Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka är era top-10 iPhone applikationer?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 21:38

Tänkte höra med folk vilka deras top-10 apps. är? har precis börjat använda den som telefon och skulle vilja installera en massa.

Jag använder nog Backgammon mest samt NetServices. Har inte 10 program, så jag skriver mina top-2

1. Services
2. SwePhone
3. Dock
4. SMSD
5. Swirly MMS
6. Old Labyrinth
7. Mobile finder
8. SMBPrefs (summerboard)
9. Glass Orb (tema)
10. Customize

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-14 02:48

Installerade: MobileScrobbler, BossTool, Flashigt (jo, den heter så, hehe), VNsea, Domino
Ordinarie: iPod, Safari, Mail, Stocks, Weather, Maps, Text

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-15 01:11

* MobileScrobbler (skickar info till last.fm om de låtar du lyssnar på och du kan sedan se all info på den siten)
* BossTool (flyttar ringsignaler, typsnitt och programm till mediapartitionen så att man kan installera saker utan problem med full disk)
* Flashigt (jo, den heter så, hehe) (tänder skärmen på maxstyrka så att man har en enkel ficklampa. Frun blir glad att man inte tänder lyset mitt i natten)
* VNsea (klient för att fjärrstyra datorn. Perfekt för att köra igång filmer från soffan)
* Domino (kul spel)

Ursprungligen av wat:

* MobileScrobbler (skickar info till last.fm om de låtar du lyssnar på och du kan sedan se all info på den siten)
* BossTool (flyttar ringsignaler, typsnitt och programm till mediapartitionen så att man kan installera saker utan problem med full disk)
* Flashigt (jo, den heter så, hehe) (tänder skärmen på maxstyrka så att man har en enkel ficklampa. Frun blir glad att man inte tänder lyset mitt i natten)
* VNsea (klient för att fjärrstyra datorn. Perfekt för att köra igång filmer från soffan)
* Domino (kul spel)

Ball! Vilken source måste man ha för att tanka Flashigt?

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-02-14 21:51

Man skulle inte kunna få en förklaring och inte bara namnet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-15 07:45

nu har man lite att installera

Installerade vnsea och det var ju väldigt enklet och koppla upp sig osv. Men sen förstår jag inte vad de olika ikonerna betyder? Och jag kan inte heller släcka knapp 3,4,5 från vänster. Sen förstår jag inte hur man styr musen samt vad den röda och gröna pricker betyder.

Tack på förhand!

Ingen som kört Vnsea och som kan svara på detta?

My bad, löste det. Hade "view only" ikryssat.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-17 18:25

Finns det något alternativ till Vnsea till PC? Eller funkar det till PC också?

Jodå, det fungerar. Jag kör windows xp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-18 21:55

Ett bra verktyg för att flytta filer och mycket annat på iPhonen är WinSCP. Helt utan kabel endast WiFi, funkar klockrent

hur funkar det där Vnsea? Vad ska man skriva in på name. adress osv?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-19 11:07
Ursprungligen av David Carlsson:

hur funkar det där Vnsea? Vad ska man skriva in på name. adress osv?

IPadress eller fqdn på den dator du vill fjärrstyra.

hmm hur får man reda på vad den adressen e då? Men vad e det för namn? jagvet inte vad datorn heter.. samt password o de.. det vet ju inte jag... och vad e display? shared? view only? pixel depth? tacksam för svar

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-19 12:12
Ursprungligen av David Carlsson:

hmm hur får man reda på vad den adressen e då? Men vad e det för namn? jagvet inte vad datorn heter.. samt password o de.. det vet ju inte jag... och vad e display? shared? view only? pixel depth? tacksam för svar

Uj, det var mycket på en gång.... alla dessa uttryck hittar du säkert i manualen till VNCprogrammet du laddar ner till din XP.
IPadressen ser du i XP:kontrollpanelen:nätverk. Har du en router får du titta där istället. Namnet på datorn måste du registrera via en DNS-server, men det duger bra med bara IPnummer.
Har du en router måste du sätta upp den att forwarda dina inkommande paket till XPn, vilket kan vara en säkerhetsrisk. Men detta står det också om i VNCmanualen.

ähh vafan måste man vara datanörd för att få det att fungera?:( haha.. ne nu lägger jag ner.. vet ju inte ens vad programmet gör

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-19 13:01
Ursprungligen av David Carlsson:

ähh vafan måste man vara datanörd för att få det att fungera?:( haha.. ne nu lägger jag ner.. vet ju inte ens vad programmet gör

Fjärrstyrning. Så du kan fjärrstyra din XP från en annan dator eller din iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-27 23:38
Ursprungligen av kenjon:

Fjärrstyrning. Så du kan fjärrstyra din XP från en annan dator eller din iPhone

går det att fjärrstyra vista med hjälp av VNsea också?

åfan va gött.. fan vad jag vill få det att fungera nu då.... du menar alltså att jag kan sitta i soffan o glo på tv samtidigt som jag går in på min dator o sätter på en film eller musiK?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-19 14:24
Ursprungligen av David Carlsson:

åfan va gött.. fan vad jag vill få det att fungera nu då.... du menar alltså att jag kan sitta i soffan o glo på tv samtidigt som jag går in på min dator o sätter på en film eller musiK?

Japp, du får upp XPs skärmbild på iPhonen, och du kan styra musen med pekskärmen.

mm det löste sig tillslut. fick det att funka.. tack så mycket

Jag får bara VNsea på tyska...
någon som har lösning på det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-25 23:03
Ursprungligen av Patrick:

Jag får bara VNsea på tyska...
någon som har lösning på det?

när du laddar ner den från installer ??
du kan kanske testa med "Touchpad" genom att adda det här sourcet: http://cnp.qlnk.net och sen installera "Touchpad" som ligger under installern mappen Utilities...
Prova det borde funka det ända som är ganska dåligt är att det e bara en svart skärm man ser liksom inte ikonerna på iphonen... men det funkar bättre än vnsea iaf tekniskt...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-03-01 18:37

Mina favoritapplikationer är:
*VNsea (fjärrstyrning av datorer)
*iFlickr (ta kort och det laddas direkt upp på ditt Flickr-konto)
*Pushr (välj bilder ur fotoalbumet och ladda upp dem på Flickr)
*Categories (gömma ikoner samt gruppera dem i "mappar")
*Navizon (positioneringsprogram som använder säg av WiFi och GPRS)
*MobileScrobbler (scrobbla och lyssna på musik från last.fm, visar även vad du lyssnar på för andra last.fm-användare)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-10 10:41

STE packing

iSolitaire, hederliga gamla patiens
Garf, man ska härma ett visst mönster att trycka ner fyra knappar.
Domino, spel
Sudoku, spel

Men jag letar fler spel, såg demo på ett spel där man hade skärmen full av trekanter som man kunde förskjuta, det gick ut på att få tre eller fler i en grupp så försvann dom och man fortsatte.

Vill även ha hjärter, har inte hittat det än.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-11 13:25
Ursprungligen av RealElwood:

iSolitaire, hederliga gamla patiens
Garf, man ska härma ett visst mönster att trycka ner fyra knappar.
Domino, spel
Sudoku, spel

Men jag letar fler spel, såg demo på ett spel där man hade skärmen full av trekanter som man kunde förskjuta, det gick ut på att få tre eller fler i en grupp så försvann dom och man fortsatte.

Vill även ha hjärter, har inte hittat det än.

Bejewels heter det nog, körs via Safari. Men har du 1.1.4 kan du ju lägga länken på din HomeScreen:
http://static.popcap.com/iphone/ (Bejeweled)

Bevaka tråden