- Parre
- Medlem ●
- Stockholm
Jag använder nog Backgammon mest samt NetServices. Har inte 10 program, så jag skriver mina top-2
* MobileScrobbler (skickar info till last.fm om de låtar du lyssnar på och du kan sedan se all info på den siten)
* BossTool (flyttar ringsignaler, typsnitt och programm till mediapartitionen så att man kan installera saker utan problem med full disk)
* Flashigt (jo, den heter så, hehe) (tänder skärmen på maxstyrka så att man har en enkel ficklampa. Frun blir glad att man inte tänder lyset mitt i natten)
* VNsea (klient för att fjärrstyra datorn. Perfekt för att köra igång filmer från soffan)
* Domino (kul spel)
* MobileScrobbler (skickar info till last.fm om de låtar du lyssnar på och du kan sedan se all info på den siten)
* BossTool (flyttar ringsignaler, typsnitt och programm till mediapartitionen så att man kan installera saker utan problem med full disk)
* Flashigt (jo, den heter så, hehe) (tänder skärmen på maxstyrka så att man har en enkel ficklampa. Frun blir glad att man inte tänder lyset mitt i natten)
* VNsea (klient för att fjärrstyra datorn. Perfekt för att köra igång filmer från soffan)
* Domino (kul spel)
Ball! Vilken source måste man ha för att tanka Flashigt?
Installerade vnsea och det var ju väldigt enklet och koppla upp sig osv. Men sen förstår jag inte vad de olika ikonerna betyder? Och jag kan inte heller släcka knapp 3,4,5 från vänster. Sen förstår jag inte hur man styr musen samt vad den röda och gröna pricker betyder.
Tack på förhand!
Ingen som kört Vnsea och som kan svara på detta?
My bad, löste det. Hade "view only" ikryssat.
Jodå, det fungerar. Jag kör windows xp.
hur funkar det där Vnsea? Vad ska man skriva in på name. adress osv?
hmm hur får man reda på vad den adressen e då? Men vad e det för namn? jagvet inte vad datorn heter.. samt password o de.. det vet ju inte jag... och vad e display? shared? view only? pixel depth? tacksam för svar
hmm hur får man reda på vad den adressen e då? Men vad e det för namn? jagvet inte vad datorn heter.. samt password o de.. det vet ju inte jag... och vad e display? shared? view only? pixel depth? tacksam för svar
Uj, det var mycket på en gång.... alla dessa uttryck hittar du säkert i manualen till VNCprogrammet du laddar ner till din XP.
IPadressen ser du i XP:kontrollpanelen:nätverk. Har du en router får du titta där istället. Namnet på datorn måste du registrera via en DNS-server, men det duger bra med bara IPnummer.
Har du en router måste du sätta upp den att forwarda dina inkommande paket till XPn, vilket kan vara en säkerhetsrisk. Men detta står det också om i VNCmanualen.
ähh vafan måste man vara datanörd för att få det att fungera?:( haha.. ne nu lägger jag ner.. vet ju inte ens vad programmet gör
ähh vafan måste man vara datanörd för att få det att fungera?:( haha.. ne nu lägger jag ner.. vet ju inte ens vad programmet gör
Fjärrstyrning. Så du kan fjärrstyra din XP från en annan dator eller din iPhone
åfan va gött.. fan vad jag vill få det att fungera nu då.... du menar alltså att jag kan sitta i soffan o glo på tv samtidigt som jag går in på min dator o sätter på en film eller musiK?
åfan va gött.. fan vad jag vill få det att fungera nu då.... du menar alltså att jag kan sitta i soffan o glo på tv samtidigt som jag går in på min dator o sätter på en film eller musiK?
Japp, du får upp XPs skärmbild på iPhonen, och du kan styra musen med pekskärmen.
mm det löste sig tillslut. fick det att funka.. tack så mycket
Jag får bara VNsea på tyska...
någon som har lösning på det?
när du laddar ner den från installer ??
du kan kanske testa med "Touchpad" genom att adda det här sourcet: http://cnp.qlnk.net och sen installera "Touchpad" som ligger under installern mappen Utilities...
Prova det borde funka det ända som är ganska dåligt är att det e bara en svart skärm man ser liksom inte ikonerna på iphonen... men det funkar bättre än vnsea iaf tekniskt...
Mina favoritapplikationer är:
*VNsea (fjärrstyrning av datorer)
*iFlickr (ta kort och det laddas direkt upp på ditt Flickr-konto)
*Pushr (välj bilder ur fotoalbumet och ladda upp dem på Flickr)
*Categories (gömma ikoner samt gruppera dem i "mappar")
*Navizon (positioneringsprogram som använder säg av WiFi och GPRS)
*MobileScrobbler (scrobbla och lyssna på musik från last.fm, visar även vad du lyssnar på för andra last.fm-användare)
iSolitaire, hederliga gamla patiens
Garf, man ska härma ett visst mönster att trycka ner fyra knappar.
Domino, spel
Sudoku, spel
Men jag letar fler spel, såg demo på ett spel där man hade skärmen full av trekanter som man kunde förskjuta, det gick ut på att få tre eller fler i en grupp så försvann dom och man fortsatte.
Vill även ha hjärter, har inte hittat det än.
iSolitaire, hederliga gamla patiens
Garf, man ska härma ett visst mönster att trycka ner fyra knappar.
Domino, spel
Sudoku, spel
Men jag letar fler spel, såg demo på ett spel där man hade skärmen full av trekanter som man kunde förskjuta, det gick ut på att få tre eller fler i en grupp så försvann dom och man fortsatte.
Vill även ha hjärter, har inte hittat det än.
Bejewels heter det nog, körs via Safari. Men har du 1.1.4 kan du ju lägga länken på din HomeScreen:
http://static.popcap.com/iphone/ (Bejeweled)