God dag.
Tänkte egentligen svara i tråden jag började med först. Men Den vara ju mer om spegelglas och var utvecklad till ett skidfoto läger.
Diskussionen finns dock kvar Här
Kom hem ifrån Andermatt i Lördags och det var då i princip första gången jag fotade med kameran. Och det var kul. Använde bara mitt 24-85mm objektiv med ett Cirk polareringsfilter. Om det hjälpte något vete katten.
Batterigreppet jag köpte var grymt. Har fortfarande inte laddat batterierna. Och då har jag tagit nästan 1000 bilder samt kollat igenom de flesta på displayen. Ett handgrepp satt också på och det var stundtals riktigt skönt!
Så resultatet då...Det vart många bra och roliga bilder. Men mycket gick ju så klart till lek. En del är säkert bättre än de jag valt ut nu om man ser till skärpan och så vidare. Men i mina ögon är de jag visar nu fina...
Är det stort som det här så går det nog inte fel! iso 400, 85mm, f/7,1 1/1000
Pudersvängar som denna var för min del mer tur är skicklighet att jag fick. Det är svårt att fota vid rätt tillfälle. iso 400, 24mm, f/7,1 1/800
Gillar att allt på bilden har så jordnära färger. Florerande är fint på sitt sätt men passar inte alltid. iso 400, 70mm, f/10 1/1000
Likaså denna. Jordnära men fototagningen är a och o för att bilden skall bli rolig att se på iso 400, 75mm, f/9 1/1250
Denna bilden hade dock inte blivit så lustig att se på om inte färgerna på åkaren har de var skarpa. Gillar den. Synd bara på bakgrunden. iso 400, 24mm, f/9 1/800
För det mesta hade jag bara sportläget förvalt. För att slippa tänka på allt runt omkring. Men många utav de bilder jag tog med egna inställningar blir ju såklart mer intressanta.
Men på Söndag blir det Riksgränsen. Vad tycker ni att jag skall tänka på tills dess?
Mvh T