsen kommer under samma time stamp, men i fel ordning ändå.
Jag skickade ett sms till mig själv. Båda hamnade under "13 feb 2008 00.24" men den inkommande ligger över det utgående.
Har läst man ska testa att ställa om klockan till "auto" och sen köra en sync om klockan går fel, vilket min gör, men den ställer inte klockan rätt. Hur löser man det?
Sen är det inte exakt on topic men känns som det startas trådar hit och dit så ofta så tar det här - Mina SMS från typ 2-3 kontakter ligger som flera personer. Alltså, om jag har en person som heter Hanna i SMS-listan där så ligger smsen i ordning men det fattas typ 1 sms i konversationen, och det ligger löst som en till person. Vet ni hur man löser detta?
Har läst man ska testa att ställa om klockan till "auto" och sen köra en sync om klockan går fel, vilket min gör, men den ställer inte klockan rätt. Hur löser man det?
Sen är det inte exakt on topic men känns som det startas trådar hit och dit så ofta så tar det här - Mina SMS från typ 2-3 kontakter ligger som flera personer. Alltså, om jag har en person som heter Hanna i SMS-listan där så ligger smsen i ordning men det fattas typ 1 sms i konversationen, och det ligger löst som en till person. Vet ni hur man löser detta?
Exakt samma problem, någon?
Förstår hur du menar, men den teorin spricker för min del eftersom ett av mina sms som ligger "fritt" är något jag skickat. Så ja, jag vet inte. Klurigt.
jag har gjort en restore till 1.1.3 och har allt installerat allt swephone har att erbjuda. Men funkar fortfarande inte. Skulle jag kanske göra en använda säkerhetskopian efter att jag insttallerat svenska nummer?
Har du numren i Kontaktlista med +46xxxx?
Jag har problemet som jag skrev tidgare i tråden. Jag har alla mina nummer i vanligt format, dvs utan landskoden. Störande fel. Finns det någon lösning?
Jag har problemet som jag skrev tidgare i tråden. Jag har alla mina nummer i vanligt format, dvs utan landskoden. Störande fel. Finns det någon lösning?
Ja lägg till landkod till varje nummer. Är i alla fall bättre om du någon gång skulle åka utomlands.
//Rob
provade att döpa om en kontakt till +46, det hjälpte inte, prova iclarified, det hjälpte inte heller. Provade att ta bort hela databasen, starta om telefonen och sedan lägga in den igen, funkade inte heller.
Jag antar att du inte menar att du "döpte" kontakten till +46...?